• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1403022417284
  • خبرنگار : 71667

همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب اعلام شد

کاهش زمان توزیع کتاب با سیستم سورتینگ هوشمند پست

کاهش زمان توزیع کتاب با سیستم سورتینگ هوشمند پست

همزمان با برگزاری سی‌ و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران، شرکت ملی پست به منظور همراهی با دوستداران کتاب جهت تسهیل روند ارسال و توزیع مرسوله‌های پستی اقداماتی را مانند استقرار سه باجه در محل نمایشگاه، انتخاب ۱۲ دفتر پستی در نقاط مختلف تهران، استقرار ۱۱ پایگاه سیار در نمایشگاه و استفاده از سیستم سورتینگ هوشمند و مکانیزه برای کاهش زمان توزیع کتاب انجام داده است.

به گزارش ایسنا، سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران در مصلی امام خمینی (ره) از چهارشنبه هفته گذشته (۱۹ اردیبهشت) با شعار «بخوانیم و بسازیم» آغاز به کار کرد و این رویداد فرهنگی تا شنبه، ۲۹ اردیبهشت در دو بخش فیزیکی و مجازی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

این نمایشگاه از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۸ شب (۱۰:۰۰ الی ۲۰:۰۰) میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود و در بخش مجازی نیز سامانه ketab.ir امکان خرید برای علاقه‌مندان به کتاب را در ۲۴ ساعت شبانه‌روز مهیا می‌کند و در خرید به شیوه مجازی از نمایشگاه کتاب تهران می‌توان از بن‌کارت تخفیف استفاده کرد. امسال ۲ هزار و ۶۱۹ ناشر در نمایشگاه کتاب در دو بخش مجازی و حضوری حاضر هستند و همچنین حدود ۶۰ ناشر خارجی در نمایشگاه شرکت کردند.

در این راستا عبدالرضاجنتی-مدیرکل پست استان تهران- درباره اقدامات و خدمات این شرکت برای بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب اظهار کرد: همانند سنوات گذشته پست استان تهران اقدام به نشست‌های مکرری با مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران داشته و توانسته توافقاتی را با این عزیزان داشته باشد و خوشبختانه در محل برگزاری نمایشگاه سه باجه مستقر داریم که از ابتدای شروع کار تا پایان وقت نمایشگاه همکاران پستی حضور دارند.  

انتخاب ۱۲ دفتر پستی در نقاط مختلف تهران برای دریافت مرسولات پستی

وی افزود: به منظور رفاه حال انتشاراتی‌ها وتسهیل در مبادله سفارش‌ها امسال ۱۲ دفتر پستی درجه یک خود را در نقاط مختلف تهران به عنوان باجه‌های قبول انتخاب کردیم که انتشاراتی‌ها می‌توانند پس از آماده‌سازی، کتاب‌ها را آنجا تحویل دهند. همچنین ما ۱۱ پایگاه سیار هم در نظر گرفته‌ایم که از شروع نمایشگاه همکاران پستی من مستقرند و طی چند نوبت هر چقدر که خودروهای ما تکمیل شود؛ خودروی بعدی را عنوان سیار قرار می دهیم و تلاش می‌کنیم در اولین فرصت و کمترین بازه زمانی این مرسولات را به گیرندگان خود برسانیم.

مدیرکل پست استان تهران در ادامه گفت: طبق معمول شیوه نامه‌ای توسط اداره کل مهندس عملیاتی پستی شرکت ملی پست به کل کشور ابلاغ شده و حساسیت موضوع به تمام همکارنمان گوشزد شده است که در این بازه زمانی مرسولات نمایشگاه در اولویت است تا در اولین فرصت زمانی به دست گیرندگانش برسد. قطعا در این مدت زمان به میزان سفارش‌هایی که انتشارات‌ها دریافت می‌کنند و میزانی که می‌خواهند به ما تحویل دهند به روز، به اندازه دریافت سفارشات نیست.

جنتی تأکید کرد: بنابراین خواهشمان از انتشاراتی‌ها سرعت بخشیدن به تهیه، آماده سازی و تحویل مرسولات به اکیپ‌های پست است تا ما هم بتوانیم هرچه سریع‌تر به گیرنگان تحویل دهیم. ما حدودا سال گذشته بیش از ۸۳۰ هزار مرسوله نمایشگاه کتاب را به صورت مجازی و حدود ۲۰۰۰ و خورده‌ای را به صورت فیزیکی در نمایشگاه دریافت و تحویل گیرندگان دادیم که امسال هم چنین چیزی پیش‌بینی می‌شود.

لزوم توجه انتشارات‌ها به لفاف مرسولات

وی درباره هزینه‌ها توضیح داد: براساس توافقاتی که انجام شده تلاش کرده‌ایم نسبت به سایر مرسولات هزینه کمتری را اخذ کنیم ضمن اینکه از انتشارات‌ها درخواست می‌شود که نسبت به لفاف مرسولات توجه کنند چراکه بسیار مهم بوده و باید نسبت به سنگینی کتاب لفافش درنظر گرفته شود تا آسیبی به مرسولات وارد نشود.

علاوه بر اظهارات این مسئول شرکت ملی پست روز گذشته محمد احمدی - معاون فنی بازرگانی شرکت ملی پست در پنجمین روز برگزاری نمایشگاه ضمن بازدید از باجه‌های پستی مستقر در این نمایشگاه، در نشست مشترک با علی رمضانی -مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران- و قائم‌مقام و سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران گفت: پیش‌بینی می‌شود علاقمندان کتاب از طریق  نمایشگاه مجازی حدود یک میلیون کتاب خریداری کنند.  

به گفته وی، به همین دلیل شرکت ملی پست باجه‌های سیار خود را در سطح شهر و در نزدیکی محل انتشارات مستقر کرده است تا در سریع‌ترین زمان ممکن، کتاب‌های خریداری شده را به دست گیرندگان برساند.

کاهش زمان توزیع کتاب با استفاده از سیستم سورتینگ هوشمند و مکانیزه مرسولات

او با اشاره به اینکه میانگین زمان توزیع مرسولات نمایشگاه کتاب سال گذشته حدود سه و نیم روز بود، افزود: تلاش ما این است امسال زمان توزیع کتاب‌ها کاهش یابد به همین دلیل، برای تجزیه مرسولات در نواحی توزیع، از سیستم سورتینگ هوشمند و مکانیزه مرسولات استفاده شده است.

احمدی تاکید کرد: البته فرایند آماده سازی کتب توسط ناشران در تحقق این هدف و ارسال به موقع مرسولات، نقش کلیدی و اثرگذار دارد.  

معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست با اشاره به اینکه در چهار روز اول نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بالغ بر ۲۰۰ هزار مرسوله توسط ثبت سفارش شده که براساس اولویت‌بندی ناشران توزیع خواهد شد، تشریح کرد: در روزهای آینده با توجه به افزایش حجم ترافیک مرسولات، تمام مجموعه پستی کشور به ویژه همکاران حوزه‌های اجرایی و عملیاتی بسیج می‌شوند تا مرسولات را در کوتاه‌ترین زمان و با بهترین کیفیت در آدرس خریداران توزیع کنند.   

براساس اعلام شرکت ملی پست، در ادامه مدیرعامل خانه ادبیات و کتاب ایران با ابراز رضایت از خدمات شرکت ملی پست در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اظهار کرد: حضور و همکاری  پست در برگزاری نمایشگاه کتاب به‌عنوان یک اقدام کم نظیر در سطح جهان، در تسهیل دریافت خدمات به خریداران کتاب با نرخ مناسب و کیفیت قابل قبول، از اهمیت بالایی برخوردار است.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha