• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403022417393
  • منبع : بازار

چک لیست وسایل برای سفر به مالدیو

چک لیست وسایل برای سفر به مالدیو

مالدیو مجموع الجزایری در جنبوب آسیا است که درآب‌های اوقیانوس آرام قرار دارد. این کشور زیبا کوچک‌ترین کشور قاره آسیا است.

به گزارش ایسنا به نقل از علی بابا، هرساله افراد زیادی برای تعطیلات به مالدیو سفر می‌کنند و تور مالدیو (https://www.alibaba.ir/tour/maldives) یکی از محبوب‌ترین تورهای تابستانی است. به‌طوری که تعدادی از جزایر مالدیو فقط مخصوص گردشگران هستند و مسکونی نیستند.

علاوه بر گردشگران مالدیو یکی از مقاصد مورد علاقه غواصان است که امکانات غواصی زیادی نیز دارد. اگر شما هم قصد سفر به جزایر زیبای مالدیو را دارید و در این فکر هستید که چه چیزهایی را باید به همراه خود ببرید این لیست برای شماست.

ضدآفتاب

یکی از اصلی‌ترین محصول‌های روتین پوستی ضدآفتاب است که از چین‌وچروک و پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند. اگر به سلامت پوست خود اهمیت می‌دهید استفاده از ضدآفتاب آن هم در آب‌وهوای گرمسیری مالدیو امری واجب است. بهتر است که یک ضدآفتاب مقاوم به آب بخرید تا به خوبی روی پوست شما بماند و از پوستتان محافظت کند. بعلاوه هنگام شنا به محیط زیست و ماهی‌ها آسیب نرساند.

کلاه آفتابی

علاوه بر ضدآفتاب همراه داشتن یک کلاه آفتابی خوب، لازم است. کلاه آفتابی از آفتاب سوختگی صورت شما جلوگیری می کند. یک کلاه با لبه های پهن انتخاب بهتری است زیرا می‌تواند قسمت بیشتری از صورت شما را پوشش دهد. علاوه بر این کلاه آفتابی با پوشاندن سر می‌تواند به پایین نگه داشتن دمای بدن شما کمک کند.

عینک آفتابی

عینک آفتابی از چشمانتان در برابر اشعه فرابنفش و آلودگی محیط محافظت می‌کند. با یک عینک آفتابی باکیفیت می‌توانید بدون اذیت شدن چشمانتان به تماشای اوقیانوس آرام و مناظر زیبای مالدیو بپردازید. همچنین یک عینک آفتابی مناسب به ظاهر شما زیبایی می‌بخشد.

چک لیست وسایل برای سفر به مالدیو

صندل و دم پایی

استفاده از صندل در طول سفر و گردش در استراحتگاه راحت‌تر از کفش است. بعلاوه صندل برای هوای گرم مناسب تر می باشد. در کنار صندل یک جفت دم پایی نیز همراه داشته باشید. تا هنگام قدم زدن درساحل نگران گلی شدن کفش هایتان نباشید و از قدم زدن لذت ببرید. اگر به غواصی نیز علاقه دارید می‌توانید کفش‌های مخصوص غواصی همراه خود ببرید. کفش غواصی می‌تواند از پاهای شما در برابرآسیب های جزئی که ممکن است پیش بیاید محافظت کند.

لباس شنا

شنا کردن و تفریحات آبی اصلی‌ترین بخش تور مالدیو هستند؛ بنابراین انتخاب یک لباس شنای مناسب مهم است. اگر چند دست لباس شنا تهیه کنید بهتر است اما کیفت را از یاد نبرید. در زمان خرید به قابلیت کشسانی وآستر لباس شنا توجه کنید. یک لباس شنای بی‌کیفیت اغلب فقط اندکی آستر دارد.

لباس تابستانی

برای سفر به مالدیو لباس‌های خنک و نخی بهترین انتخاب هستند. سارافان و پیراهن‌های بلند رنگارنگ، جلوه قشنگی به عکس‌های شما خواهند داد علاوه بر این بسیار راحت هستند. آقایان نیز می‌توانند با خود شلوارک و پیراهن‌های خنک به همراه ببرند. در کنار لباس های تابستانی و راحت یک دست لباس رسمی نیز برای موقعیت‌های خاص به همراه خود ببرید. اگر در جزیره ای خصوصی اقامت دارید احتمالا منعی در پوشش نداشته باشید اما اگر در ماله پایتخت مالدیو یا جزایری که فقط مخصوص گردشگران نیستند اقامت خواهید داشت بهتر است بدانید که مردم مالدیو مسلمان هستند پس در انتخاب‌های خود این موضوع را در نظر داشته باشید.

کیف ضدآب

اگر می‌خواهید هنگامی که برای غواصی و شنا، قایق سواری یا دیگر تفریحات آبی به ساحل رفته‌اید؛ محتویات کیف شما خیس نشود لازم است که یک کیسه یا کیف ضدآب تهیه کنید. در این صورت خیالتان از بابت خیس نشدن مدارکی که به همراه دارید، تلفن همراه و دیگر وسایل مهم راحت خواهد شد.

چک لیست وسایل برای سفر به مالدیو

کیسه یا کیف مخصوص اشیا خیس

هنگامی که می‌خواهید از ساحل به استراحتگاه برگردید احتمالا دوست ندارید که وسایل خیس و گلی مانند دم پایی، لباس شنا و لباس‌های خیس را با دیگر وسایل خود یکجا بگذارید. بنابراین یک کیف مخصوص برای این وسایل تهیه کنید و هنگام رفتن به ساحل همراه خود ببرید.

مبدل پریز و پاور بانک

در مالدیو دوشاخه و پریز از نوع D و G است؛ که با ایران تفاوت دارد. اگر قبل از مسافرت یک مبدل تهیه کنید بهتر است؛ زیرا بسته به محل اقامت شما ممکن است دسترسی سخت باشد. به همراه داشتن یک پاور بانک نیز در طول سفر بسیار مفید و کاربردی است. با داشتن یک پاور بانک دیگر نیاز نیست هنگام استراحت در ساحل و موقعیت‌های مختلف نگران تمام شدن شارژ تلفن همراه خود باشید.

دارو

قرص‌هایی مانند قرص معده، قرص سرما خوردگی، مسکن یا هر دارویی که احساس می‌کنید در سفر به آن‌ احتیاج پیدا خواهید کرد همراه خود داشته باشید. چرا که ممکن است داروخانه از محل اقامت شما دور باشد یا نیاز به تجویز پزشک باشد. اگر پوستتان حساس است یک پماد آفتاب سوختگی نیز همراه داشته باشید.

با توجه به جایی که می‌خواهید سفر کنید بردن برخی از وسایل ضروری نیست و فقط بار شما را سنگین می‌کند. در این لیست سعی داشتیم وسایلی که برای سفر به مالدیو لازم و بسیار کاربردی هستند یاد آوری کنیم تا چیزی را از قلم نیندازید. از این لیست می‌توانید برای هر سفر تابستانی دیگری استفاده کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha