• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۶
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403022417090
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

سفیر هند:

دهلی‌نو به تعهدات خود در چابهار پایبند است

دهلی‌نو به تعهدات خود در چابهار پایبند است

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون وزیر راه‌ و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با همراهی رودرا گاوراو شرست، سفیر هند در تهران، از زیرساخت‌ها، طرح‌های توسعه ای و کریدور لجستیکی بندر شهید بهشتی چابهار بازدید کرد.

علی‌اکبر صفایی شامگاه یکشنبه در این بازدید که معاون امور بندری و اقتصادی و جمعی از مدیران این سازمان نیز حضور داشتند، با اشاره به فعال شدن بیش از پیش دیپلماسی حمل و نقل دریایی در دولت سیزدهم و انجام مذاکرات دریابرد با کشورهای حاشیه خلیج فارس، هند و کشورهای آسیای میانه از افزایش علاقه‌مندی و تمایلات کشورهای همسایه برای سرمایه‌گذاری در بنادر ایران به‌ویژه در بندر چابهار خبر داد.

سفیر هند در ایران نیز در بازدید از پایانه‌های بندری، تجهیزات و تأسیسات بندر شهید بهشتی تأکید کرد و گفت: دهلی‌نو به تعهدات خود برای توسعه بندر چابهار پایبند است.

وی با تأکید بر اینکه هند متعهد به افزایش ظرفیت، بهره‌وری و توسعه تجهیزات بندر چابهار است، اعلام کرد: فصل جدید همکاری های دهلی ‌نو و تهران، برای استقرار تجهیزات پیشرفته در بندر چابهار و افزایش ترافیک کالا و رونق این بندر بزودی رقم خواهد خورد.

در این بازدید همچنین قاسم عسگری‌نسب، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز گزارشی از وضعیت عملیاتی بندری و آمار عملکرد بندر شهید بهشتی ارائه کرد و از افزایش ۱۰۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا و کانتینر در بندر شهید بهشتی خبر داد.

بندر چابهار در شمال دریای عمان و در امتداد تنگه هرمز، مسیر ترانزیتی هند برای حمل ‌و نقل کالا به آسیای مرکزی و افغانستان است.

چابهار تنها بندر اقیانوسی ایران و بخشی از کریدور ترانزیتی شمال-جنوب در جنوب شرقی ایران است و دروازه هند برای دسترسی به کشورهای شمال محسوب می‌شود.

پیش از این وزیر بنادر و کشتیرانی و آبراهه های هند بر تلاش دهلی‌نو برای باز کردن پتانسیل تجاری با آسیای مرکزی از طریق بندر چابهار در ایران تاکید کرده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha