• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403022417395
  • خبرنگار : 50646

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان:

چشم‌انداز دانشگاه آزاد اسلامی، تضمین اشتغال برای فارغ‌التحصیلان است

چشم‌انداز دانشگاه آزاد اسلامی، تضمین اشتغال برای فارغ‌التحصیلان است

ایسنا/گیلان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با بیان اینکه چشم‌انداز دانشگاه آزاد اسلامی، تضمین اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است، گفت: هدف این است دانشجویی که این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب می‌کند بعد از فارغ‌التحصیلی از اشتغال خود اطمینان داشته باشد.

سهیل شکری امروز ۲۴ اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با ایسنا درباره برگزاری نمایشگاه صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در راستای ایفای نقش اجتماعی خود و تعهدی که نسبت به دانشجویان در حال تحصیل یا فارغ‌التحصیل دارد این رویداد را در راستای کمک به اشتغال آنها برگزار کرد.

وی افزود: بنابراین از طریق نمایشگاه صدرا که مخفف صنعت، دانشگاه و راه اشتغال است با این پل ارتباطی در نظر دارد بین دانشجویان و صنعت ارتباط برقرار کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با بیان اینکه نمایشگاه رویداد از ۲۴ اردیبهشت ماه به مدت سه روز برای اولین بار در شهر لاهیجان و توسط این واحد دانشگاهی برگزار می‌شود، گفت: بیش از ۵۰ غرفه در این نمایشگاه به صنعت و مشاغل اختصاص داده شده و مراجعه برای عموم آزاد است.

شکری، هدف اصلی برگزاری این نمایشگاه را حضور دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه برای ارتباط با صاحبان مشاغل برشمرد و تصریح کرد: در ادامه این نمایشگاه، طرح پویش در راستای رسالت دانشگاه آزاد در حال برگزاری است که در این طرح دانشجویان با توجه به نیازی که در صنعت وجود دارد به صورت همزمان با تحصیل، اشتغال نیز داشته باشند.

وی درباره جزئیات اجرای طرح پویش، خاطرنشان کرد: این طرح در قالب هشت واحد درسی رایگان و هر واحد ۱۲۰ ساعت است که در راستای تفاهم‌نامه بین دانشگاه و صنایع مختلف شکل گرفته و دانشجویانی که این واحد را اخذ می‌کنند باید دوره کارآموزی و کارورزی را در صنایع انجام دهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان افزود: کمک هزینه‌ای نیز از طریق صنعت و صاحبان مشاغل به دانشجویان بابت شهریه پرداخت می‌شود و دانشجویان می‌توانند همزمان با تحصیل شاغل شوند، این مهم اعتماد به نفس دانشجو را افزایش می‌دهد و برای ورود به بازار کار به او کمک می‌کند و حتی این آمادگی را در دانشجو ایجاد می‌کند که به عنوان کار آفرین در جامعه برای خود و دیگران اشتغال ایجاد کند.

شکری با بیان اینکه دانشجویان نیم سال اول و دوم دانشگاه که حدود بیش از سه هزار نفر و ورودی جدید هستند، واحد کارآموزی پویش را انتخاب کردند، افزود: اکنون در این نمایشگاه به دنبال این هستیم که با عقد تفاهم‌نامه با صنایع مختلف این دانشجویان را به سمت صنایع هدایت کنیم. 

وی با بیان اینکه در طرح پویش تمرکز بر دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی است، تاکید کرد: دانشجو می‌تواند در طول دوران تحصیل خود در مقاطع مذکور این واحد درسی را اخذ کند و محدودیت رشته وجود ندارد و تمام رشته‌ها می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با بیان اینکه معرفی فرصت‌های شغلی جدید و بهره‌مندی از این فرصت‌ها برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از اهداف طرح پویش است، گفت: دانشجویان در دانشگاه در زمینه دانایی اطلاعات کسب می‌کنند و به صورت نظری آموزش می‌بینند، با این هدف قصد داریم این خلاء که در دانشجویان وجود دارد را تبدیل به توانمندی کنیم به عبارتی این دانایی از طریق گذراندن دوره کارآموزی در طرح پویش به توانایی تبدیل می‌شود؛ دانشجو از این دانش تئوری که کسب کرده برای اشتغال و رفع نیازهای شغلی صنعت استفاده و مهمتر از همه دانشجویان را متناسب با نیاز صنعت تربیت می‌کنیم.

شکری با بیان اینکه آنچه در آموزش عالی ما کمرنگ شده تربیت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی متناسب با نیاز صنعت است، تصریح کرد: هدف این است که دانشگاه نیازهای صنایع را شناسایی کند و متناسب با آن سرفصل‌ها را با توجه به اختیاراتی که وزارت علوم به دانشگاه‌ها داده به سمت مهارت‌آموزی ببرد که دانشجویان با توجه به نیازی که در صنعت وجود دارد توانمندی لازم را کسب کنند و بحث نیاز نیروی انسانی صنایع نیز رفع شود.

وی افزود: در این راستا دانشگاه مهارت و کارآفرینی در دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس شده و هدفش تعریف دوره‌های تحصیلی کوتاه مدت و تربیت افرادی با مهارت‌ است تا نیازهای نیروی انسانی را در صنعت رفع کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha