• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403022417334
  • خبرنگار : 50444

رئیس جهاد کشاورزی استان خبر داد

صادرات حدود ۴۹ تن مرغ مازاد خراسان شمالی به کشور عراق

صادرات حدود ۴۹ تن مرغ مازاد خراسان شمالی به کشور عراق

ایسنا/خراسان شمالی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از صادرات حدود ۴۹ تن مرغ مازاد استان به کشور عراق خبر داد.

محمد محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: میزان تولید گوشت مرغ در استان خراسان شمالی در دو - سه سال گذشته کفاف مصرف استان را نمی‌داد و به‌دلیل تعطیل بودن تعدادی از واحدهای تولیدی، ملزم به واردات و خرید مرغ از استان‌های گلستان و خراسان رضوی بودیم؛ اما با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، برگزاری کارگروه‌های اقتصادی و حمایت بانک‌ها، به صدور مجوزهای تولید مرغ و گوشت کمک شد و راه‌اندازی واحدهای تعطیل مورد تاکید قرار گرفت.

وی با اشاره به تعداد واحدهای مرغداری تعطیل در استان، گفت: ۱۲ مرغداری و واحد گوشتی در استان تعطیل بودند، اما اکنون هشت مورد از آن‌ها به چرخه تولید برگشته‌اند و فقط چهار واحد گوشتی تعطیلند.

وی بیان کرد: حدود دو یا سه سال پیش، تعداد واحدهای مرغداری استان ۸۷ واحد بود، اما با پیگیری‌های انجام‌شده توانستیم مجوز ایجاد واحدهای جدید را برای متقاضیان بگیریم و اکنون تعداد این واحدهای مرغداری به ۱۲۲ مورد رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی کل ظرفیت جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان در هر دوره را عددی بیش از سه میلیون قطعه اعلام کرد و افزود: سال گذشته ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شد که بی‌سابقه بود و رکورد جدید در خراسان شمالی به ثبت رسید.

وی ادامه داد: براساس برآوردهای انجام‌شده نیاز روزانه مردم استان به مرغ حدود ۳۸ هزار قطعه است که با توجه به افزایش جوجه ریزی در استان، مازاد آن می تواند صادر شود. در این راستا بیش از ۴۹ تن گوشت مرغ مازاد نیاز بازار از تولیدکننده شیروان استان خریده و منجمد شده است تا امروز به عراق صادر شود.

وی ارزش صادراتی این مرسوله گوشتی را بیش از ۷۲ هزار دلار دانست و گفت: خراسان شمالی مشکلی در تامین گوشت مرغ ندارد و این میزان صادرات نیز از تولیدات مازاد استان در حال انجام بود و به نوعی صادرات کنترل‌شده محسوب می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha