• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403022417498
  • خبرنگار : 50567

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان:

بهسازی فضای شهری ویژه معلولان در دستور کار قرار گیرد

بهسازی فضای شهری ویژه معلولان در دستور کار قرار گیرد

ایسنا/هرمزگان سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: یکی از اولویت‌های شهرداری‌ها بهسازی فضاها و وسائط نقلیه عمومی جهت بهره‌مندی تمامی اقشار مردم از آنهاست که باید در دستور کار قرار گیرد.

محمد مرودی امروز دوشنبه (۲۴ اردیبهشت ما) در نخستین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی استان هرمزگان، بر مناسب‌سازی فضای شهری و وسائط نقلیه عمومی شهری جهت تردد معلولان تاکید و تصریح کرد: یکی اولویت شهرداری‌ها بهسازی فضاها و وسائط نقلیه عمومی جهت بهره‌مندی تمامی اقشار مردم از آنهاست که در سال گذشته اقدامات خوبی در استان به ویژه شهر بندرعباس انجام شده است.

وی با اشاره به دستور کار این جلسه گفت: بررسی نتایج پیگیری مصوبات شهرداری شهر بندرعباس درسال ۱۴۰۲ درخصوص مناسب‌سازی پنج دستگاه ون ویژه تردد افراد دارای معلولیت، احداث رمپ تقاطع غیرهم‌سطح بزرگراه امام حسین (ع) و دسترس‌پذیری معابر شهرک سجادیه (شهرک اسکان روشندلان ) و اولویت‌های مناسب‌سازی معابر و مبلمان شهری در سال ۱۴۰۳ از موارد حائز اهمیت است. 

وی تصریح کرد: در دلسوزی مدیران استان تردیدی نیست پس به وعده‌هایمان عمل کنیم تا حق دسترسی برای افراد دارای معلولیت، سالمند، جانباز یا هر فرد دارای نیاز ویژه باید مغتنم و ... شمرده شود.

وی اضافه کرد: باید موانع فیزیکی‌، معماری و ترافیکی موجود رفع شود به‌گونه‌ای که همه انسان‌ها در شرایط خاص قادر باشند آزادانه و بدون خطر در محیط پیرامون خود اعم از اماکن عمومی، معابر، محیط شهر و ساختمان‌ها تردد کنند و از تسهیلات محیط شهری با حفظ استقلال فردی بهره‌مند شوند. 

 معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس نیز در این جلسه با اشاره به طی شدن مراحل قانونی مصوبات معوق مانده گفت: به زودی مناسب‌سازی دو دستگاه ون و دسترس‌پذیری پل تقاطع غیرهمسطح برای تسهیل در تردد جامعه هدف واصلاح معابر شهرک سجادیه اتفاق خواهد افتاد.

همچنین در پایان این جلسه از امیر ذاکری دبیر کارگروه مناسب‌سازی شهرداری بندرعباس بابت همکاری و همراهی با دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی استان در اجرای اصلاحات معابر و اقدام به عمل لازم با اهداء لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha