• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403022417084
  • خبرنگار : 71496

رئیس ستاد کل ارتش صهیونیستی مسؤولیت کامل شکست ارتش اشغالگر در ۷ اکتبر را برعهده گرفت

رئیس ستاد کل ارتش صهیونیستی مسؤولیت کامل شکست ارتش اشغالگر در ۷ اکتبر را برعهده گرفت

رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی مسؤولیت کامل شکست این ارتش در عملیات هفتم اکتبر گذشته را بر عهده گرفت.

به گزارش ایسنا، «هرتزی هالوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در مراسمی که با عنوان جنگ‌های این رژیم برگزار شد، اعلام کرد که به عنوان یکی از فرماندهان ارتش این رژیم مسؤولیت شکست آن در ماموریتش برای دفاع از ساکنان اراضی اشغالی در هفتم اکتبر گذشته را بر عهده می‌گیرد.

هالوی با اشاره به اینکه هر روز سنگینی این مسؤولیت را بر دوشش احساس می‌کند، گفت: در قلبم معنای این مسؤولیت را کاملاً درک می‌کنم، من فرماندهی هستم که فرزندان شما را به جنگی فرستادم که از آن برنگشتند و به مناطقی اعزام کردم که در آنجا به اسارت درآمدند من هر روز یاد و خاطره این افراد کشته شده را با خودم حمل می‌کنم و مسؤولیت پاسخ به سوال‌های شما با من است، ما برای این جنگ با وجود اطلاع از هزینه‌های این ماموریت، مصمم هستیم آن را کامل کنیم.

در پی استمرار جنگ علیه غزه و شکست تل‌آویو در پایان دادن به این جنگ به ویژه پس از بازگشت نیروهای جنبش حماس به برخی مناطق در نوار غزه که پیش از این ارتش رژیم صهیونیستی به آنجا یورش برده و کنترل خود بر آنجا را اعلام کرده و از آنجا عقب‌نشینی کرده بود، تنش در روابط میان کابینه و ارتش رژیم صهیونیستی حاکم شده است.

همچنین در ۲ روز گذشته گزارش‌هایی منتشر شده که طبق آنها ارتش رژیم صهیونیستی از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم خواسته تصمیمات استراتژیکی را در خصوص تداوم جنگ و آینده نوار غزه اتخاذ کند.

رژیم صهیونیستی می‌گوید با بازگشت به برخی مناطق همانند اردوگاه جبالیا و محله الزیتون که پیش از این به آنجا یورش برده و از آنجا عقب‌نشینی کرده بود، هزینه‌های سنگینی را متحمل می‌شود.

این ارتش در همین رابطه به کشته شدن پنج تن از سربازانش در اواخر هفته گذشته اشاره کرد و از فرماندهان نظامی خواست طرح سیاسی را به عنوان جایگزینی برای حاکمیت حماس در نوار غزه تدوین و ارائه کند اما سران سیاسی رژیم صهیونیستی بر این باور هستند تا زمانی که ارتش ماموریتش برای نابودی حماس را انجام نداده، امکان تعیین حاکمیت جایگزینی در غزه وجود ندارد.

داده‌های منتشر شده از سوی رسانه‌های رژیم صهیونیستی در روز یکشنبه حاکی از کشته شدن ۱۵۳۸ سرباز اسرائیلی و سکنه اراضی اشغالی از هفتم اکتبر تاکنون است با علم بر اینکه ارتش رژیم صهیونیستی شمار تلفات خود در همین دوره را ۶۲۰ تن اعلام کرد.

طبق آمار وزارت جنگ این رژیم از زمان آغاز جنگ علیه غزه ۷۱۶ تن از نیروهای سرویس‌های امنیتی مختلف (۶۴۲ تن از ارتش، ۶۸ تن از پلیس و ۶ تن از نیروهای سرویس جاسوسی شین‌بت) و ۸۲۲ تن از ساکنان اراضی اشغالی کشته شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha