• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1403022417550
  • منبع : معاونت علمی ریاست جمهوری

بسته ویژه حمایتی برنامه ملی آبادیران ویژه فعالان آبادانی و پیشرفت فناورانه رونمایی شد

بسته ویژه حمایتی برنامه ملی آبادیران ویژه فعالان آبادانی و پیشرفت فناورانه رونمایی شد

با حضور معاون علمی رئیس‌جمهور و دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت، بسته حمایتی برنامه ملی آبادیران ویژه فعالان آبادانی و پیشرفت فناورانه رونمایی شد.

از افزایش ظرفیت امریه تا ارائه تسهیلات به طرح‌های توسعه دانش‌بنیان‌ها

به گزارش ایسنا، با حضور روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، عبودتیان، دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت و اسدی فرد، معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی،  بسته حمایتی برنامه ملی آبادیران ویژه فعالان آبادانی و پیشرفت فناورانه در حاشیه سومین نشست سیاستگذاری دومین نمایشگاه ملی آبادیران رونمایی شد.

در این بسته حمایتی، بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف از جمله معاونت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، دبیرخانه برنامه ملی آبادیران، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، بنیاد ملی علم ایران، صندوق نوآوری و شکوفایی، ستاد توسعه فناوری‌های نرم و صنایع خلاق معاونت علمی و بنیاد علوی، مشارکتی کلیدی و اثرگذار دارند.

بر مبنای بسته حمایتی برنامه ملی آبادیران، معاونت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی در قالب تسهیل دریافت اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه پروژه‌های تحقیق و توسعه مرتبط با مناطق کمتر برخوردار و در راستای آبادانی و پیشرفت فناورانه، شرکت‌ها را به‌صورت ویژه حمایت خواهد کرد. افزایش ظرفیت سربازان امریه نظام وظیفه در شرکت‌های دانش‌بنیان مشروط به فعالیت مرتبط با آبادانی و پیشرفت فناورانه و استقرار در مناطق محروم، برای شرکت‌های نوپا، سه نفر، شرکت‌های نوآور چهار نفر و شرکت‌های فناور ۶ نفر تایید شد.

معاونت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، ظرفیت پروژه‌های جایگزین خدمت در شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا، نوآور و فناور را با شرط این‌که فعالیت آنها مرتبط با آبادانی و پیشرفت فناورانه باشد و در مناطق محروم مستقر باشند، به دو نفر افزایش داده است.

همچنین مشروط بر این‌که فعالیت آنها با پیشرفت و آبادانی فناورانه باشد و در مناطق محروم مستقر باشند، شرکت‌ها می‌توانند از خدمات شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی با حمایت ۹۰ درصدی از پوشش هزینه‌ها تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال در سال استفاده کنند.

در راستای افزایش حمایت‌های توانمندسازی نیز شرکت‌های فعال در حوزه آبادانی و پیشرفت فناورانه با تایید دبیرخانه آبادیران از افزایش حمایت ۲۰ درصدی برخوردار خواهند شد.

خط اعتباری به مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد ریال با همکاری صندوق‌های پژوهش و فناوری منتخب برای ارائه تسهیلات به طرح‌های توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور حاضر در نمایشگاه ملی آبادیران اختصاص یافته است. بر این اساس، تسهیلات با سود ۱۲درصد دوره تنفس ۳ماهه و بازپرداخت ۲۴ ماهه، تسهیلات با همکاری صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران با سود ۴درصد و دوره تنفس سه ماهه و بازپرداخت ۲۴ ماهه و نیز تسهیلات با همکاری صندوق پژوهش و فناوری صنایع معدنی با سود ۴درصد، دوره تنفس ۶ماهه و دوره بازپرداخت ۳۰ماهه تخصیص خواهد یافت.

بنیاد حیات ذیل کمیته امداد امام خمینی(ره) تسهیلات ارزان قیمت تا سقف سه میلیارد ریال برای خرید تجهیزات از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق به منظور راه‌اندازی کسب و کارهای کوچک مقیاس، تسهیلات خرید محصولات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان، تسهیلات خرید تجهیزات و ماشین آلات ساخت داخل تا سقف ۹۰درصد از طریق صندوق پژوهش و فناوری ماشین‌سازی را ارائه می‌دهد.

بنیاد ملی علم ایران از طرح‌های پژوهشی اعضای هیات علمی تا سقف ۳۷۵ میلیون تومان حمایت می‌کند که افزایشی ۵۰درصدی نسبت به طرح‌های عادی داشته است. همچنین از رساله دکتری دانشجوی تخصصی و استاد راهنما تا سقف ۲۴۵ میلیون تومان و طرح‌های پسادکتری تا سقف ۴۲۰ میلیون تومان حمایت خواهد شد.

همچنین ارائه بسته تشویقی کارفرمایی شامل پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه تا سقف یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و حق بیمه سهم کارفرما تا سقف مبلغ ۲۳ درصد حداقل دستمزد، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق به عنوان راهبران شغلی با ایجاد امکان قرارداد تا سقف ۴۰ میلیارد ریال، کمک هزینه‌های آموزشی تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال و هزینه شرکت‌ در نمایشگاه‌ها تا سقف ۷۰۰میلیون ریال در ازای مشارکت در راه‌اندازی و خرید تضمینی محصولات برای متقاضیان مورد حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره)، حمایت از توسعه طرح‌های محرومیت‌زدا و نوآوری‌های اجتماعی از حمایت‌های بنیاد حیات کمیته امداد امام خمینی(ره) در برنامه ملی آبادیران هستند.

معاونت توسعه مشارکت‌های مردمی نیز زمینه را برای تامین مالی پروژه‌های آبادانی و پیشرفت معطوف به مددجویان با تامین مالی ۵۰ درصدی در سامانه تامین مالی جمعی آبادیران صورت می‌دهد. 

صندوق نوآوری و شکوفایی، حمایت بلاعوض ۷۰درصدی از هزینه‌های اجاره غرفه و غرفه آرایی در نمایشگاه آبادیران را تا سقف ۴۰۰ میلیون ریال به ازای هر شرکت دانش‌بنیان اختصاص خواهد داد.

ستاد توسعه فناوری‌های نرم و خلاق معاونت علمی نیز از  حضور شرکت‌های خلاق و توسعه صنایع خلاق در نمایشگاه آبادیران تا سقف ۵۰ میلیون ریال حمایت می‌کند. بنیاد علوی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از اسکان رایگان برای غرفه‌داران شرکت کننندگان نمایشگاه در مجموعه امام خمینی(ره) لواسان حمایت خواهد کرد.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، دومین نمایشگاه ملی آبادیران ۲۲ تا ۲۵ خردادماه سال جاری در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha