• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403022417503
  • خبرنگار : 50300

رییس دانشگاه:

مهارت‌محوری ‌مبحث‌ اصلی دانشگاه کشاورزی خوزستان است

مهارت‌محوری ‌مبحث‌ اصلی دانشگاه کشاورزی خوزستان است

ایسنا/خوزستان رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با اشاره به اهمیت مشارکت دانشجویان، گفت: مهارت محوری، جزو مباحث اصلی دانشگاه است.

جمال فیاضی در نشست معاونین دانشجویی فرهنگی منطقه ۱۰ کشوری که امروز (۲۴ اردیبهشت) به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: چندین سال قبل صحبت از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بود که همه ما ملزم هستیم به آن توجه کنیم. اکنون شاهد حرکت دانشجویی در سطح جهان هستیم که ریشه آن می‌تواند در گفتمان‌هایی باشد که در گذشته مطرح شده بود.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: فلسطین یک کشور نیست بلکه طرز تفکر مبارزه با استبداد و ظلم است. همانطور که هیمنه نظامی رژیم صهیونیستی شکسته شد، در سازمان ملل نیز تصمیماتی بر خلاف نظر استکبار گرفته ‌شد و هیمنه سیاسی آن نیز شکسته شد. امید داریم که این حرکت‌ها عمق بیشتری پیدا کنند. بطن این حرکت را دانشجو، در درون دانشگاه‌های رتبه اول جهان انجام داد. این بیداری خوش یمن است.

رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان گفت: در دانشگاه دو استراتژی دانشجویی داریم؛ آموزش آکادمیک و آموزش فرهنگی وجود دارد. مشارکت فعال و مسئولیت‌پذیری مسائلی هستند که در زیست دانشجویی مطرح شده‌اند.

فیاضی یادآور شد: یا باید شبیه دانشگاه‌های خارج باشیم و نگاه صرفا آکادمیک باشد و در نهایت فاندی(کمک هزینه تحصیلی) برای امرار معاش دانشجو در نظر بگیریم و یا اینکه باید رفاهیات دانشجو، غذا، خوابگاه و... را جزو وظایف خود بدانیم. استراتژی کشور ما، نگاه نوع دوم است. بنابراین ملزم هستیم در زیست دانشجویی به جز پرداختن به مسائل آموزشی، مسائل فرهنگی و رفاهی نیز مدنظر قرار گیرند و زیست مناسب دانشجویی تدارک دیده شود. در زیست دانشجویی، معاونت‌های دانشجویی بیشترین فعالیت را انجام می‌دهند و در کنار آن بیشترین هجمه نیز به این معاونت‌ها است.

وی با اشاره به اهمیت حضور فعال دانشجویان، گفت: به کمک دانشجویی نیاز داریم. در استراتژی تعامل با دانشجو، باید فضا و گفتمان ایجاد شود که دانشجو تنها خدمات‌گیرنده نیست، بلکه مشارکت‌کننده است. این نگاه باعث بهبود سیستم می‌شود.

فیاضی با اشاره به برنامه‌های این دانشگاه عنوان کرد: در دانشگاه کشاورزی خوزستان، توجه خاصی به اشتغال شده است. فعالیت‌های خاصی از جمله طرح «سرای سرمد» برای افزایش مهارت و درآمدزایی دانشجو در حال انجام است. در این راستا، نخلستان جدیدی کاشته و واکاوی شده است که این کار توسط دانشجویان انجام شد.

وی ادامه داد: همچنین در طرح «بورس صنعت» تلاش می‌کنیم و اخیرا نیز میزبان شرکت باریج اسانس بودیم. قراردادی با این شرکت امضا خواهد شد تا تولیدات دانشجویی را خریداری کند. همچنین اولین محصول دانش‌بنیان «خمیر خرما» با کمک دانشجویان تولید شد و در راستای طرح زراعت جوب نیز دانشجویان در خوابگاه نهال‌های اوکالیپتوس کاشته‌اند.

فیاضی تاکید کرد: مهارت محوری، جزو مباحث اصلی دانشگاه است و وظیفه ما این است که در فضای دانشجویی، به صحت جسم و روان دانشجو توجه کنیم.

سعید محمدزاده، معاون فرهنگی دانشگاه علوم کشاورزی خوزستان نیز در این نشست اظهار کرد: زیست سالم دانشجویی مبتنی بر پویایی، مشارکت فعال و مسئولیت‌پذیری، در جهت تحقق دانشگاه حکمت‌بنیان و تمدن آفرین است. خدمات دانشجویی نباید منفعل باشد و ما صرفا ارائه دهنده خدمات باشیم، بلکه باید رشددهنده خدمات‌گیرنده باشد و دانشجو نیز شریک فعال در ارائه خدمات باشد و به بلوغ اجتماعی رسیده باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha