• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403022417647
  • منبع : نمایندگی مازندران

اولین نشست هیات اندیشه‌ورز در دانشگاه مازندران برگزار شد

اولین نشست هیات اندیشه‌ورز در دانشگاه مازندران برگزار شد

ایسنا/مازندران نخستین نشست هیات اندیشه‌ورز استان با حضور معاون ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، نایب رییس هیات، روسای دانشگاه‌های استان و برخی از نخبگان استان به عنوان اعضای حقیقی در سالن کنفرانس سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.

شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان یکی از نهادهای کلان حکمرانی و با وظیفه سیاست‌گذاری در حوزه فرهنگ و دانش کشور با رویکرد پرهیز از حکمرانی تمرکزگرا و در راستای توجه به ظرفیت‌ها، فرهنگ‌های استان‌های مختلف و شناسایی ظرفیت نخبگانی استان‌ها و بهره‌مندی از این ظرفیت عظیم، اقدام به ایجاد هیات‌های اندیشه‌ورز استانی کرده است که دبیرخانه آن در دانشگاه مادر هر استان مستقر است.

بر این اساس و پس از شکل‌گیری دبیرخانه هیات اندیشه‌ورز استان در دانشگاه مازندران، نخستین جلسه با حضور اعضای حقوقی و حقیقی و با دستور کار تبیین وظایف هیات و نیز بحث و تبادل نظر پیرامون موضوع جذب اعضای هیات علمی برگزار شد.

دکتر سلیمی معاون ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن اشاره به فلسفه شکل‌گیری هیات‌های استانی، به تشریح اهداف اصلی تشکیل این هیات‌ها پرداختند که شامل، تدوین برش استانی اسناد، تنظیم اسناد، راهبری و پیاده‌سازی آنها با استفاده از ظرفیت‌های استانی، پیشرفت همه‌جانبه علم و فناوری در استان‌ها می‌شود.

اولین نشست هیات اندیشه‌ورز در دانشگاه مازندران برگزار شد

معاون ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی سپس با اشاره به این‌که هیات‌ها، نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی در هر استان هستند به تبیین وظایف اصلی هیات‌های استانی پرداخت که تدوین نظام علم و فناوری استان، تدوین بسته‌های حمایتی، تشکیل میزهای تخصصی استانی از جمله مهم‌ترین آنهاست.

در ادامه، دکتر حشمت‌الله علی‌نژاد رییس هیات اندیشه‌ورز استان، با اشاره به این نکته که هیات‌های اندیشه‌ورز استانی، بازوی فکری و مشورتی شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند، گفت: شبکه‌سازی نخبگانی به‌منظور بهره‌مندی از همه ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و فناوری جامعه نخبگان در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته است و قرار است این مهم از طریق هیات‎های اندیشه‌ورز استانی به فعلیت برسد.

رییس دانشگاه مازندران، شناسایی و رصد مشکلات و معضلات را گام اول در مسیر حل آن دانست و لازمه این امر را همیاری همه نخبگان و استفاده از اسناد بالادستی جهت طراحی اسناد دقیق و دست‌یابی به مقصد مطلوب عنوان کرد.

دکتر جمال قاسمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه و دبیر هیات اندیشه‌ورز استان نیز، با اشاره به فراهم شدن زمینه استفاده از ظرفیت افراد صاحب اندیشه و نظر در حوزه تصمیم‌سازی با تشکیل این هیات‌ها، بر لزوم استمرار این جلسات در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و حل مشکلات کشور و استان تاکید کرد و خواستار حضور فعالانه همه روسای دانشگاه‌ها و جامعه نخبگانی استان در این جلسات و طرح ایده‌های کاربردی ایشان شد.

اولین نشست هیات اندیشه‌ورز در دانشگاه مازندران برگزار شد

قابل ذکر است، در بخش دوم جلسه، اولین دستور کارهیات اندیشه ورز، آسیب شناسی وضعیت جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها به بحث گذاشته شد و اعضا، دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را جهت تدوین و ارائه به ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha