• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403022417467
  • خبرنگار : 71588

موشک‌های «جهاد مغنیه» حزب‌الله در میدان نبرد اشغالگران را سردرگم کرده است

موشک‌های «جهاد مغنیه» حزب‌الله در میدان نبرد اشغالگران را سردرگم کرده است

در نبرد برای حمایت از جبهه غزه، حزب‌الله هرگز از غافلگیری در سطوح امنیتی و سیاسی اشغالگران دست برنمی‌دارد. پس از استفاده از تسلیحات پهپادها و حملات موفقیت آمیزشان، حزب‌الله روز گذشته موشک‌های سنگین جدید «جهاد مغنیه» را وارد میدان رویارویی کرد که آشفتگی مضاعفی بر صحنه اسرائیلی در شمال فلسطین اشغالی افزود؛ جبهه‌ای که پیش از این به دلیل تأثیرات حملات حزب‌الله و دقت در مدیریت میدان نبرد متلاطم بود.

به گزارش ایسنا، براساس گزارش روزنامه الاخبار لبنان، این تحول بر ناامیدی شهرک نشینان در شمال می‌افزاید، زیرا هیچ چشم اندازی برای بازگشت به شهرک‌هایی که زیر بار حملات حزب‌الله از آنجا گریخته‌اند، وجود ندارد و نگرانی در میان صفوف آنها در نتیجه ارتقای تدریجی و کیفی عملیات حزب‌الله در حال افزایش است. این مساله نشان‌دهنده شکست تمام تلاش‌های دولت آنها برای یافتن شرایط مناسب جهت بازگشت آنها است و نظریه «ضد بازدارندگی» تحمیل‌شده توسط حزب‌الله در شمال را از طریق مدیریت آن با تشدید حملات و وارد کردن توانمندی‌های دفاعی هوایی و زمینی که همگی به ایجاد بازدارندگی کمک کردند، تقویت می‌کند.

این واقعیت در جلسات دولت دشمن و کمیته‌های برخاسته از آن در بررسی واقعیت جبهه شمال به وضوح نمایان است. در همین راستا، کانال ۱۲ عبری نوشت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، بنی گانتس و گادی آیزنکوت، وزیران کابینه جنگ را در یک جلسه گفت‌وگو در مورد وضعیت شمال، پس از آن که وزیران به لزوم مقابله با تهدید حزب‌الله و بازگرداندن شهرک نشینان تخلیه شده از شمال اشاره کردند، سرزنش کرد.

نتانیاهو از آنها خواست از طرح این موضوع خودداری کنند، به ویژه پس از آنکه تهدیدها و وعده‌های مکرر سیاستمداران اسرائیلی باعث ایجاد جنجال در میان شهرک نشینان و مطبوعات شد.

این شبکه به نقل از یک افسر ذخیره در ارتش اشغالگر نوشت: «حزب‌الله در حال از بین بردن آگاهی اسرائیل است، در حالی که ما اینجا نشسته‌ایم و حرف می‌زنیم.»

در همین حال، سرلشکر ذخیره ایتان دانگوت، هماهنگ کننده سابق امور فلسطین به کانال ۱۲ گفت که شهرک‌های شمال مانند متولا از نظر زیرساختی ویران شده‌اند و هر روز خانه‌های بیشتری از دسترس خارج می‌شوند. هدف بعدی کریات شمونا است. از سوی دیگر، وی جنوب لبنان را از نظر زیرساخت مستحکم دانست.

حزب‌الله در بخشی از مجموعه عملیات‌های روزانه خود، محل استقرار سربازان دشمن اسرائیلی را در اطراف مقر زبدین در مزارع شبعا با موشک‌های سنگین جدید «جهاد مغنیه» هدف قرار داد که مستقیماً به هدف خود اصابت کرد. این موشک‌ها، موشک‌های تاکتیکی غیرهدایت‌شونده با ظرفیت تخریب بالا با کلاهک ۱۲۰ کیلوگرمی تولید مقاومت اسلامی هستند.

همچنین شبکه خبری عبری‌زبان «کان» گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی برای مقابله با پهپادهای حزب‌الله در شمال با مشکل مواجه است. این شبکه‌ افزود حزب‌الله در حال افزایش استفاده از پهپادهایی است که ابزار مرگ‌بار محسوب می‌شوند.

کانال «کان» پیش از این تاکید کرده بود که هرکس در شمال فلسطین اشغالی زنده بماند آن به دلیل تصمیم حزب‌الله است که هر حرکت در مرز را همیشه زیر نظر دارد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین نوشتند که این رژیم در حال تجربه یک تراژدی واقعی است و برای اولین بار در تاریخ اسرائیل، یک دولت کاملاً راستگرا ۲ منطقه (یک کمربند امنیتی داخلی در شمال و یک کمربند امنیتی داخلی در جنوب) را رها کرده است.

در همین رابطه، خبرنگار امور سیاسی شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی از کابینه بنیامین نتانیاهو خواست فهرست اولویت‌های خود را تغییر دهد و به شمال توجه کند، زیرا اگر به جبهه شمالی نپردازد، اوضاع به سرعت به عقب پیش می‌رود و این مسأله برای «اسرائیل» چیز بدی است.

نوار مرزی لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین طی روزهای اخیر شاهد تشدید تنش بوده است و هم‌زمان مقامات رژیم صهیونیستی به انجام حملات گسترده به لبنان تهدید کرده‌اند.

این درگیری‌ها در پی حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در خاک لبنان و در مقابل حملات موشکی شدید حزب‌الله به مواضع و پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی تشدید شد.

در این راستا، مقاومت اسلامی لبنان در کلیپی ویدیویی گزیده‌ای از عملیات هدف قرار دادن آتشبار گنبد آهنین در پایگاه «بیت هلل» وابسته به ارتش رژیم اشغالگر در شمال فلسطین اشغالی را به نمایش گذاشت.

این کلیپ اهمیت این هدف‌گیری را توضیح می‌دهد، زیرا نشان می‌دهد که پایگاه «بیت هلل» مقر فرماندهی گردان «السهل» وابسته به تیپ شرقی (۷۶۹) در لشکر الجلیل است و این گردان شامل تجهیزات مکانیکی و مهندسی متعلق به فرماندهی منطقه شرقی است و نیروهای تقویتی گردان «۵۱» وابسته به «تیپ گولانی» نیز در آن مستقر هستند و این پایگاه همچنین دارای یک سکوی فرود هلیکوپتر و یک آتشبار گنبد آهنین در آن در مواقع اضطراری است.

مقاومت اسلامی لبنان روز شنبه با استفاده از ۲ پهپاد تهاجمی، محل تجمع افسران و نظامیان دشمن صهیونیست در پایگاه «بیت هلل» واقع در شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار داد.

حزب‌الله لبنان تأکید کرد با وجود تلاش دشمن برای رهگیری این ۲ پهپاد، افسران و نظامیان صهیونیست را مستقیماً مورد اصابت قرار داده است.

از سوی دیگر، مقاومت لبنان با انتشار تصاویری از هدف قرار دادن پایگاه‌ها و تجهیزات جاسوسی متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی در مرزهای جنوبی لبنان خبر داد.

مقاومت لبنان اعلام کرد که پایگاه «رامیا» وابسته به ارتش رژیم اشغالگر در مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی هدف قرار گرفته شده است.

مقاومت لبنان همچنین اعلام کرد: نیروهای مجاهد ما تعدادی از پایگاه‌های اسرائیلی در امتداد مرزهای با فلسطین اشغالی را هدف قرار دادند. نیروهای مقاومت با پهپادهای هدایت‌شونده، تجهیزات جاسوسی اسرائیل در پایگاه نظامی «المالکیه» را مستقیماً هدف قرار دادند.

یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسما به عملیات فلسطینی طوفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌صورت روزانه و تقریبا ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha