• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403022417459
  • خبرنگار : 71431

مهم‌ترین چالش‌های امنیتی شرکت‌های دانش‌بنیان چیست؟ /هشدار پلیس فتا به استارت‌آپ‌ها

مهم‌ترین چالش‌های امنیتی شرکت‌های دانش‌بنیان چیست؟ /هشدار پلیس فتا به استارت‌آپ‌ها

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ مهم‌ترین چالش‌های امنیتی شرکت‌های دانش بنیان را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی در جریان بازدید از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان با حضور در جمع خبرنگاران گفت: حضور هرچه بیشتر شرکت‌های در نمایشگاه‌های مختلف منجر به افزایش رقابت در بین شرکت‌های دانش بنیان و تعامل آن ها خواهد شد. ما اخیرا رویداد و نمایشگاه اینوتکس را داشتیم، تفاوت رویداد امسال با سال گذشته حضور پررنگ‌تر شرکت‌های بزرگ و فناورانه‌ای است که می‌توانند نقطه عطفی در توسعه این دست از نمایشگاه‌ها باشند.

وی با بیان این که تعامل پلیس فتا با شرکت‌های دانش بنیان از گذشته بوده و استمرار دارد افزود: امروزه هوش مصنوعی گرچه یک فرصت است اما همزمان از جمله تهدیدات سایبری و موضوعاتی است که همواره شرکت‌های دانش بنیان باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند و استفاده از تجارب گذشته پلیس فتا مبتنی بر سناریوهای واقعی و درمیان گذاشتن آن با شرکت های دانش بنیان می‌تواند از افزایش پرونده های سایبری در این حوزه جلوگیری کند.

معظمی گودرزی با اشاره به اینکه چک‌لیست‌هایی تدوین شده و در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار گرفته تا برمبنای آن امنیت داده خود و کاربرانشان را تضمین کنند ادامه داد: یکی از تهدیدات در اکوسیستم فناوری از لحظه ایده تا ساخت محصول، حملات سایبری است و موضوعات مالکیت معنوی، سرقت ایده ها و لطمه کارمندان ناراضی شرکت از دیگر چالش های اکوسیستم فناوری و شرکت‌های دانش بنیان است.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های نوپا در زمان توسعه و قدم های اول در مقابل حملات سایبری آسیب پذیرتر هستند افزود : در طول دو سال گذشته با موارد خاصی از نشت اطلاعات مواجه بودیم که پلیس فتا به آن ورود کرد.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ خاطرنشان کرد: کنترل‌های امنیتی، پارامترهایی هستند که برای حفاظت از اشکال مختلف داده‌ها و زیرساخت‌های مهم برای کسب و کار های مجازی، استارت آپ‌ها یا یک سازمان پیاده‌سازی می‌شوند. در واقع هر نوع حفاظت یا اقدام متقابلی که برای اجتناب، شناسایی، مقابله یا به حداقل رساندن خطرات امنیتی برای دارایی های نرم و سخت  استفاده ‌شوند، یک کنترل امنیتی محسوب می‌شود.

معظمی گودرزی با بیان اینکه پلیس فتا بارها در مورد نشت اطلاعات از شرکت‌های دانش‌بنیان هشدار داده است، گفت:‌ یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود استارت آپ‌ها برای هکرها و مهاجمان سایبری جذاب به نظر برسند بی‌توجهی آنها به سیاست‌های حفاظت از داده‌ است. متاسفانه بیشتر استارت آپ‌ها زمانی به این سیاست ها توجه می‌کنند که دیگر خیلی دیر شده است، خطر این بی توجهی با تغییر مقیاس استارت آپ‌ها بیشتر می‌شود. بنابراین بهترین کار داشتن سیاست حفاظت از داده ها در دو بعد خلق شفافیت « transparency» و پیاده سازی رویه های کنترل و میزان دسترسی داده ها « access Control» از همان روز اول شروع کسب و کار اینترنتی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha