• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403022417392
  • خبرنگار : 71496

المرت: بازگرداندن گروگان‌ها بدون توقف جنگ، توهم است

المرت: بازگرداندن گروگان‌ها بدون توقف جنگ، توهم است

نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه جنگ علیه غزه در واقع سه ماه قبل به پایان رسیده و هیچ دلیلی برای ادامه یافتن آن وجود ندارد، تاکید کرد که باید برای بازگرداندن اسرا قراردادی امضا شده و ارتش از نوار غزه عقب‌نشینی کند.

به گزارش ایسنا، «ایهود المرت» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای در روزنامه عبری زبان «هاآرتص» نوشت، ارتش می‌گوید ۲۶ تیپ جنبش حماس را از بین برده و این به معنای این است که جنگ پایان یافته است.

المرت با اشاره به اهمیت عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از غزه و تحویل دادن آن به یک قدرت نظامی چند تابعیتی شامل فلسطینی‌های حامی تشکیلات خودگردان تاکید کرد: برای اینکه ارتش از غزه عقب‌نشینی کند، در ابتدا باید به یک قرارداد برای تبادل اسرا برسیم چرا که بازگرداندن آن‌ها تنها با توقف جنگ میسر می‌شود و هر کسی که برخلاف این تصور می‌کند، دچار توهم شده است.

نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در ادامه نوشت: نتانیاهو عمداً هرگونه فرصت برای دستیابی به قراردادی که اسرا را آزاد کند، به بهانه‌های شخصی و برای حفظ قدرت خود برهم زد.

او با توجه به تصویب پیشنویسی در مجمع عمومی سازمان ملل درخصوص لزوم موافقت با عضویت کشور فلسطین در سازمان ملل و درخواست این نهاد از شورای امنیت برای بازنگری در این مسئله با رویکرد مثبت ابراز عقیده کرد: در صورتی که مجمع عمومی سازمان ملل کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد، فلسطین از مذاکره با اسرائیل امتناع خواهد کرد.

المرت همچنین تاکید کرد: احتمال به رسمیت شناختن کشور فلسطین دیگر یک توهم نیست و نادیده گرفتن مستمر اسرائیل در جامعه بین‌الملل و همپیمانان آمریکایی و اروپایی آن منجر به تایید این تصمیم در مجمع عمومی و یا امتناع از شرکت در رای‌گیری خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar

تلفات گسترده شرکت نظامی صهیونیستی باعث متلاشی شدن و اضمحلال تدریجی این شرکت شده و باید از فلسطین برچیده شود و آمریکا هم میداند که عمر این شرکت صهیونیستی تمام است