• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۹
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1403022417615
  • منبع : خبرگزاری‌ها

تست‌های روانشناسی که مخاطب را بیمار می‌کند

تست‌های روانشناسی که مخاطب را بیمار می‌کند

برخی از تست‌های روانشناسی بی‌پایه بر اساس اصول علمی صحیح تنظیم نشده‌اند و علیرغم این که نتایج نیز تحت تأثیر عوامل غیرعلمی قرار می‌گیرند؛ به شرکت کنندگان برچسب‌های بیماری‌های مختلف را می‌زنند که این می‌تواند باعث ایجاد ترس، نگرانی و افزایش استرس در افراد شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از برنا، با توجه به این که در سال‌های اخیر، تست‌های روانشناسی بی‌پایه در اینترنت رواج یافته‌اند؛ تنها هدف استفاده این تست‌ها سرگرم شدن نوجوانان نبود بلکه این تست‌ها که به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی و وب سایت‌ها منتشر می‌شوند و به طور نامحدود در دسترس عموم قرار دارند. اما آیا همه این تست‌ها بی‌خطر هستند؟

با توجه به تحقیقات اخیر، استفاده از تست‌های بی‌پایه روانشناسی در اینترنت می‌تواند ضررهایی برای افراد داشته باشد. چرا که اغلب این تست‌ها بدون تأیید علمی و روان سنجی مناسب به بازار عرضه شده و از همین رو ممکن است تأثیرات نامطلوبی روی روان و روحیه فرد داشته باشند.

یکی از مشکلات اصلی این تست‌ها، عدم صحت و قابل اعتماد بودن نتایج آنهاست. در حقیقت، برخی از تست‌های روانشناسی بی‌پایه بر اساس اصول علمی صحیح تنظیم نشده‌اند و علیرغم این که نتایج نیز تحت تأثیر عوامل غیرعلمی قرار می‌گیرند؛ به شرکت کنندگان برچسب‌های بیماری‌های مختلف را می‌زنند که این می‌تواند باعث ایجاد ترس، نگرانی و افزایش استرس در افراد شود.

ضرر دیگری که ممکن است از این تست‌ها گریبان شرکت کننده را بگیرد، نقض حریم شخصی است. بسیاری از این تست‌ها از اطلاعات شخصی استفاده می‌کنند و در بعضی موارد، اطلاعات فردی را بدون اجازه به دیگران منتشر می‌کنند. این مسأله می‌تواند به تأثیرات منفی بر روی حریم شخصی و حریم خصوصی افراد منجر شود.

همچنین، تست‌های روانشناسی بی‌پایه ممکن است افراد را به اندازه‌گیری نادرست و نسبی خود و دیگران وادار کنند. این می‌تواند باعث ایجاد تفاوت‌های ناعادلانه و تبعیض در جامعه شود.

با توجه به موارد ذکر شده، لازم است همه افراد به دقت و احتیاط بیشتری در استفاده از تست‌های روانشناسی در اینترنت توجه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha