• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403022417106
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی کاشان هشدار داد:

افزایش احتمال آتش‌سوزی مزارع و مراتع در روزهای گرم سال

افزایش احتمال آتش‌سوزی مزارع و مراتع در روزهای گرم سال

ایسنا/اصفهان مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان درباره احتمال وقوع آتش‌سوزی در مراتع، زمین‌های کشاورزی، فضای سبز و باغ‌های این شهرستان هشدار داد.

سید مصطفی محتشمیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آتش‌سوزی فضای سبز و مراتع در روزهای گرم سال افزایش پیدا می‌کند، بنابراین در مکان‌هایی که بوته‌های خشک دیده می‌شود، رعایت نکات ایمنی ضروری است.

وی افزود: بارندگی‌های فصل بهار باعث افزایش رویش بوته‌ها شد، اما با گرم شدن دمای هوا، این سبزه‌ها و علفزارها تبدیل به بوته‌های خشک شده و مستعد آتش‌سوزی می‌شوند که این احتمال در زمین‌های کشاورزی و مراتع با کوچک‌ترین سهل‌انگاری و خطای انسانی قابل انتظار است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، تأکید کرد: هر گونه اقدام نسنجیده مثل انداختن ظرف‌های شیشه‌ای یا خاموش نکردن آتش در عرصه‌های منابع طبیعی می‌تواند به وقوع حوادث ناگوار منجر شده و خسارت‌های اقتصادی به کشاورزان  و آسیب به محیط زیست وارد کند.

 محتشمیان تصریح کرد: کشاورزان هنگام برداشت و درو، باقی مانده محصولات به خصوص غلات و کاه را آتش نزنند و با رعایت توصیه‌های ایمنی از وقوع آتش‌سوزی پیشگیری کنند.

وی از شهروندان خواست در زمان سفرهای برون‌شهری خود از رفتارهایی همچون پرت کردن ته سیگار در جاده‌ها، مراتع و مزارع و روشن کردن آتش بدون در نظر گرفتن نکات ایمنی، خودداری کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، افزود: انداختن شیشه در باغ، بوستان‌ها و پارک‌های جنگلی می‌تواند مثل یک ذره‌بین باعث تمرکز نور خورشید بر روی خار و خاشاک خشک شده و اسباب آتش‌سوزی را فراهم کند.

 محتشمیان تأکید کرد: رعایت بهداشت، حفظ تمیزی مراتع هنگام مراجعه به طبیعت و روشن نکردن آتش در محیط‌های آسیب‌پذیر، کمترین کاری است که هر یک از ما می‌توانیم برای حفظ این امانت الهی انجام دهیم.

وی از شهروندان خواست، در صورت مشاهده آتش سوزی با شماره ۱۲۵ آتش نشانی یا  شماره‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اداره منابع طبیعی تماس بگیرند و قبل از رسیدن آتش‌نشانان به محل، با رعایت نکات ایمنی، برای جلوگیری از گسترش آتش اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha