• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403022417204
  • خبرنگار : 71505

معاون سازمان مدیریت استان تهران خبر داد

سهم ۵۳ هزار میلیارد ریالی استان تهران برای حمایت از اشتغال با اولویت مناطق محروم

سهم ۵۳ هزار میلیارد ریالی استان تهران برای حمایت از اشتغال با اولویت مناطق محروم

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از رتبه برتر استان تهران در تحقق اجرا و جذب اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه خبر داد و افزود: اعتباری را برای حمایت از اشتغال با اولویت مناطق محروم، فعالیت‌های دانش بنیان و خلاق و تعاونی تخصیص یابد و سهم استان تهران از این اعتبارات نیز معادل ۵۳ هزار میلیارد ریال بوده است.

حشمت الله سلیمانی گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح روند توسعه اشتغال و حمایت از آن در سطح استان تهران گفت: استفاده موثر از ظرفیت‌های بودجه‌ای از جمله تبصره ۱۸ و تبصره ۱۶ و اعتبارات محرومیت زدایی مناطق با رویکرد هدایت منابع به فعالیت‌های پیش‌رو در قالب توسعه و تکمیل زنجیره ارزش و همچنین کاهش نابرابری‌های منطقه‌ای در سال ۱۴۰۲ در دستور کار استان تهران قرار گرفته است. همچنین جلب ۳۵۹ میلیون دلار سرمایه خارجی برای ۳۱ طرح و معرفی ۴۸ فرصت سرمایه گذاری در راستای تشویق و توسعه سرمایه گذاری در بخش‌های صنعت، گردشگری و عمران شهری در سال گذشته انجام شد که تاثیر بسیزایی در توسعه اشتغال خواهد داشت.

وی افزود: به موجب تبصره ۱۶ قانون بودجه، بانک مرکزی موظف شد از محل تسهیلات قرض الحسنه نیز اعتباری را برای حمایت از اشتغال با اولویت مناطق محروم، فعالیت‌های دانش بنیان و خلاق و تعاونی تخصیص یابد و سهم استان تهران از این اعتبارات نیز معادل ۵۳ هزار میلیارد ریال بود.

سلیمانی ادامه داد: بر همین اساس تعداد ۲۰ هزارو ۸۴۱ طرح با تسهیلاتی بالغ بر ۴۳هزارو ۲۸۲ میلیارد ریال و اشتغال۳۸هزارو ۳۹۳ نفر به بانک‌ها ارسال و منجر به پرداخت ۸ هزار و ۹۳۶ طرح با مجموع مبلغ تسهیلات۲۴ هزارو ۵۷۳ میلیارد ریال و اشتغال ۱۹ هزارو ۵۷۳ نفر شد.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران تأکید کرد: استان تهران رتبه برتر از بین ۳۱ استان کشور در تحقق اجرا و جذب اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه را کسب کرده است. در راستای تحقق رشد اقتصادی استان و ارتقاء توان تولید و ایجاد و تثبیت اشتغال، از محل اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه، تعداد ۲۸۴ طرح با پیش بینی اشتغال ۵ هزارو ۹۱۳ نفر و با میزان تسهیلات ۴۵ هزارو ۳۶ میلیارد ریال شامل تسهیلات ثابت و در گردش در کمیته استانی مصوب شد که تعداد ۲۰۳ طرح توسط بانک‌های عامل به میزان ۱۰۶۴۱ میلیارد ریال پرداخت شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha