• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403022417361
  • خبرنگار : 50567

۴ مددجوی ندامتگاه قشم به برکت دهه کرامت آزاد شدند

۴ مددجوی ندامتگاه قشم به برکت دهه کرامت آزاد شدند

ایسنا/هرمزگان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم از آزادی چهار مددجوی جرایم غیرعمد به مناسبت دهه کرامت و همزمان با حضور کاروان زیر سیاه خورشید و پرچم متبرک بارگاه منور رضوی از ندامتگاه مرکزی این جزیره خبر داد.

امید مهدوی‌مجد دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم، امروز دوشنبه (۲۴ اردیبهشت ماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این چهار مددجوی جرایم غیرعمد همزمان با ورود پرچم متبرک حرم رضوی به این شهرستان مرزی با ارائه ارفاقات قانونی و جلب رضایت شکات از ندامتگاه آزاد و به کانون گرم خانواده‌هایشان بازگشتند.

وی ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی ایران توجه ویژه‌ای به مددجویان جرایم غیرعمد و خانواده‌های آنان شده است و کرامت انسانی آنان به خوبی حفظ و حقوق شهروندی آنها رعایت می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم با بیان اینکه کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد، صدقه جاریه است، گفت: این افراد آزاد شده بدهکار مالی، نفقه، مهریه و دیات غیرعمد بودند.

به گزارش ایسنا؛ در اقدامی فرهنگی در سال‌های اخیر همزمان با دهه کرامت از اول ماه ذیقعده تا یازدهم این ماه، جشنواره زیر سایه خورشید در سراسر کشور به ویژه شهرستان مرزی قشم برگزار می‌شود.

امسال هفدهمین سال از برگزاری جشن‌های مردمی و معنوی زیر سایه خورشید و سفر خادمان حرم بارگاه نورانی حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) به استان هرمزگان و جزیره زیبای قشم است.

دهه اول ماه ذیقعده از اول تا یازدهم این ماه که به ترتیب سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت علی بن موسی الرضا (ع) بوده، به نام دهه کرامت نامگذاری شده است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha