• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403022417448
  • خبرنگار : 50567

کمک ۴۱۹ میلیارد تومان خیرین هرمزگانی‌ به نیازمندان

کمک ۴۱۹ میلیارد تومان خیرین هرمزگانی‌ به نیازمندان

ایسنا/هرمزگان مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان گفت: مردم هرمزگان ۴۱۹ میلیارد و ۴۹۴ میلیون تومان در راستای رفع مشکلات محرومان و نیازهای ضروری خانواده‌های تحت حمایت این نهاد، کمک مالی انجام داده‌اند.

 حمید باسره، مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان امروز (۲۴ اردیبهشت ماه) با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران افزود: کمیته امداد برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی به منظور توانمندسازی و خدمت‌رسانی اثربخش به نیازمندان و محرومان در دستور کار خود دارد و بر اساس نیازسنجی‌ها و اولویت‌بندی‌های انجام شده، با هدف‌گذاری مشخصی نسبت به رفع نیازهای خانواده‌ها اقدام می‌کند و در این خدمت‌رسانی‌ها به جامعه هدف، با توجه به محدودیت منابع دولتی تلاش می‌کند تا علاوه بر منابع داخلی و ظرفیت‌های موجو در کمیته امداد از طریق هم‌افزایی با خیرین، مراکز خیریه و جذب مشارکت‌های مردمی کمیت و کیفیت ارائه خدمات به نیازمندان و مستضعفان را افزایش و ارتقاء بدهد که در همین راستا مردم خیر و سخاوتمند استان هرمزگان با مشارکت در طرح‌های حمایتی این نهاد از جمله پرداخت زکات، صدقه، اکرام ایتام، جشن عاطفه‌ها، جشن نیکوکاری، اطعام و قربانی و ..... کمک قابل توجهی به نیازمندان کرده‌اند.

باسره اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ مردم شریف و نیکوکار استان هرمزگان، مبلغ ۴۱۹ میلیارد و ۴۹۴ میلیون تومان کمک مالی(نقدی و غیر نقدی)، در راستای رفع مشکلات محرومان و نیازهای ضروری خانواده‌های تحت حمایت این نهاد، انجام داده‌اند که این میزان مشارکت مردمی در سال ۱۴۰۲ از سوی خیرین و مردم نیک‌اندیش نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۱۷ درصدی داشته است.

این مقام مسئول بیان کرد: از مجموع مشارکت‌های مردمی انجام شده، مبلغ ۱۲۷ میلیارد و ۸۸۴ میلیون تومان در حوزه اکرام ایتام و محسنین، مبلغ ۳۲ میلیارد و ۹۹۳ میلیون تومان در قالب زکات، مبلغ هشت میلیارد و ۷۸۴ میلیون تومان در قالب صدقه ، ۲۴۹ میلیارد و ۶۰۱ میلیون تومان در قالب جشن نیکوکاری و جشن عاطفه‌ها، اطعام مهدوی، اطعام حسینی، نذر قربانی و همچنین مبلغ ۲۳۲ میلیون تومان نیز در قالب طرح قرض ماندگار صندوق امداد ولایت ( قرض دادن به رفع مشکلات نیازمندان) بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha