• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1403022417450
  • خبرنگار : 71429

رییس دادگستری استان هرمزگان اعلام کرد

انتقال فاضلاب بندرعباس به بخش صنایع

انتقال فاضلاب بندرعباس به بخش صنایع

رئیس دادگستری استان هرمزگان با اشاره به به پروژه انتقال پسآب فاضلاب بندرعباس به صنایع غرب استان گفت: تاکنون ۳‌هزار میلیارد تومان برای اجرای این پروژه هزینه شده و شرکت متصدی اعلام کرده تا اوایل ۱۴۰۴ این پروژه نهایی شود و شیر لوله فاضلابی که به خلیج فارس ریخته می‌شود، مسدود خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مجتبی قهرمانی در جمع خبرنگاران در رابطه با آخرین وضعیت فاضلاب بندرعباس گفت: این موضوع یکی از چالش‌های شهر بندرعباس است. این چالش از چندین سال پیش مطرح است.

وی ادامه داد: در ابتدا یک شرکت از اصفهان به‌صورت پیمانکاری این فاضلاب را تحویل گرفت، به امید اینکه آب حاصل از آن را به صنایع غرب بفروشد، اما موفق نشد و منجر به ضرر و زیان آن شرکت شد و به نوعی فاضلاب شهر بندرعباس را رها کرد تا حدی که در روزهای پایانی فاضلاب خام وارد دریا می‌شد.

قهرمانی افزود: این موضوع در دادستانی مطرح و علیه این شرکت تشکیل پرونده شد. در نهایت این شرکت به تحویل پروژه رضایت داد و با تدبیر دولت، یک شرکت دیگر با عنوان شرکت توسعه زیرساخت متشکل از تمامی صنایع غرب استان، فاضلاب را تحویل گرفت.

رئیس دادگستری استان هرمزگان بیان کرد: این شرکت در گام نخست با بهسازی تجهیزات موجود آغاز به کار کرد، در حال حاضر آبی که به دریا می رود، تقریبا استانداردهای زیست محیطی را دارا است.

وی افزود: شرکت توسعه زیرساخت در چندین فاز در حال فعالیت است و به دنبال انتقال آب فاضلاب به صنایع است. هدف از انتقال آب به صنایع این است که هم آب فاضلاب به دریا نرود و هم صنایعی که از آب شیرین کن استفاده می‌کنند، این آب شیرین‌کن‌ها را خاموش کنند که پس‌آب آب شیرین‌کن به دریا نرود.

قهرمانی با بیان اینکه پروژه انتقال آب فاضلاب به صنایع پیشرفت چشم‌گیری داشته است، خاطرنشان کرد: تاکنون ۳‌هزار میلیارد تومان برای اجرای این پروژه هزینه شده و فاز یک و دو در حال آماده سازی است. این شرکت اعلام کرده تا اوایل ۱۴۰۴ این پروژه نهایی شود و شیر لوله فاضلابی که به خلیج فارس ریخته می‌شود، مسدود خواهد شد و آب فاضلاب در این لوله به صنایع غرب منتقل شود.

رئیس دادگستری استان هرمزگان با بیان اینکه این پروژه بزرگی است که با همکاری خوب دولت و مجموعه قضائی در حال انجام است، تصریح کرد: در این پروژه از ظرفیت بخش عمومی استفاده شده و تاکنون حدود ۲۰ کیلومتر لوله کشی برای انتقال آب فاضلاب به صنایع غرب انجام شده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اکنون این آب فاضلاب به چند روستا منتقل می‌شود تا به نوعی سرپوشی بر روی این چالش استان گذاشته شود؟ اظهار کرد: این موضوع به‌هیچ عنوان صحت ندارد. آب در صنایع یک فاکتور بسیار مهم و اساسی است. تاکنون صنایع هزاران میلیارد سرمایه‌گذاری کردند که از خروجی فاضلاب استفاده کنند.

قهرمانی گفت: در دنیا و در بسیاری از استان های کشورمان، صنایع پسآب فاضلاب را تسویه و از آن استفاده می‌کنند. اکنون صنایع هزینه زیادی برای شیرین کردن آب دریا می‌کنند، در صورتی که استفاده از پسآب، حجم زیادی از هزینه‌ها را کاهش می‌دهد. تاکنون در خصوص انتقال فاضلاب به روستاها گزارشی به ما واصل نشده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha