• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403022417333
  • منبع : وزارت کشور

استاندار تهران عنوان کرد

تحرکات تازه جهت عملیاتی کردن طرح کمربندی دماوند/بررسی مسیری که کمترین معارض وهزینه راداشته باشد

تحرکات تازه جهت عملیاتی کردن طرح کمربندی دماوند/بررسی مسیری که کمترین معارض وهزینه راداشته باشد

پروژه کمربندی دماوند از جمله طرح هایی است که سال ها در دستور کار قرار داشته، اما به دلایلی از جمله هزینه طرح و معارضان در مسیر، باعث شده به تصمیم قطعی نرسد، حالا اما استاندار تهران برای پیگیری و بررسی این موضوع، به همراه معاون وزیر راه و شهرسازی، به دماوند رفته است تا موتور این پروژه را روشن کند.

به گزارش ایسنا، علیرضا فخاری استاندار تهران در حاشیه بازدید از محل پیشنهادی طرح کمربندی غربی و شرقی دماوند گفت: پروژه کمربندی دماوند سال‌ها در دستور کار قرار دارد که به لحاظ هزینه و معارضانی که در مسیر پروژه قرار داشتند، تصمیم قطعی گرفته نشد.

وی افزود: طی نشستی که با وزیر راه و شهرسازی داشتیم، مقرر شد با حضور معاون وزیر بازدید میدانی داشته باشیم و هدف از این نشست، بررسی مسیری بود که کمترین معارض و هزینه را داشته باشد و همچنین پروژه در زمان کمتری به اجرا برسد.

استاندار تهران ادامه داد: در این زمینه به این نقطه رسیدیم که یک راه دسترسی به شهر دماوند داشته باشیم تا بار دسترسی به جاده فیروزکوه در منتهی علیه شمال منطقه شهرک محک که بدون معارض است، دسترسی پیدا کند و در منطقه ولیران با یک پل معلق هوایی این مسیر به منطقه اصطلک برسد.

فخاری افزود: چون در این منطقه نیز معارض ندارد و از اراضی دولتی است، کاملا دسترسی به جاده فیروزکوه با کمترین هزینه امکان پذیر می‌شود و حال مقرر شده مشاور طرح، جزئیات پروژه را مطالعه و معارضان را شناسایی کند و اگر به لحاظ فنی این مهم مشکلی نداشت، بتوانیم از طریق مصوبات سفر ریاست جمهور آن را اجرایی کنیم.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، وی تأکید کرد: با توجه به اینکه هنوز مشاور نظر نهایی نداده، امکان مشخص شدن برآورد هزینه و زمان آن نیست که امید است همچون دوره‌های قبل نباشد و شاهد اجرای آن باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha