• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403022417130
  • خبرنگار : 71660

سناتور جنگ‌طلب آمریکایی: به اسرائیل بمب دهید تا مثل بمباران هیروشیما جنگ را تمام کند!

سناتور جنگ‌طلب آمریکایی: به اسرائیل بمب دهید تا مثل بمباران هیروشیما جنگ را تمام کند!

«لیندسی گراهام» سناتور جنگ‌طلب آمریکایی ضمن مطرح کردن مثالی از بمباران هیروشیما، گفت رژیم صهیونیستی باید آنچه را که نیاز دارد برای پیروزی در جنگ با حماس انجام دهد.

به گزارش ایسنا، رژیم صهیونیستی علی‌رغم محکومیت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای همچنان در دویست و بیستمین روز جنگ، به تجاوزات خود به غزه ادامه می‌دهد و نگرانی‌ها از حمله زمینی این رژیم به رفح موجب شده تا دولت آمریکا ارسال برخی تسلیحات سنگین به تل‌آویو را قطع کند.

این درحالیست که سناتور لیندسی گراهام با حضور در برنامه «میت دِ پرس» از تلویزیون ان‌بی‌سی نیوز ادعا کرد: «حماس مقصر تلفات غیرنظامیان است و از اسرائیل می‌خواهیم تا زمانی که پیروزی قاطع کسب نشده، مهم نیست به چه قیمتی اما به مبارزه ادامه دهد.»

او افزود: «زمانی که ما به عنوان یک ملت پس از بندر پرل هاربر با ویرانی مواجه شدیم و در حین جنگ با آلمانی‌ها و ژاپنی‌ها بودیم، تصمیم گرفتیم که با بمباران هیروشیما و ناگازاکی توسط تسلیحات هسته‌ای به جنگ پایان دهیم. بنابراین اسرائیل باید هر کاری برای بقای خود به عنوان طرف یهودی انجام دهد.»

درحالیکه گراهام علنا خواستار استفاده از تسلیحات هسته‌ای در غزه نشد، اما او قیاس جنجال‌برانگیزی را مبنی بر بمباران هیروشیما توسط آمریکا درباره حمله رژیم صهیونیستی در نوار غزه مطرح کرد.

این سناتور آمریکایی با اشاره به اقدام دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر قطع ارسال برخی بمب‌های سنگین به رژیم صهیونیستی، گفت: «به اسرائیل بمب‌هایی بدهید که نیروهای آن برای اتمام جنگ به آنها نیاز دارند. آنها نمی‌توانند جنگ را ببازند. اقدام بایدن، حماس و دیگر دشمنان اسرائیل را تقویت می‌کند.»

وی در ادامه این گفت‌وگو ادعا کرد: «چرا پرتاب دو بمب‌ هسته‌ای در هیروشیما و ناگازاکی جهت پایان دادن به تهدید و جنگ وجودی علیه ما خوب بود؟ چرا انجام این کار برای ما خوب بود؟ درست بود. بنابراین اسرائیل باید برای بقای خود دست به هر کاری بزند. من فکر می‌کنم تا زمانی که حماس از جمعیت خود به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند، کاهش تلفات غیرنظامیان در غزه غیرممکن است. من هرگز در تاریخ جنگ ندیده‌ام که طرفی مثل حماس جان غیرنظامیان خود را به خطر بیندازد. تمام این مقامات نظامی که شما درباره‌شان صحبت می‌کنید، اشتباه و مزخرف هستند.»

این اظهارات و ادعاهای سناتور گراهام اندکی پس از آن عنوان شد که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به همین برنامه ملحق شد و بی آنکه خط قرمز خاصی درباره جنگ رژیم صهیونیستی در غزه ترسیم کند، گفت: «برنامه‌ای معتبر برای خارج‌سازی و حمایت از غیرنظامیان وجود ندارد اما رئیس‌جمهور ایالات متحده صراحتا اعلام کرده که ما نمی‌توانیم و نمی‌خواهیم از حمله اسرائیل به رفح حمایت کنیم.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha