• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403022417244
  • خبرنگار : 50624

کارخانۀ ریسباف به روی مردم باز می‌شود

کارخانۀ ریسباف به روی مردم باز می‌شود

ایسنا/اصفهان رئیس ادارهٔ گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: پس از دهه‌ها تعطیلی کارخانۀ ریسباف، در رویداد گردشگری «صدای بوق کارخانه می‌آید» درهای این کارخانه به مدت ۱۰ روز برای بازدید به روی مردم باز می‌شود.

علیرضا مساح در گفت‌ ‌وگو با ایسنا و در خصوص محتوای ارائه شده در این رویداد گردشگری، اظهار کرد: بخش زیادی از کارخانه ناایمن است و به همین دلیل این رویداد گردشگری در یک مسیر مشخص انجام می‌شود و ما با نقشه‌ها و تصاویر و نیز حضور راهنما، به درک بهتر گردشگران و بازدیدکنندگان کمک می‌کنیم. روایت‌های این کارخانه و اتفاقاتی که برای آن رخ داده و روند تاریخیِ آن و همچنین چشم‌اندازی که برای آینده این کارخانه در نظر داریم، در رویداد گردشگری «صدای بوق کارخانه می‌آید» ارائه خواهد شد.

رئیس ادارهٔ گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه نهادهای مختلف اداریِ شهر اصفهان برای برگزاری رویداد گردشگری «صدای بوق کارخانه می‌آید» در کارخانۀ ریسباف همکاری کردند، افزود: با تلاش سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان برای مرمت کارخانه ریسباف، کارگاه مرمتِ آن در محل کارخانه به صورت فعال دایر است و مردم می‌توانند روند مرمت را از نزدیک ببینند. شهرداری منطقه نیز از این رویداد پشتیبانی کرد و در حالی که کارخانه آمادگی پذیرش گردشگر را نداشت، با کمک آنها توانستیم کارخانه را برای بازدید عموم آماده کنیم.

کارخانۀ ریسباف به روی مردم باز می‌شود

او اضافه کرد که استانداری اصفهان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان و همچنین شهرداری اصفهان در کنار هم قرار گرفتند و مرحلهٔ اول این رویداد را رقم زده‌اند.

مساح با اشاره به اینکه بازدید صرفاً از کارخانه‌ انجا می‌شود، اضافه کرد: از آنجایی که کارخانۀ ریسباف محیط بسیار بزرگ و بی‌دفاع شهری است، هنوز از شرایط و استانداردهای لازم برای استقرار آثار در آن برخوردار نیست.

او با ابزار امیدواری برای تبدیلِ کارخانه ریسباف به موزهٔ منطقه‌ای شهر اصفهان، تأکید کرد: توجه داشته باشید که از لحاظ ابعاد، کارخانۀ ریسباف کمی کوچک‌تر از موزهٔ لوور پاریس است. استان اصفهان این توانایی را دارد که یک موزهٔ آبرومند با استانداردهای جهانی را تأسیس کند. البته این افق دید بلند و هدف بلند مدتی است. این ساختمان در مرحله اول نیاز به مرمت اضطراری و سپس مرمت تکمیلی دارد و در مرحله بعد طرح جامعی برای برنامه‌ریزی‌های مسیر آیندهٔ آن نیاز است.

رئیس ادارهٔ گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در پایان اظهار کرد: علاقه‌مندان به بازدید از کارخانۀ ریسباف از یکم تا دهم خردادماه با ثبت‌نام در سایت شهروند تیکت در سانس‌هایی که تعریف شده است، می‌توانند به محل کارخانۀ ریسباف مراجعه کرده و با کمک راهنمایان گردشگری و تولید محتواهای مختلفی که وجود دارد، از بخش‌های ایمن کارخانه بازدید کنند.

کارخانۀ ریسباف به روی مردم باز می‌شود

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha