• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403022417516
  • منبع : بازار

طراحی ویلا و ۰ تا ۱۰۰ طراحی و ساخت ویلا

طراحی ویلا و ۰ تا ۱۰۰ طراحی و ساخت ویلا

در این مطلب قصد داریم مراحل و نکات مهم در طراحی ویلا را توضیح دهیم.

به گزارش ایسنا به نقل از نوآوران ویلا، طراحی شامل کارهایی، که برای رسیدن به یک نقشه و تصاویری از ویلا انجام می شود. ساخت ویلا بعد از پروسه طراحی بوده که توسط سازنده انجام می شود و نکات خاص خود را نیز داشته که به آنها نیز می پردازیم. مراحل طراحی ویلا شامل انتخاب طراح حرفه ای، مشاوره گرفتن، مشخص کردن مبلغ طراحی، بستن قرارداد و غیره می باشد. در اکثر موارد بهتر است این مرحله ها به ترتیب انجام شوند.

نکات مهم در طراحی ویلا باید مورد توجه قرار گیرد و مراحل طراحی آن نیز به طور کامل و دقیق انجام شود تا نتیجه کار قابل قبول باشد. در ضمن استاندارد هایی نیز در طراحی ویلا وجود دارد که هر طراحی موظف است که این استانداردها را رعایت کند. امروزه ظاهر نما و همینطور داخل ویلا دارای اهمیت زیادی بوده و یکی از ملاک های مهم در خرید ویلا و حتی اجاره آن می باشد. طراحی بسیار مهم بوده و اگر ویلای ساخته شده زیبا نباشد عملا هیچ گونه جذابیتی برای افراد ندارد و در نتیجه باعث هدر رفتن هزینه های مالک ویلا می شود. در ادامه قصد داریم مراحل و نکات طراحی در زمینه ویلا و نکاتی درباره ساخت ویلا به شما ارائه دهیم.

مراحل طراحی ویلا

طراحی ویلا یکی از کارهای تخصصی که جزو حوزه معماری بوده و در دانشگاه نیز رشته آن وجود دارد. در اصول معماری، طراحی داری مراحل خاص خود است که انجام این مراحل نیاز به دانش و تجربه دارد. در پایین این مراحل را توضیح می دهیم.

۱-انتخاب طراح حرفه ای

احتمالا در توضیحات بالا متوجه شده اید که طراحی یک دانش و تخصص است و فردی که خود را به عنوان طراح ویلا معرفی می کند باید تجربه کافی در این حوزه را داشته باشد. در این مرحله کارفرما یا همان مالک زمین بررسی های کافی را برای پیدا کردن یک طراح حرفه ای انجام می دهد.

۲-مشاوره گرفتن

اکثر مالکین هیچ گونه تخصصی در زمینه طراحی ندارند و نیاز است که با طراح در زمینه ویلا مشاوره بگیرند. موضوعات نیاز به مشاوره شامل جهت ویلا، متراژ نیاز به ساخت، سبک ویلا و المان های جدید برای استفاده در ویلا می باشد. مشاور ذهن شما را باز می کند و به دیدگاه شما جهت می دهد.

۳-بستن قرارداد و دریافت پیش پرداخت

در این مرحله مبلغ، سبک طراحی، متراژ بنا و کلی مورد دیگر نیاز به مکتوب شدن در صفحه کاغذ دارند. یکی از نکات مهم در طراحی ویلا، نوشتن قرارداد بین طرفین است تا مشکلی رخ ندهد و باعث ناراحتی بین آنها نگردد. مالک مبلغی نیز به حساب طراح واریز می کند تا کار را شروع کند.

طراحی ویلا و ۰ تا ۱۰۰ طراحی و ساخت ویلا

۴-نقشه برداری از زمین

در این مرحله تیم طراحی ابزار و دستگاه های خود را به محل زمین انتقال می دهند تا شیب، متراژ و محل زمین بررسی و کارشناسی دقیق صورت گیرد. تمامی این موارد توسط تیم طراحی ثبت می گردد.

۵-طراحی نمای بیرونی ویلا

در این مرحله از طراحی ویلا، نوبت به طراحی نمای بیرونی ویلا می رسد که طراح از المان های مختلفی در نما استفاده می کند. این المان ها بیشتر به سبک های ویلا بستگی دارد. به عنوان مثال المان استفاده شده در سبک کلاسیک با المان های سبک مدرن متفاوت است.

۶-طراحی داخل ویلا

شاید مشاهده کرده باشید که ویلا از بیرون خیلی زیبا بوده ولی هنگامی که وارد ویلا می شوید هیچ گونه استانداردی در جانمایی اتاق ها و آشپزخانه رعایت نشده است. طراحی داخلی به این ایرادات پایان می دهد و باعث می شود تمامی استاندارد های مهندسی در داخل ویلا پیاده سازی شود.

۷-طراحی محوطه ویلا

طراحی محوطه در ویلا بستگی به بودجه مالی و نظر مالک دارد. بعضی از افراد تمایلی به طراحی محوطه ندارند ولی نمی دانند که محوطه چه تاثیر شگفت انگیری در زیبایی ویلا دارد.

۸-بررسی نهایی با کارفرما

در صول طراحی و در زمان انجام کار، طراح نوع المان ها، شکل ظاهری، جانمایی ها و متراژ ها را با کارفرما چک می کند و شکل کار انجام شده را نیز برای کارفرما ارسال می کند تا از نظر مالک مطلع شود.

۹-تسویه مبلغ طراحی ویلا

بعد از رضایت کارفرما از کار انجام شده و اعلام پایان کار توسط طراح، نوبت به تسویه مبلغ طراحی است. پول مانده طراحی به حساب طراح واریز می شود و نکته جالب اینجاست که همیشه کارفرمایان یه تخفیف نهایی هم می گیرند.

۱۰-تحویل فایل های طراحی

در آخرین مرحله از طراحی ویلا، طراح تمامی فایل ها و تصاویر طراحی را برای کارفرما ارسال می کند. بعضی از تصاویری که نیاز به چاپ دارند توسط طراح چاپ و به کارفرما تحویل داده می شوند.

طراحی ویلا و ۰ تا ۱۰۰ طراحی و ساخت ویلا

نکات مهم در طراحی ویلا

  • نکاتی در طراحی کل ویلا وجود دارد که نیاز است رعایت شوند و به شرح زیر هستند:
  • -قرارداد نوشتن از موارد مهم است که حتما قراردادی بین دوطرف وجود داشته باشد.
  • -سبک طراحی به منطقه ساخت ویلا نزدیک باشد.
  • -مالک قبل از انتخاب طراح، حتما نمونه کارهای او را ببیند.
  • -اصول جایگذاری روشنایی مختلف جهت نورپردازی مناسب رعایت شود.

طراحی ویلا ایرانی

با توجه به سبک های خارجی که در برخی از ویلا ها مشاهده می شود، سبک ایرانی نیز طرفداران زیادی دارد. سبک های ویلا ایرانی با توجه با آداب و رسوم هر منطقه متفاوت است که اگر بخواهیم به یک کلیت در مورد این مدل سبک ها برسیم، شامل سبک دوبلکس ایرانی، سبک سنتی و سبک فلت ایرانی می شود. در طراحی این سبک ها از متریال ها و مصالح ایرانی استفاده می شود. در برخی از سبک ها که در روستا ها ساخته می شود سعی می شود تا به بافت روستایی نزدیکتر باشد چون برخی از این ویلاها برای جذب توریست است.

طراحی ویلا باغ

طراحی ویلا باغ موضوعی است که در بسیار از مواقع بهتر است بگوییم منظور از ویلا باغ چیست که قصد طراحی آن را داریم. در برخی از زمین ها متراژ زمین زیاد است و درختانی زیادی نیز در آن وجود دارند. یعنی زمین به صورت باغ است و ویلایی نیز در آن ساخته می شود که درختان زیادی قطع نشده و حالت باغی آن حذف می شود. برای طراحی ویلا باغ می توانید از سبک های مختلف الهام بگیرید.

نکات مهم ساخت ویلا

ساخت ویلا نکات مهمی دارد که باید به آن ها توجه شود که در صورت عدم توجه به این نکات علاوه بر ضررهای مالی زیاد، در بعضی از موارد هم توسط شهرداری یا بنیاد مسکن تخریب می شود. نکات مهم ساخت ویلا شامل:

  • -گرفتن مجوزهای لازم از ارگان های مربوطه
  • -اگر تجربه ندارید ساخت را به سازنده واگذار کنید.
  • -از نیروی حرفه ای در ساخت ویلا استفاده کنید.
  • -در هرمرحله بهتر است خود مالک نظارت داشته باشد.

جمع بندی پایانی

همانطور که در مطالب بالا گفته شد، در طراحی ویلا باید مراحل طراحی به درستی انجام شود و در ضمن به نکات طراحی نیز توجه گردد. ساخت ویلا زمانی نتیجه بخش خواهد بود که شما یک طراحی استاندارد داشته باشید. در طراحی علاوه بر مسائل فنی، به زیبایی ویلا نیز توجه می شود. دانش طراح در ویلای ساخته شده نمایان می شود که سعی کنید طراحی نما، داخل و محوطه را با هم انجام دهید. در پایان امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha