• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403022417350
  • منبع : بازار

ایمپلنت دندان در بارداری

ایمپلنت دندان در بارداری

وضعیت جسمی مادران در دوران بارداری تا حد زیادی دچار تغییر می‌شود. معمولا بارداری بر روی سلامت دهان و دندان نیز تاثیر می‌گذارد و باعث التهاب، تورم و عفونت لثه خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت ایمپلنت در تهران، اکثر زنان باردار از پوسیدگی دندان‌ها در این دوران شکایت دارند. در صورتی که به این پوسیدگی و عفونت توجهی نشود، ممکن است دندان‌ها از بین بروند و قابل ترمیم نباشند. بسیاری از پزشکان و دندانپزشکان معتقدند که مادران در دوران بارداری نباید برای انجام ایمپلنت اقدام کنند. اما گاهی اوقات زنان بعد از انجام ایمپلنت متوجه بارداری می‌شوند. سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا کاشت دندان در دوران بارداری خطرناک است؟ در ادامه به این مسئله می‌پردازیم.

آیا در دوران بارداری می‌توان ایمپلنت کرد؟

از آنجایی که برای انجام ایمپلنت به رادیولوژی و جراحی نیاز است، بهتر است مراجعه به مرکز کاشت دندان را تا پس از زایمان به تعویق بیندازید. البته در شرایط بسیار اضطراری ممکن است ایمپلنت در بارداری انجام شود، اما قبل از هر چیز باید با یکی از بهترین دکتر ایمپلنت در تهران و متخصص زنان مشورت نمایید. کاشت ایمپلنت در سه ماه اول و آخر دوران بارداری به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. تنها در سه ماه دوم و با رعایت برخی مراقبت‌های خاص و تحت نظر پزشک می‌توانید برای انجام این کار اقدام کنید. استفاده از بی‌حسی موضعی در ماه‌های چهارم تا ششم بارداری خطرناک نخواهد بود. اما برای اطمینان از بی‌خطر بودن این روش بهتر است با متخصص زنان خود مشورت کرده و سپس به بهترین مرکز ایمپلنت در تهران مراجعه نمایید.

انتخاب مناسب برای مرکز کاشت دندان در تهران

اگر چه کاشت دندان در تهران یک روش کم خطر و ایمن برای جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته به شمار می‌رود، اما اغلب دندانپزشکان و ایمپلنتولوژیست‌ها معتقدند که انجام آن در دوران بارداری صحیح نیست. همواره به مادران باردار پیشنهاد می‌شود که برای جراحی دندان نهفته  و کاشت دندان تا بعد از زایمان صبر کنند. به عقیده پزشکان در دوران بارداری بیشترین میزان تغییرات هورمونی در بدن خانم‌ها اتفاق می‌افتد و تمامی اندام‌های بدن تحت تاثیر قرار می‌گیرند. یکی از تاثیراتی که تغییرات هورمونی به دنبال دارند، آهسته شدن روند جوش خوردن ایمپلنت به استخوان فک می‌باشد. توجه داشته باشید که برای اتصال ایمپلنت به استخوان به میزان زیادی کلسیم نیاز است.

از طرف دیگر جنین نیز برای رشد و حفظ سلامت خود به مواد معدنی بدن مادر نیاز دارد. به همین دلیل کلسیم موجود در بدن توسط جنین جذب می‌شود و در روند اتصال ایمپلنت دندانی و استخوان فک اختلال ایجاد خواهد شد. علاوه بر این بهترین متخصص ایمپلنت در تهران برای اطلاع از موقعیت دندان‌ها و بررسی وضعیت ایمپلنت‌ و استخوان فک به تصویربرداری از دهان و دندان نیاز دارد که این کار با اشعه ایکس انجام می‌شود. اشعه ایکس تاثیر منفی بر روی جنین خواهد داشت؛ به همین دلیل همه پزشکان توصیه می‌کنند که در دوران بارداری در معرض این اشعه قرار نگیرید.

نمیدونستم باردارم ایمپلنت کردم باید چه کاری انجام دهم؟

همه پزشکان و دندانپزشکان معتقدند که انجام ایمپلنت در سه ماه اول بارداری خطرناک است و ممکن است مشکلاتی برای جنین به وجود آورد. اما گاهی اوقات زنان بعد از کاشت ایمپلنت متوجه بارداری خود می‌شوند؛ در این صورت دچار ترس و دلهره خواهند شد. توجه داشته باشید که استرس می‌تواند تاثیر منفی بر روی جنین داشته باشد. بنابراین در اولین قدم آرامش خود را حفظ کنید؛ سپس مراحل زیر را انجام دهید:

مراجعه به دندانپزشک

بلافاصله بعد از اینکه متوجه شدید باردار هستید به دندانپزشک خود مراجعه کرده و شرایطتان را به او اطلاع دهید. معمولا دندانپزشک در این شرایط، معاینه دوره‌ای برای دندان‌ها در نظر می‌گیرد و برنامه دقیقی برای مراقبت از ایمپلنت ارائه خواهد داد.

مراجعه به متخصص زنان و زایمان

برای اینکه متوجه شوید سلامت جنین شما به خطر نیفتاده، بهتر است هر چه سریع‌تر به متخصص زنان و زایمان مراجعه نمایید. پزشک وضعیت بارداری شما را بررسی کرده و شما را در این مورد راهنمایی خواهد کرد.

مشورت با پزشکان و بررسی ریسک‌ها

زمانی که به ایمپلنتولوژیست و متخصص زنان و زایمان مراجعه می‌کنید، باید خطرات مربوط به کاشت ایمپلنت در بارداری مورد بررسی قرار بگیرند و در صورت نیاز اقدامات خاص انجام شوند. منظور از بررسی ریسک‌ها، ایمنی رادیولوژیکی و تاثیر هورمون‌ها بر ایمپلنت می‌باشد.

رعایت توصیه‌های پزشکان

برای اینکه سلامت شما و جنین به خطر نیفتد، باید با دقت به توصیه‌های پزشکان گوش دهید و آن‌ها را مو به مو انجام دهید. در صورتی که آرامش خود را حفظ کنید و از راهنمایی پزشکان استفاده نمایید، هیچ مشکلی برای جنین و ایمپلنت پیش نخواهد آمد.

اخذ مشاوره از جراح فک و صورت  برای ایمپلنت.

تحقیقات نشان داده‌اند که کاشت ایمپلنت دندان با بی‌حسی موضعی در سه ماهه دوم بارداری بی‌خطر است. در این شرایط دندانپزشک عمق، زاویه و محل کاشت ایمپلنت را به طور دقیق بررسی کرده تا جراحی به شکلی ایمن و در کمترین زمان انجام شود. در صورتی که برای کاشت ایمپلنت در تهران از مشاوره یکی از بهترین جراح فک و صورت در تهران مراجعه نمایید، بدون به خطر انداختن سلامت شما و جنین این کار را برای شما انجام خواهد داد. بنابراین برای انتخاب بهترین مرکز ایمپلنت در تهران، تحقیقات زیادی انجام دهید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha