• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403022417379
  • خبرنگار : 50444

مسؤول مرکز نجات فرزند سالم استان خبر داد

ثبت ۱۱۰ مورد انصراف از سقط جنین در خراسان شمالی

ثبت ۱۱۰ مورد انصراف از سقط جنین در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مسؤول مرکز نفس (نجات فرزند سالم) در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از ثبت ۱۱۰ مورد انصراف از سقط جنین در استان از ابتدای اجرای طرح نفس در استان تا ابتدای اردیبهشت ماه امسال خبر داد.

زهرا مقدسی اظهار کرد: مرکز نفس خراسان‌ شمالی تا ابتدای اردیبهشت ماه امسال توانسته ۱۱۰ مورد انصراف از سقط جنین را ثبت کند که از این تعداد ۶۰ نوزاد متولد شدند و بقیه در ماه‌های آینده به دنیا می‌آیند.

وی با بیان مرکز مردمی نفس بهمن ماه ۱۴۰۱ افتتاح شد و در این مرکز به مادرانی که به هر دلیلی به سقط فرزند سالم خود فکر می‌کنند، مشاوره داده و علت این کار ریشه‌یابی می‌شود، بیان کرد: مهم‌ترین و نخستین برنامه مرکز نفس، فرهنگ‌سازی و آموزش مسائل فقهی، قانونی، روحی و روانی و جسمی با استفاده از همه ظرفیت‌های جامعه است. پس از آن، افراد متقاضی سقط عمدی شناسایی و از حمایت‌های تخصصی و عمومی برای انصراف از سقط بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: مرکز نفس در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و دانشکده اسفراین راه‌اندازی شده و با هم‌افزایی همه نهادها و اداره‌ها، ذیل قرارگاه جوانی جمعیت به‌صورت جهادی برنامه‌های تخصصی و عمومی را برای تغییر نگرش‌ها درباره فرزندآوری، مشاوره خانواده و حمایت از افراد متقاضی سقط عمدی ارائه می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، مقدسی تاکید کرد: در صورتی که با خانواده‌ای که قصد سقط جنین سالم خود را دارد مواجهه شدید، قبل از هر اقدامی مرکز نفس را با شماره تماس  ۰۹۱۵۶۱۶۰۵۷۷ و ۰۹۹۳۰۸۷۳۸۷۸ و ۵۴-۰۵۸۳۲۲۳۶۵۵۱ به آن‌ها معرفی کنید. به‌جز تلاش برای انصراف از سقط جنین تلاش شده است با کمک دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، بسیج جامعه پزشکی استان، درمانگاه حضرت جوادالائمه (ع) و خیرین، حمایت‌های لازم به این خانواده‌ها تعلق گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha