• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403022417700
  • خبرنگار : 50040

بنیاد مسکن گیلان چند واحد به مددجویان تحویل داد؟

بنیاد مسکن گیلان چند واحد به مددجویان تحویل داد؟

ایسنا/گیلان مدیرکل بنیاد مسکن گیلان، به سهمیه 4 هزار و ۸۴۴ واحدی مسکن محرومین استان اشاره و عنوان کرد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون و در تفاهم‌نامه با نهادهای حمایتی، 3 هزار و ۳۷۷ واحد را به مرحله بهره‌برداری رساندیم و تحویل مددجویان دادیم.

حامد دائمی در گفت وگو با ایسنا، از صدور بالغ بر ۴۳ هزار پروانه ساختمانی مسکن روستایی در استان گیلان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون خبر داد و اظهار کرد: تولید مسکن در روستاها با پرداخت تسهیلات انجام می‌شود.

وی با اشاره به سهمیه ۳۰ هزار واحدی تسهیلات مسکن روستایی گیلان در برش سه ساله، افزود: تاکنون ۲۱ هزار و ۴۴۹ نفر را به بانک های عامل معرفی کردیم.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با بیان اینکه تاکنون ۱۶ هزار و ۱۹۸ واحد توسط بانک های عامل عقد قرارداد شده است، تصریح کرد: براساس برش استانی، شاهد تحقق ۹۶ درصدی سهمیه استان در معرفی به بانک هستیم.

دائمی ۱۵ هزار و ۵۲۵ واحد را در مرحله فونداسیون، ۱۲ هزار و ۹۹۳ واحد را در مرحله اتمام سقف و ۱۰ هزار و ۴۴۸ واحد را در مرحله سفتکاری دانست و اضافه کرد: ۵۱۰۷ واحد نیز به مرحله بهره برداری رسیده و تحویل متقاضیان شده است.

وی با اشاره به سهمیه ۱۱ هزار واحدی تسهیلات مسکن روستایی در سال ۱۴۰۲، گفت: ۹۲ درصد سهمیه سال گذشته را به بانک های عامل معرفی کردیم و عقد قرارداد برای حدود ۵۰ درصد سهمیه انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان خواستار تفویض پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی به استان شد و بیان کرد: گیلان جزو استان های برتر در معرفی به بانک است.

وی در ادامه به سهمیه ۴۸۴۴ واحدی مسکن محرومین استان اشاره و عنوان کرد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون و طی تفاهم نامه با نهادهای حمایتی، ۳۳۷۷ واحد را به مرحله بهره برداری رساندیم و تحویل مددجویان دادیم.

دائمی همچنین از تکلیف گیلان برای تامین ۱۰ هزار قطعه زمین دهکده های شهری خبر داد و متذکر شد: سیاست جدید دولت تامین زمین در روستاها در قالب دهکده های شهری بوده و شناسایی این اراضی به بنیاد مسکن واگذار شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان از شناسایی ۶۷۱ هکتار زمین اعم از دولتی و مستثنیات خبر داد و اضافه کرد: ۵۱۳ هکتار از این اراضی در شورای مسکن استان مصوب شده و برای ۱۵۸ هکتار باقی مانده نیازمند مصوبه هستیم.

وی با اشاره به تصویب ۳۲۳ هکتاری اراضی مذکور در شورای برنامه ریزی تاستان، تصریح کرد: ۱۹۸ هکتار اراضی ملی و ۴۷۳ هکتار اراضی مستثنیات در ۴۴ روستای گیلان است.

دائمی با بیان اینکه ۶۵ هکتار از مجموع ۶۷۱ هکتار شناسایی شده را به کمیته تصویب معرفی کردیم، افزود: از سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی استان انتظار داریم در شناسایی اراضی لم یزرع داخل طرح های هادی با بنیاد مسکن همکاری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha