• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403022417599
  • خبرنگار : 50199

حمله مرگبار سگ ولگرد به خواهران دوقلو در نکا 

حمله مرگبار سگ ولگرد به خواهران دوقلو در نکا 

ایسنا/مازندران کارشناس مسئول بیماری‌ هاری شبکه بهداشت نکا از فوت کودک زابلی در نکا بر اثر گاز گرفتگی سگ خبر داد.

مرتضی امامی در گفت‌وگو با ایسنا از فوت یک کودک دختر ۴ ساله بر اثر گاز گرفتگی سگ در شهرستان نکا خبر داد.

وی گفت: در تاریخ ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ والدین کودکی را که دچار گاز گرفتگی با سگ هار شده بود به مرکز هاری شبکه بهداشت نکا آوردند.

کارشناس مسئول بیماری‌ هاری شبکه بهداشت نکا افزود: این کودک اهل زابل سیستان و بلوچستان بوده و به همراه خانواده در روستای گمیشان ساکن بودند.

امامی ادامه داد: مادر این کودک که در باغی مشغول کارگری بود، ناگهان سگی به این کودک حمله می‌کند و سر و صورت وی را گاز می‌گیرد، هرچند گفته می‌شود که سگ متعلق به صاحب باغ بوده است اما صاحب باغ تا کنون این موضوع را تایید نکرده است.

وی ادامه داد: کودک سریعا به بیمارستان منتقل و پس از آن در بخش هاری شبکه بهداشت،  اقدامات بهداشتی، سرم، واکسن در دو نسخه برایش انجام شد.کودک یک خواهر دو قلو نیز داشت که دچارگاز گرفتگی سگ نشد اما واکسن جهت احتیاط تزریق شد.

کارشناس مسئول بیماری‌ هاری شبکه بهداشت نکا گفت: برای جلوگیری از پیشروی بیماری هاری کمتر از ۵ روز وقت داشتیم و هاری کمتر از ۳ روز به مغز می‌رسد.

امامی ادامه داد: در ۶ اردیبهشت کودک دچار علائم هاری می‌شود، این علائم در انسان شامل فلجی و خشمگینی است و همچنین نور هراسی و ترس از آب و تشنج نیز از علائم  است.

وی گفت: از آنجا که سگ ناقل بیماری هاری بود و بیماری هاری مسقیم روی مغز اثر می‌گذارد؛ کودک نیز از ناحیه صورت و سر دچار گاز گرفتگی از سوی سگ شده بود منجر به فوتش می‌شود.

کارشناس مسئول بیماری‌ هاری شبکه بهداشت نکا خاطرنشان کرد: این کودک نزدیک به یک ماه تحت نظر بود اما در چند روز گذشته علائم هاری در وی مشاهده شد و دو روز در کما بود و پس از آن امروز فوت شد.

امامی افزود: متاسفانه درمان جدی برای بیماری هاری در دنیا وجود ندارد و تنها درمان دارویی بود که به همراه واکسن برای کودک انجام شد.

کارشناس مسئول بیماری‌ هاری شبکه بهداشت نکا ادامه داد: بسیاری از افراد تصور می‌کنند گاز گرفتگی و انتقال بیماری هاری تنها از طریق گاز گرفتگی سگ است اما گاز گرفتن خر، اسب و گوسفند که ناقل بیماری هاری باشند نیز می‌تواند بیماری هاری را به انسان منتقل کند.

امامی در توصیه‌ای تاکید کرد: افراد در صورت مشاهده هرگونه گاز گرفتگی فرد حادثه دیده را فورا به مراکز بهداشتی و درمانی منتقل کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha