• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403022417696
  • خبرنگار : 50107

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد:

با بودجه ۵۶ همتی نمی‌توان مشهد را مدیریت کرد

با بودجه ۵۶ همتی نمی‌توان مشهد را مدیریت کرد

ایسنا/خراسان رضوی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد خطاب به رئیس‌جمهور و رئیس شورای شهر گفت: انتظار داریم به این شهر کمک کنند؛ با بودجه ۵۶ همتی نمی‌توان شهر را با این جمعیت و زائر مدیریت کرد.

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو امروز، ۲۴ اردیبهشت‌ماه، در نطق پیش از دستور صدوچهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، اظهار کرد: متاسفانه آنچه باید نسبت به عملکرد شورا در فضای مجازی گفته شود را نمی‌گویند؛ انصافا دوره ششم دوره متفاوتی بود.

وی افزود: ما بسیار عملگرا بودیم و نسبت به سایر دوره‌های دیگر خوب عمل کردیم. شورا برنامه، سیاست و راهبردی مبنی بر ارائه خدمات براساس عدالت اجتماعی داشته است. شورای ششم به گونه‌ای عمل کرده که در دوره‌های گذشته اینگونه نبوده است. مناطق کم‌برخوردار به شرایطی خواهند رسید که به طور کامل برخوردار شوند و این عدالت اجتماعی است. شورا با این نگاه عمل کرد و ما در این حوزه پیشتاز هستیم.

حاجی‌بگلو بیان کرد: این شورا به گونه‌ای عمل کرده که تا پایان دوره می‌توانیم به خودمان نمره ٢٠ دهیم. عملکرد براساس آمارها و داده‌ها بارگذاری شده توسط مدیریت شهری، کاملا مشخص است، البته هنوز به نقطه اصلی و فتح قله خدمتگزاری و عدالت اجتماعی فاصله داریم اما در حال تلاش هستیم. گاه در فضای مجازی مطالبی در خصوص این دوره گفته می‌شود که بی‌انصافی است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه در مشهدالرضا خدمات ملی و ویژه ارائه می‌شود، عنوان کرد: براساس آمار غیر رسمی این شهر ۵ میلیون جمعیت دارد و در سال میزبان ۳۰ میلیون زائر است. بر اساس آمار در نوروز امسال پذیرای ١٠ میلیون زائر بودیم. کدام شهر چنین ویژگی دارد اما با این اعتبارات ناچیز برای خدمت به مردم، زائران و مجاوران در حال تلاش است؟

وی ادامه داد: این موارد جزو وظایف ما بوده اما انتظار ما از دستگاه‌های اجرایی، دولت و مجلس متفاوت است و باید نگاه خود را نسبت به شهر مشهد تغییر دهند؛ با شعار نمی‌توان گفت که مشهد شهر ملی است و در اعتبارات دولتی و مصوبات آنچه را که باید پیش‌بینی کنند، انجام ندهند. این ناشایست است که به مشهد اینگونه نگاه کنند.

حاجی‌بگلو خاطرنشان کرد: در کارگروه زیارت برخی اعتبارات پیش‌بینی شد اما آیا محقق شد؟ ما شرایط اقتصادی کشور را درک می‌کنیم و می‌پذیریم، همراه سیاست‌های دولت هستیم و نگاه ما کمک به دولت است. اگر مدیریت شهری موفق عمل کرده باشد مردم آن را از چشم دولت می‌بینند و برعکس.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: ما انتظار داریم حداقل‌هایی را برای این شهر پیش‌بینی کنند. باید اعلام شود در سال گذشته چه اعتباراتی برای این شهر در نظر گرفتند، پرداخت کردند و در کجای بودجه ملی جایگاه داشتیم. ردیفی برای شهرهای زیارتی وجود داشت و سهم مردم جزو آن بود اما یکباره چند شهر دیگر اضافه و سپس جمع شد. این اعتبارات برای حاشیه شهر کجاست؟ قانون درآمدهای پایدار ابلاغ شد اما نیاز به اصلاح دارد. در این قانون باید حق و حقوق‌های مردم پرداخت شود اما اتفاقی رخ نداده است.

وی تصریح کرد: بنده فریاد زدم مدیریت مشهدالرضا بالای ۶٠ هزار میلیارد تومان طلب دارد و اگر توان پرداخت مالی نیست دولت از سایر مجموعه‌هایی که در حال واگذاری است بدهی را به مدیریت شهری پرداخت کند اما تهاتر نفتی شکل نگرفت. یکسری اتفاقات باید برای شهر رقم بخورد.

حاجی‌بگلو خطاب به رئیس‌جمهور و رئیس شورای شهر گفت: انتظار داریم به این شهر کمک کنند. با بودجه ۵۶ همتی نمی‌توان شهر را با این جمعیت و زائر مدیریت کرد. نیازمند این هستیم اتفاقاتی شکل بگیرد. رئیس شورا و دستگاه‌های مسئول در سفر رئیس‌جمهور به استان مطالبات شهر را درخواست کنند تا خواسته‌های به حق محقق شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: ما از قطار شهری بدهی داریم که قرار بود از محل مصوبه کارگروه ملی زیارت انجام شود اما هنوز حل نشده است. قطار شهری باید از اعتبارات شهری منفک و به عنوان پروژه ملی به آن نگاه شود. هر کیلومتر از قطار شهری ۳ هزار میلیارد هزینه دارد که مدیریت شهری باید از کدام منابع تأمین کند؟ مترو ملی بوده و برای زیرساخت نیاز به اعتبارات ملی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha