• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۵
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 1403022417300
  • خبرنگار : 71576

دلیل برکناری هاکان دمیر مشخص شد/ جواد داوری: با سرمربی جدید ۲ ساله می‌بندیم

دلیل برکناری هاکان دمیر مشخص شد/ جواد داوری: با سرمربی جدید ۲ ساله می‌بندیم

رئیس فدراسیون بسکتبال درباره دلایل برکناری هاکان دمیر، سرمربی ترکیه‌ای تیم ملی ایران صحبت کرد و از بستن قرارداد دو ساله با سرمربی جدید خبر داد.

جواد داوری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تصمیم فدراسیون بسکتبال برای قطع همکاری با هاکان دمیر و تغییر مجدد سرمربی تیم ملی ایران، توضیح داد: حقیقت این است که آقای هاکان با یک شرایط خاصی کار خود را با تیم ملی آغاز کرده و کمک زیادی هم به پیشبرد برنامه‌های ما کرد. تغییرات زیادی در تیم ملی داشتیم. زمانی که دمیر کار خود را در تیم ملی آغاز کرد شرایطی چون مصدومیت حامد حدادی هم وجود داشت. به نظر من اگر بازی‌ با فیلیپین را با همان یک امتیازی که باخیم می‌بردیم، شرایط برای دمیر کاملا متفاوت می‌شد اما کمی بدشانسی آورد.

* دمیر بد شانسی آورد

او ادامه داد: اگر اتفاقات جور دیگری می‌افتاد و بدشانسی نبود، جایگاه دمیر فرق می‌کرد. از نظر من عملکرد ایشان عالی نه، اما قابل قبول بود. به هر حال شرایطی پیش آمد که با ایشان قطع همکاری کردیم، اما همچنان معتقدم که چه انتخاب سعید ارمغانی و چه انتخا هاکان دمیر به عنوان سرمربی، در برهه زمانی که صورت گرفت درست‌ترین تصمیم بود و از آن پشیمان نیستم. من پای انتخاب‌های خودم بوده‌ام و روندی که مد نظر داشتیم طی شد و مثبت بود. البته معتقدم که دمیر کم‌شانس بود.

دلیل برکناری هاکان دمیر مشخص شد/ جواد داوری: با سرمربی جدید ۲ ساله می‌بندیم

* حواشی در برکناری دمیر تاثیر داشت

جواد داوری به عنوان رئیس فدراسیون،‌ یکی از حامیان اصلی هاکان دمیر بود و بارها از اقدامات او در تیم ملی دفاع کرد. او در پاسخ به این سوال که چه اتفاقی باعث شد تصمیم به قطع همکاری با او بگیرد، توضیح داد: ابتدا باید بدانید که در کمیته فنی دمیر موافق و مخالفانی داشت و اعضا معتقد بودند که دمیر قابلیت فنی بالایی دارد. این اتفاق تصمیم فدراسیون نبود و تصمیم کمیته فنی بود، اما صحبت‌هایی صورت گرفت که به دلیل محرمانه بودن نمی‌شود آن‌ها را اینجا مطرح کنم. البته قطعا حواشی هم در برکناری دمیر تاثیرگذار بود. بنده حتما از دمیر دعوت می‌کنم تا به ایران بیاید و با خاطره‌ای خوب این همکاری را به پایان برسانیم.


بیشتر بخوانید: 
                         واکنش هاکان دمیر به برکناری از تیم ملی ایران: منصفانه نیست!


* دمیر کار ارمغانی را تمام کرد

در بسکتبال و به طور کلی ورزش جهان، برنامه‌ریزی‌ها بلند مدت هستند، اما در بسکتبال ایران طی دو سال اخیر تغییرات زیادی آن هم در بحث سرمربیگری تیم ملی رخ داده است. داوری درباره انتقادها از فدراسیون به دلیل تغییرات زیاد نیز گفت: بگذارید اینگونه بگویم که برنامه ما از همان ابتدای کار مشخص بوده و وقتی ارمغانی آمد، طبق برنامه‌ای که داشتیم پیش رفتند و در انجام ماموریت خودشان هم موفق بودند. ارمغانی یک روندی را شروع کرد که هاکان دمیر با حضور خود آن روند را تکمیل کرد و با برنامه جدیدی کار نکرد. در واقع نفر بعد،‌ ادامه دهنده راه نفر قبل بود.

* دیگر وزنه‌ای مثل حدادی نداریم

رئیس فدراسیون بسکتبال ایران تصریح کرد: همانطور که خودتان هم می‌دانید، برای کسب نتیجه با تیم ملی ایران، دو - سه سال زمان کمی است. ما قبلا در تیم ملی خود بازیکن بزرگی چون حامد حدادی را داشتیم و الان دیگر چنین وزنه‌ای در ترکیب تیم ملی ایران نیست،‌ هرچند که بازیکنان مستعد خوبی در ترکیب خودمان داریم. ارمغانی و دمیر هر دو در یک مسیر گام برداشتند و روند تیم هم مثبت بود، ما به آنچه که می‌خواستیم رسیدیم. ضمن اینکه در پنجره نخست انتخابی‌های کاپ آسیا هم با تیم‌های خوبی بازی کردیم. مقابل قطر کار سخت شد چون بازی اول بود و هماهنگی کامل نبود، اما در بازی مقابل هند فوق‌العاده بودیم.

دلیل برکناری هاکان دمیر مشخص شد/ جواد داوری: با سرمربی جدید ۲ ساله می‌بندیم

* روند تغییر نسل مثبت بود

او تاکید کرد: هند تیم بسیار خوبی است و جوانان تیم ما مقابل هند فوق‌العاده ظاهر شدند که نشان دهنده مثبت طی شدن روند تغییر نسل بود. البته که باز هم به زمان زیاد نیاز است تا به سطح مد نظر خود در آسیا برسیم و کار زیادی داریم. کما اینکه فدراسیون جهانی هم اعلام کرد خوشحال هستند که یک تیم جدید از ایران را در مسابقات دیده‌اند و اتفاق خوبی است. راه چندین ساله را نمی‌شود  یکی دو ساله رفت و ما باید با برنامه‌ریزی پیش برویم و فدراسیون قطعا این موضوع را مد نظر دارد. ما الان ستارگان جوانی چون امینی و واحدی را به سطح جهان و آسیا معرفی کرده‌ایم. ما در این دو سال تمامی مسابقات را رفتیم و با این حال به مسابقات بیشتری نیاز داریم تا به سطح قبلی خود در آسیا برسیم که فدراسیون برای این مسائل برنامه بلند مدت دارد.

* با سرمربی جدید تیم ملی دو ساله می‌بندیم

داوری در پاسخ به این سوال که قرارداد سرمربی جدید تیم ملی هم یک سال خواهد بود، اظهار کرد: قطعا قرارداد جدید دو ساله خواهد بود چون فرصت زیادی برای مسابقات پیش رو نداریم که باز هم با مسائل تغییر سرمربی درگیر شویم. درباره مربیانی هم که انتخاب شده‌اند باید بگویم که رزومه آن‌ها بررسی شده و سعی داریم بهترین فرد انتخاب شود. 

* با دمیر مشکل مالی نداشتیم

او در پاسخ به این سوال که آیا در مسئله قطع همکاری فدراسیون با هاکان دمیر مسائل مالی هم تاثیر گذار بود و آیا برای سرمربی جدید هم این موضوع وجود دارد،‌ توضیح داد: به هیچ عنوان مسائل مالی در تصمیم فدراسیون تاثیر گذار نبود و الان هم همینطور است. 

* باید کرسی بین‌المللی بگیریم

داوری در واکنش به این موضوع که به نظر می‌رسد بسکتبال ایران به دلیل نداشتن سکوی بین‌المللی حتی در مسابقات آسیایی هم متضرر شده است، تصریح کرد: ما از کشورهای با سابقه در بسکتبال آسیا هستیم و متاسفانه در این مورد حق با شما است و ضعف داریم. آن زمان که بسکتبال ما در اوج بود باید خیلی جدی‌تر به این مسائل ورود می‌کردیم که این اتفاق صورت نگرفت. بخشی از تمرکز بنده هم روی همین موضوع است و همین عضویت بنده در کمیسیون فنی فیبا هم می‌تواند دریچه‌ای برای رسیدن به اهداف خود در این زمینه باشد که البته کار دشواری است.

او در پایان صحبت‌های خود تاکید کرد: به عنوان مثال خیلی مهم است که داوران ما در مسابقات بین‌المللی جایگاه خود را به دست آوردند و ما هم در فیبا کرسی بگیریم، اما متاسفانه این مسئله هم یک پروسه دو ساله نیست و باید با برنامه‌ریزی طولانی مدت رخ دهد. روند دو سال گذشته خوب بود و من معتقدم نباید داوران ما دو سال در خانه بشینند،‌ بلکه باید در میادین بین‌المللی قضاوت کنند. این موضوع یکی از اهداف اصلی فدراسیون است و شک نداریم روندی که طی می‌شود مثبت است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha