• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403022417446
  • خبرنگار : 50184

مدیرعامل صندوق احیاء اماکن تاریخی کشور:

امسال ۱۰۰ بنای تاریخی کشور واگذار می‌شود 

امسال ۱۰۰ بنای تاریخی کشور واگذار می‌شود 

ایسنا/کرمانشاه مدیرعامل صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی کشور از برنامه ریزی برای واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی کشور جهت مرمت و احیاء به بخش خصوصی طی سالجاری خبر داد.

شهاب طلایی در حاشیه سفر به کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تلاش برای احیاء و مرمت بناهای تاریخی کشور، اظهارکرد: طی مدت ۱۸ سال فعالیت صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی کشور، حدود ۱۵۰ بنای تاریخی به مزایده رفته که تاکنون حدود ۶۰ مورد از آنها به بهره‌برداری رسیده و حدود ۸۰ مورد دیگر نیز در حال مرمت  است. 

وی افزود: تنها طی سال گذشته حدود ۴۷ بنای تاریخی را در سطح کشور از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار کردیم تا احیاء و مرمت شوند. 

مدیرعامل صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی کشور تصریح کرد: برای امسال نیز بنا داریم ۱۰۰ بنای تاریخی دیگر را از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار کنیم. 

به گفته این مسئول، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان دولت سیزدهم هر ماه یک بنای تاریخی در کشور پس از احیاء و مرمت افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید. 

وی با بیان اینکه تاکنون چهار هزار بنای تاریخی در مالکیت بخش‌های دولتی در کشور شناسایی شده، اظهارکرد: از این تعداد دو هزار بنای تاریخی در مالکیت میراث فرهنگی و مابقی نیز در مالکیت سایر دستگاه‌های دولتی است که بخش اعظم آن متعلق به اوقاف است. 

طلایی خاطرنشان کرد: طبق بخشنامه‌ای که در ماه‌های اخیر وزیر میراث فرهنگی ابلاغ کرده، تنها متولی و مرجع واگذاری بناهای تاریخی در کشور صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی است. 

وی یادآور شد: حدود ۱۰ هزار بنای تاریخی تحت مالکیت بخش خصوصی هم در سطح  کشور شناسایی شده که برنامه احیاء آنها را با مشارکت مالکین و یا وراث آنها در دستور کار قرار داده ایم، هرچند که در این راه با چالش های زیادی هم مواجه هستیم. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha