• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403022417215
  • خبرنگار : 71415

سناتور دموکرات مواضع هیلاری کلینتون علیه حامیان فلسطین را محکوم کرد

سناتور دموکرات مواضع هیلاری کلینتون علیه حامیان فلسطین را محکوم کرد

با تداوم گسترش خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا، اختلاف در بین سیاستمداران این کشور بر سر اهمیت و تاثیرگذاری این خیزش بالا گرفته است.

به گزارش ایسنا، «کریس وان هولن»، سناتور دموکرات آمریکایی، «هیلاری کلینتون»، وزیر خارجه اسبق آمریکا را به خاطر صحبت‌هایش علیه دانشجویان معرض حامی فلسطین و این که آنها را افرادی «نادان» خواند محکوم کرد.

به نوشته شبکه «فاکس نیوز»، هیلاری کلینتون چند روز پیش درباره این معترضان مدعی شد: «آنها چیز چندانی درباره تاریخ خاورمیانه و صادقانه، نسبت به تاریخ خیلی از مناطق جهان از جمله کشور خود ما نمی‌دانند.»

این وزیر خارجه اسبق آمریکا ادعا کرد: «آنها نمی‌دانند که پیشنهادی به فلسطینی‌ها برای ایجاد کشوری با ۹۶ درصد از اراضی اشغال‌شده داده شد. اگر این پیشنهاد توسط یاسر عرفات پذیرفته می‌شد، از آن موقع تاکنون ۲۴ سال می‌شد که کشور فلسطین وجود می‌داشت.»

کلینتون توجیه کرد که ادعاهایش درباره معترضان حامی فلسطین را بر پایه چند گفتگو با افراد جوان در چند ماه گذشته مطرح کرده است.

در پی طرح این صحبت‌ها، کریس وان هولن در برنامه «رو در رو با ملت» شبکه «سی.بی.اس.» به آن واکنش نشان داده و گفت: «از نظر من این اظهار نظرهای کلینتون نشان‌دهنده این است که او اهمیتی به نگرانی‌های دانشجویان درباره این بحران انسانی وحشتناک و تلفات انبوه غیرنظامیان در غزه نمی‌دهد.»

وان هولن خاطرنشان کرد: «آمریکایی‌ها این حق را دارند که به صورت صلح‌آمیز اعتراضات برگزار کنند و لازم است از احساس امنیت دانشجویان در پردیس دانشگاه اطمینان حاصل شود.»

این سناتور اظهار کرد: «اما من معتقدم اکثریت بزرگ این دانشجویانی که دارند اعتراض می‌کنند اتفاقاتی که در نوار غزه در حال رخ دادن است را به شکل بسیار نزدیکی دنبال می‌کنند. آنها شاهد واقعیت تلفات بسیار بالای غیرنظامیان هستند.»

او افزود: «مطمئنا ما می‌توانیم به مطالعه مجدد تاریخ و مذاکرات گذشته بپردازیم اما من معتقدم اکثریت بالای این دانشجویان درک می‌کنند چه اتفاقاتی دارد در غزه در رابطه با تلفات غیرنظامیان می‌افتد.»

وان هولن گفت: «من شدیدا حامی حق آمریکایی‌ها برای برگزاری اعتراضات صلح‌آمیز در ضمن اطمینان حاصل کردن نسبت به احساس امنیت دانشجویان در پردیس‌های دانشگاه‌ها هستم.»

هیلاری کلینتون پیش از این در ماه فوریه گذشته نیز در ضمن سخنرانی در دانشگاه کلمبیا با فریاد خشمگینانه معترضان حامی فلسطین روبرو شد.

زمانی که این وزیر خارجه اسبق آمریکا به روی صحنه سخنرانی در دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک می‌رفت یک مرد معترض خطاب به او گفت: «تو یک جنایتکار جنگی هستی».

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha