• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۷
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 1403022417688
  • منبع : سازمان هواشناسی

هفته آینده پربارش است

هفته آینده پربارش است

بر اساس اعلام پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو بیشترین بارش کشور تا پایان خرداد طی یک هفته آینده رخ می ‌دهد. میانگین دمای هوای کشور تا هفته اول خرداد کمتر از نرمال و پس از آن تا پایان خرداد بیش از نرمال خواهد بود.

به گزارش ایسنا جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی هفتگی بارش کشور بر مبنای نقشه های احتمالاتی توسط پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور از ۲۴ اردیبهشت ماه تا ۳ تیر ماه سال ۱۴۰۳ تولید و ارائه شد. بر این اساس، طی هفته آینده (۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت) عمده بارش کشور در شمال ‌شرق، استان‌ها در دو سوی البرز، شمال ‌غرب و مناطقی از جنوب‌ غرب کشور رخ می‌دهد. بارش انباشته این مناطق با احتمال حدود ۷۵ درصد بین ۳۰ تا ۸۰ میلیمتر است همچنین بارش در جنوب و جنوب ‌شرق کشور قابل توجه نیست و در سایر مناطق در محدوده نرمال است.

بارش هفته دوم در نیمه شمالی کشور نرمال و در استان‌های واقع در نیمه جنوبی کمتر از نرمال و یا بی‌بارش خواهند بود. احتمال وقوع بارش بیش از ۵۰ میلیمتر در پهنه ایران کمتر از ۲۵ درصد است. در هفته‌ های سوم و چهارم بارش کشور کمتر از نرمال و عمدتا محدود به شمال ‌غرب و استان ‌های ساحلی خزر است. بارش هفته‌های پنجم و ششم کشور کمتر از نرمال و بیشتر مناطق بی‌بارش خواهند بود.

جدیدترین نقشه های پیش بینی هفتگی دمای هوای کشور نیز بر مبنای نقشه های احتمالاتی توسط پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور از ۲۴ اردیبهشت ماه تا ۳ تیر ماه سال ۱۴۰۳ تولید و ارائه شد. بر این اساس، طی هفته اول آینده (۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت) میانگین دمای هوا در شرق کشور ۱ تا ۲ درجه بیش از نرمال و در سایر مناطق ۱ تا ۵ درجه کمتر از آن است همچنین بیشترین کاهش دما (۳ تا ۵ درجه) در شمال‌ غرب رخ می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، دمای هوای هفته دوم در نوار شمال‌ شرقی کشور ۲ تا ۵ درجه کمتر از نرمال و برای سایر مناطق نرمال تا دو درجه کمتر از آن پیش‌بینی شده است. دمای هفته‌های سوم تا ششم در مناطق ساحلی تا یک درجه و برای سایر مناطق تا ۲ درجه بیش از نرمال برآورد می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha