• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: دیدگاه
  • کد خبر: 1403022417208
  • منبع : مطبوعات

بهانه‌تراشی یک قاتل

بهانه‌تراشی یک قاتل

دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس نسبت به اعمال تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل هشدار داد و مدعی شد که این اقدام حماس را تقویت می‌کند و مانع از مذاکرات احتمالی تبادل اسرا می‌شود.

به گزارش ایسنا، فرامرز اصغری در یادداشتی در سیاست روز با این عنوان نوشت: کامرون در گفتگو با اسکای نیوز تاکید کرد که چنین اقدامی عاقلانه نخواهد بود و بر اختلافات موجود در موقعیت انگلیس و ایالات متحده در مورد تامین تسلیحات اسرائیل تاکید کرد.
کامرون گفت: «من فکر می‌کنم این اقدام مذاکرات تبادل اسرا را کمرنگ می‌کند؛ بنابراین من فکر می‌کنم که نوعی اعلامیه سیاسی پاسخ درستی نباشد. ما باید به روند دقیق خود برای اطمینان از اینکه در چارچوب قانون عمل می‌کنیم پایبند باشیم. »

انگلیس یکی از تامین کنندگان بزرگ اسرائیل نیست اما سال گذشته مجوز صادرات را برای فروش حداقل ۴۲ میلیون پوند (۵۲.۵ میلیون دلار) تجهیزات جنگی به اسرائیل اعطا کرد.
این سخنان از سوی کامرون در حالی مطرح می‌شود که رژیم صهیونیستی در طول ۸ ماه گذشته نسل کشی سراسری را در غزه اجرا کرده و این روزها نیز در رفح این روند را تشدید کرده است. این در حالی است که بسیاری از نهادهای حقوق بشری بارها خواستار توقف تسلیحات به رژیم صهیونیستی شده‌اند چنانکه سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای از همه کشورها خواست تا ارسال سلاح‌هایی که موجب نقض قوانین بین‌المللی در نوار غزه می‌شود را به رژیم صهیونیستی متوقف کنند.

قابل توجه آنکه انگلیس در حالی مدعی است که توقف کمک‌ها زمینه ساز قدرت گرفتن حماس می‌شود که چندی پیش لندن اذعان کرده بود که حملات نظامی نمی‌تواند موجب تضعیف و نابودی حماس گردد.
با توجه به این رویه‌ها سخنان کامرون را از یک سو باید اذعان به ناتوانی و شکست رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت دانست و از سوی دیگر بعد دیگری از مشارکت در نسل کشی غزه می‌باشد. رویه‌ای که انگلیس بیش از یک صد سال است که علیه ملت فلسطین اعمال می‌کند. رویه‌ای که بخشی از آن نیز برگرفته از منفعت طلبی انگلیس با کشتار و نسل کشی می‌باشد چنانکه پیش از این نیز در زمان تجاوز عربستان به یمن رسما لندن با درخواست ها برای توقف فروش تسلیحات به عربستان مخالفت و جان یمنی‌ها را در برابر منافع انگلیس بی اهمیت عنوان کرد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha