• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403022417159
  • خبرنگار : 50604

معاون استاندار گلستان:

طرح همسان گزینی معرفی و تبیین شود

طرح همسان گزینی معرفی و تبیین شود

ایسنا/گلستان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: طرح همسان گزینی با توجه به پایه مستحکم علمی و شباهت آن به ازدواج‌های سنتی و نتایج مثبتی که از اجرای آزمایشی این طرح به دست آمده است باید معرفی و تبیین شود.

سیدعلی مهاجر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گستان صبح دوشنبه ۲۴ اردیبهشت در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که با موضوع ازدواج و خانواده برگزار شد، اظهار داشت: هدف از جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان، تسهیل شرایط ازدواج جوانان است.

وی با تاکید اینکه یکی از اقدامات مهم در حوزه ازدواج جوانان، فرهنگ‌سازی است، افزود:  به حوزه فرهنگ باید با جدیت پرداخته شود اگر می‌بینیم افراد دارای کار و کارمندان و حتی افراد متمول، ازدواج را به تاخیر می‌اندازند، نشان می‌دهد با یک مشکل فرهنگی مواجه هستیم.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ غلطی که رواج یافته است، اصلاح شود بخش زیادی از موانع ازدواج برطرف خواهد شد، گفت: باید در این خصوص برنامه داشته باشیم و دستگاه‌های فرهنگی نقش آفرینی بیشتری داشته باشند.

طرح همسان گزینی معرفی و تبیین شود

مهاجر با اشاره به اینکه طرح همسان گزینی با توجه به پایه مستحکم علمی و شباهت آن به ازدواج‌های سنتی با استفاده از ابزارهای ارتباطی و فناوری روز و نتایج مثبتی که از اجرای آزمایشی این طرح به دست آمده است باید معرفی و تبیین شود، تصریح کرد: در خصوص ازدواج کارمندان مجرد لازم است آمار و تعداد آنها احصا و اقدامات مدیران برای ارائه بسته‌های تشویقی و کاهش کارکنان مجرد ارزیابی شود.

وی با تاکید اینکه باید عمل‌کرد بانک‌ها ارزیابی و کارنامه عملیاتی تهیه شود، افزود: با توجه به عملکرد ضعیف بانک‌های استان در ارائه تسهیلات ازدواج و رتبه پایین استان در این خصوص، لازم است در دستور کار جدی در این ستاد قرار بگیرد.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی ستاندار گلستان بیان کرد: امیدواریم هفته ازدواج بهانه‌ای برای هم‌افزایی ویژه در کشور به منظور تسهیل و افزایش ازدواج جوانان باشد و موجب امید آفرینی و خرسندی خانواده‌ها شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha