• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403022417382
  • خبرنگار : 50646

رئیس دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آزاد واحد لاهیجان عنوان کرد

با صدرا ساختارهای منجمد و سنتی را می‌شکنیم

با صدرا ساختارهای منجمد و سنتی را می‌شکنیم

ایسنا/گیلان رئیس دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان گفت: نمایشگاه صدرا با هدف آشنایی دانشجویان با صنایع و صنایع با توانمندی‌های دانشگاه در این واحد دانشگاهی در حال برگزاری است؛ صدرا یعنی باید ساختار شکنی کنیم و ساختارهای منجمد و سنتی که باعث جدایی صنعت و دانشگاه شده را از بین ببریم و این نمایشگاه نقطه شروع است؛ در واقع هدف این است که نمایشگاه منجر به اشتغال شود و ناظر به مهارت باشد، یعنی علم و مهارت کنار هم باشد.

محمدرضا یمقانی امروز ۲۴ اردیبهشت ماه در حاشیه برگزاری نمایشگاه رویداد صدرا با عنوان «صنعت، دانشگاه، راه اشتغال» در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه رویداد صدرا در دانشگاه آزاد به دلیل وجود یک حلقه گمشده بین صنعت و دانشگاه، صنعت و حرفه‌ها، صنعت و اقتصاد و صنعت و جامعه مطرح شد، اظهار کرد: یک بخشی از این موضوع اتصال نداشتن دانشگاه به صنعت است یعنی دانشگاه و صنعت هر کدام حالت جزیره‌ای به فعالیت می‌پردازند.

 وی با بیان اینکه در همه جای دنیا دفتر ارتباط با صنعت در دانشگاه وجود دارد، افزود: دانشگاه آزاد نیز با خلاقیتی که انجام داد، این رویداد را با مشارکت حرف و توانمندی صنایع و بنگاه‌های اقتصادی به صورت نمایشگاه ساماندهی کرد.

رئیس دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان درباره اهداف اجرای نمایشگاه صدرا، گفت: نکته اول اجرای مگا پروژه‌هایی بین صنعت و دانشگاه است مثلا بخاطر تحریم خیلی از بردها وارد کشور نمی‌شود تعمیر آنها را دانشگاه می‌تواند به صورت بومی شده انجام دهد، دومین نکته ما قبلا کارآموزی داشتیم که به شکل صوری برگزار می‌شد و دانشجو با گرفتن یک امضاء این واحد را می‌گذراند و تجربه‌ای کسب نمی‌کرد.

یمقانی با اشاره به اینکه در دانشگاه آزاد طرح پویش به منظور ارتباط دانشجو و صنعت در حال برگزاری است، گفت: دانشجو می‌تواند چهار ترم یا بیشتر در اختیار کارفرما قرار بگیرد و در کنار آنها آموزش‌های مرتبط را ببنید و کسانی که بهتر هستند جذب بازار کار می‌شوند و خود صنایع و حرفه‌ها نیز می‌توانند عرضه مستقیم کالا داشته باشند و بین صنایع نیز ارتباط ایجاد می‌شود که این مهم می‌تواند در اشتغال اثر مثبت داشته باشد، در واقع بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری در شعار امسال که فرمودند «جهش تولید با مشارکت مردم» دانشگاه نیز بوسیله این طرح در این مشارکت رغبت ایجاد می‌کند. 

وی افزود: در نمایشگاه صدرا دانشگاه آزاد واحد لاهیجان ۵۰ غرفه حضور دارند که حضور بانوان در این غرفه‌ها نیز به صورت مستقل نشان دهنده توانمندی بانوان در این عرصه است؛ از خارج استان نیز صاحبان حرفه‌ها و مشاغل حضور دارند که نشان دهنده فرا استانی بودن این رویداد است.

رئیس دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان گفت: صنایع، مراکز تحقیقاتی و مراکز رشد، پارک علم و فناوری و فنی و حرفه‌ای هم در این غرفه‌ها حضور دارند.

یمقانی با بیان اینکه امکان بازدید برای هفت هزار دانشجوی دانشگاه وجود دارد، افزود: بر اساس فراخوانی که اعلام شده بازدید برای عموم آزاد است‌.

وی درباره برگزاری کارگاه‌های مختلف در حاشیه نمایشگاه، گفت: برای عموم و خود حرفه‌ها ساماندهی شده و این کارگاه قرار است وقتی درخواست شود به عنوان دوره‌های کوتاه مدت در دانشکده کارآفرین و مهارت انجام شود فقط به عنوان کارگاه آشنایی است و بعد آن را با دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت دنبال می‌کنیم.

رئیس دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با اشاره به تاسیس دبیرخانه‌ای در دانشگاه، افزود: در برنامه‌ریزی نمایشگاه صدرا، پیش از رویداد، حین رویداد و پس از رویداد در نظر گرفته شد و بانک اطلاعاتی رویداد صدرا پس از نمایشگاه شکل می‌گیرد تا ارتباط صنایع، حرف و خود دانشگاه و دانشجویان قطع نشود و این اتصال دائمی باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha