• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403022417144
  • خبرنگار : 71610

زخمی شدن ۴ سرباز صهیونیست در حملات حزب‌الله لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی

زخمی شدن ۴ سرباز صهیونیست در حملات حزب‌الله لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی

منابع رسانه‌ای امروز (دوشنبه) از حملات موشکی و پهپادی همزمان حزب‌الله به مواضعی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نوشت که بر اثر اصابت موشک ضد تانک در نزدیکی شهرک یفتاح در الجلیل علیا، چهار سرباز زخمی شدند.

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: مجاهدین مقاومت اسلامی در حمایت از ملت ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آنها، ساعت ۰۶:۲۰ صبح روز دوشنبه حمله هوایی را با اسکادرانی از پهپادهای مسلح چادرهای محل استقرار و محل خواب افسران و سربازان دشمن را در اردوگاه تازه ایجاد شده گردان ۴۰۳ ذخیره توپخانه لشکر ۹۱ دشمن در جنوب بیت هیلل هدف قرار دادند.

حزب‌الله لبنان همچنین افزود با ادامه تنش‌های مرزی بین ۲ طرف، یک تانک را در داخل یک مقر نظامی در شمال اسرائیل هدف قرار داده است که بر اساس آنچه ارتش اسرائیل اعلام کرد، چهار سرباز زخمی شدند.

حزب الله در بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از رصد دقیق تحرکات دشمن در پادگان یفتاح و زمانی که یک تانک مرکاوا از مخفیگاه خود خارج شد و حرکت کرد، با موشک هدایت شونده به آن حمله کرده و مستقیماً آن را هدف قرار دادیم.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی پیشتر گزارش داد: گزارشی از انفجار ۲ پهپاد در «بیت هیلل» در منطقه «الجلیل علیا» دریافت کرده‌ایم اما آژیرهای خطر در منطقه به صدا در نیامده است.  

دیگر رسانه‌های عبری زبان نیز گزارش دادند چادر مخصوص سربازان ارتش رژیم صهیونیستی پس از ناتوانی در رهگیری پهپاد حزب‌الله، آتش گرفت. این پهپاد مسلح با موفقیت به این چادر اصابت کرد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز در این باره گفت: پس از انفجار ۲ پهپاد آتش سوزی در منطقه بیت هیلل رخ داد و این حادثه در حال بررسی است.

در این بیانیه آمده است: پهپادهای مقاومت اسلامی مستقیماً به اهداف خود اصابت کردند و شماری از افسران و سربازان دشمن کشته و زخمی شدند.

شبکه المیادین در این باره گزارش داد که آژیرهای خطر در مناطق «لیمان»، «بتست»، «شلومی» و «راس الناقوره» به دلیل ورود پهپاد به صدا درآمده است.

طبق این گزارش، همزمان آژیرهای خطر در «عرب العرامشه»، «ایلون»، «حانیتا»، «یعرا» و «جورین» در منطقه «الجلیل غربی» به صدا درآمده است.

در همین راستا، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمندگان آن تجهیزات جاسوسی در پایگاه «المالکیه» را با موشک‌های هدایت شونده به صورت دقیق هدف قرار دادند.

در مقابل، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز چند منطقه در جنوب لبنان را بمباران کردند.

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز با انجام حملاتی مواضعی را در اطراف شهرک‌های جنوب لبنان هدف قرار داد.

نوار مرزی لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین طی روزهای اخیر شاهد تشدید تنش بوده است و هم‌زمان مقامات رژیم صهیونیستی به انجام حملات گسترده به لبنان تهدید کرده‌اند.

این درگیری‌ها در پی حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در خاک لبنان و در مقابل حملات موشکی شدید حزب‌الله به مواضع و پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی تشدید شد.

یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسما به عملیات فلسطینی طوفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌صورت روزانه و تقریبا ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند از زمان آغاز نبرد طوفان‌الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و ده‌ها پایگاه نظامی آن‌ها توسط حزب‌الله هدف گرفته شده است و به همین دلیل کابینه تندرو «بنیامین نتانیاهو» مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شد و تعدادی از شهرک‌نشینان هم خودشان از منطقه فرار کردند.

اخیرا رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه نتانیاهو توجهی به سرنوشت آن‌ها نداشته و آن‌ها را رها کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha