• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۳
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403022417288
  • خبرنگار : 71368

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران اعلام کرد

محیط زیست درحال بررسی طرح‌های پیشنهادی شهرداری برای عبور آزادراه شهید شوشتری از پارک سرخه‌حصار

محیط زیست درحال بررسی طرح‌های پیشنهادی شهرداری برای عبور آزادراه شهید شوشتری از پارک سرخه‌حصار
عکس: تزئینی

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران اعلام کرد که ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در حال حاضر در سطح شهر فعال است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد آقامیری صبح امروز در حاشیه بازدید از آخرین وضعیت احداث آزادراه شهید شوشتری با بیان این‌که زمانی که شورای شهر ششم به پارلمان محلی راه یافت همت کردیم و تکمیل پروژه‌های ناقص سطح شهر را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادیم تا تکمیل شوند که از این میان می‌توان به ناقص بودن پروژه‌هایی همچون بزرگراه شهید شوشتری که بعدا در رایزنی با وزارت شهرسازی تبدیل به آزادراه شد و همچنین پروژه‌هایی همچون یادگار امام، بروجردی و غیره اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در دو هفته ابتدایی که به عنوان نماینده مردم به شورای شهر راه یافتیم بازدیدی از پروژه شهید شوشتری داشتم و دیدیم که وضعیت پروژه چگونه است، اظهار کرد: فکر نمی‌کردیم ساخت پروژه شهید شوشتری این حجم از مشکلات را داشته باشد و وقتی کار را آغاز کردیم متوجه شدیم که واقعا مباحث عمرانی این پروژه حدود ۱۰ درصد است و ۹۰ درصد این پروژه مشکلاتی از جمله معارضین تأسیساتی، ملکی، نظامی و امنیتی دارد. هرچند بسیاری از این مشکلات در تعامل شهردار تهران با وزارتخانه‌ها و نهادهای مختلف حل شد؛ اما گرفتاری و سختی این پروژه زیاد بوده و امید است تا آخر سال حداقل فاز یک آن افتتاح شود.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه مدیریت شهری فعلی در این دوره همت کرد و فاز اول شهید بروجردی در سال گذشته افتتاح و امید داریم در سال جاری فاز دوم شهید شوشتری نیز افتتاح شود، گفت: پروژه یادگار امام(ره) نیز تقاطع‌های غیرهمسطح زیادی دارد و یک پروژه عظیم محسوب می‌شود و حجم کار در این پروژه سنگین است و توقع نداریم که در سال جاری پروژه‌ یادگار امام خروجی داشته باشد و امیدواریم تا دو سال آینده این پروژه به ثمر برسد.

آقامیری با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه در بخش‌ عمرانی در تهران در حال اجرا است، تصریح کرد: از تیم فعلی عمرانی شهرداری تهران تشکر می‌کنیم چرا که امروز پای کار هستند و اگر معارضین ملکی و تاسیساتی نبود پروژه‌ها در یک پنجم زمان اعلامی به نتیجه می‌رسید.

وی در مورد نامه‌نگاری شهرداری تهران با محیط زیست در مورد عبور فاز دوم آزادراه شهید شوشتری از سرخه‌حصار هم اظهار کرد: پارک سرخه‌حصار هم برای این پروژه یک معارض است و اگر یک زمین خالی بود پروژه زودتر از این پیش می‌رفت؛ اما به علت بافت جنگلی و مباحث زیست محیطی، شهرداری تهران سه طرح داشته چرا که حدود چند کیلومتر از مسیر از داخل پارک سرخه‌حصار عبور می‌کند که محیط زیست در حال بررسی طرح‌های ارائه شده از سوی شهرداری تهران است.

در ادامه حق‌بین در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه اگر سازمان محیط‌زیست اجازه عبور از پارک سرخه حصار را ندهد چه برنامه دیگری را دارید؟ گفت: چندی پیش با حضور شهردار تهران و رئیس سازمان محیط‌زیست از کل مسیر آزادراه شهید شوشتری بازدید کردیم و در بازدید قرار شد که شهرداری تهران سه گزینه را برای بررسی به محیط‌زیست ارائه کند و هیچ دلیلی نمی‌بینیم که از آن اراضی عبور نکنیم؛ چرا که فارغ از هزینه‌ها تمامی اقتضائات زیست‌محیطی دیده شده و براساس شاخص‌های زیست‌محیطی این سه طرح عبور، پل و تونل طراحی شده است و امیدواریم پاسخ دهند.

وی در پاسخ به این سوال که‌ آیا زمانی برای پاسخ محیط‌زیست در نظر گرفته شده یا نه به ایسنا گفت: به نظرم خیلی با تأخیر جواب می‌دهند.

محیط زیست درحال بررسی طرح‌های پیشنهادی شهرداری برای عبور آزادراه شهید شوشتری از پارک سرخه‌حصار

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۲-۲۵ ۱۵:۱۸

به نظر من به خاطر قطع درخت هست راه ما دور میشه ولی ما رازی به این کار نیستیم 👎