• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403022417345
  • خبرنگار : 50567

۱۰۰ فروند لنج سنتی در بنادر غرب هرمزگان غربالگری شد

۱۰۰ فروند لنج سنتی در بنادر غرب هرمزگان غربالگری شد

ایسنا/هرمزگان مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: طرح غربالگری بر روی ۱۰۰ فروند موتور لنج‌های سنتی در حال رفت و آمد در بنادر غرب این استان با هدف ارتقاء سطح ایمنی شناورهای سنتی و عملیات تخلیه و بارگیری انجام شد.

مرتضی سالاری امروز دوشنبه (۲۴ اردیبهشت ماه)، اظهار کرد: با اجرای این طرح که سطح ایمنی شناورهای سنتی را به لحاظ داشتن گواهینامه‌ها و مدارک شناور، ایمنی، سطح دانش و مهارت خدمه، نوع مدیریت شناور، وضعیت سازه و تجهیزات شناور، وضعیت تعمیر و نگهداری، سابقه سانحه و یا شبه سانحه مورد ارزیابی قرار می‌دهد؛ میزان خطر و سوانح مرتبط با فعالیت شناورهای سنتی در غرب هرمزگان تا ۹۰ درصد کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: در فرآیند اجرای این طرح تمامی شناورها بر اساس غربالگری در سطوح سه‌گانه با رنگ بندی سفید، خاکستری و مشکی قرار گرفته که هر رنگ بازگو کننده نتیجه امتیازاتی است که شناور در روند ارزیابی‌ها کسب کرده که این طرح با هدف ارتقاء سطح ایمنی شناورهای سنتی و فعالیت خن کاران، تعاونی لنج‌داران و بارچینی شناورهای سنتی آغاز شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان اظهار کرد: شناورهای یادشده، دوره‌ای براساس چک لیست‌های تهیه شده مورد بازرسی قرار گرفته و باتوجه به دسته‌بندی شناورها، برنامه‌ریزی و بازرسی‌های تکمیلی و جز به جز تا رسیدن به ایمنی مطلوب و کاهش سوانح درحال انجام و پیگیری است.

وی با اعلام اینکه تاکنون دو فروند شناور سنتی نتوانسته‌اند امتیاز لازم را به‌دست آورده و در سطح مشکی باقی مانده‌اند، خاطرنشان کرد: از تداوم فعالیت‌های این شناورها و قرار گرفتن در لیست بارگیری و سفر تا رفع نواقص و ارزیابی مجدد جلوگیری می‌شود.

«لنج» در اصل یک قایق بزرگ موتوری با عرشه باز یا نیمه باز است که نام آن در فارسی از واژه انگلیسی (launch) گرفته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha