• سه‌شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۵:۵۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403022417750
  • خبرنگار : 71290

رئیس مرکز مطالعات الجزیره

حمایت غرب، اسرائیل را سرپا نگه داشته است

حمایت غرب، اسرائیل را سرپا نگه داشته است

رئیس مرکز مطالعات الجزیره با بیان اینکه رژیم صهیوینستی در رفح نیز شکست خواهد خورد، گفت آمریکا و غرب با سلاح‌های خود، این رژیم را سر پا نگه داشته‌اند.

به گزارش ایسنا، حمایت بی‌چون‌وچرای غرب و در راس آن‌ها ایالات متحده از جنایت‌های رژیم صهیونیستی و کمک‌های مادی و معنوی به این رژیم موجب شده تا اسرائیل بتواند در این مدت طولانی جنگ در غزه را ادامه دهد، اگر غیر از این بود قطعا رژیم صهیونیستی توانایی مقابله با مقاومت را نداشت.

تاکنون کشورهای مختلفی با عنوان میانجی وارد شدند تا از طریق راه‌حل سیاسی و با برقراری آتش‌بس به موضوع غزه پایان دهند اما در هر مرحله شاهد فرار و عهدشکنی رژیم صهیونیستی بودیم.

اخیرا نیز در مذاکرات مربوط به برقراری آتش بس در قاهره، با این که جنبش مقاومت اسلامی (حماس) پیشنهادات را مورد موافقت قرار داد اما تل‌آویو نسبت به برخی موارد از پیشنهادهای ارائه شده اعتراض و مخالفت کرد و به این ترتیب این ترتیب این دوره از مذاکرات نیز بی‌نتیجه ماند.

جنبش حماس نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که «هیأت شرکت‌کننده در مذاکرات آتش‌بس غزه در قاهره، این شهر را ترک کردند، اشغالگران عملا پیشنهاد میانجی‌گران را رد کرده و در چند موضوع اساسی به آن اعتراض کردند».

حمایت غرب، اسرائیل را سرپا نگه داشته است
حملات رژیم صهیونیستی به رفح

«محمد مختار الخلیل» رئیس مرکز مطالعات الجزیره در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود از تحولات اخیر غزه و و حمله رژیم صهیونیستی به رفح گفت: به نظر می‌رسد نتانیاهو از واقعیت فرار می‌کند، می‌داند با پایان جنگ بازداشت می‌شود و پایان حیات سیاسی او خواهد بود، به همین دلیل در حال مانور دادن است و به نوعی فرار رو به جلو دارد. 

وی تصریح کرد: نتانیاهو از آن‌چه درباره آن توافق حاصل شد، فرار می‌کند، او به دنبال دستیابی به پیروزی است اما نهایتا در رفح نیز شکست خواهد خورد، همان‌طور که در مناطق مرکزی و غزه شکست خورد. 

رئیس مرکز مطالعات الجزیره درباره حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی به‌عنوان یکی از عوامل ادامه یافتن جنگ در غزه اظهار داشت: در تمام این مدت حمایت‌های غربی افزایش یافت و در هیچ زمانی متوقف نشد، علاوه بر این نتوانست جنگ را فیصله دهد، درواقع آن‌ها به دنبال ثبت دستاوردی در این جنگ هستند. 

الخلیل خاطرنشان کرد: «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به چنین پیروزی در عرصه داخلی آمریکا و برای موضوعات مرتبط با انتخابات پیش‌رو در این کشور نیاز دارد تا نتایج آن را به جامعه ‌آمریکا ارائه کند.

وی تاکید کرد: آمریکا و غرب با سلاح‌های خود، رژیم صهیونیستی را سر پا نگه داشته‌اند، حمایت‌های اروپایی ها از جمله آلمان و سایر کشورها به ویژه ایالات متحده آمریکا، رژیم صهیونیستی را سر پا نگه داشته است. 

حمایت غرب، اسرائیل را سرپا نگه داشته است
حملات رژیم صهیونیستی به رفح

رئیس مرکز مطالعات الجزیره خاطرنشان کرد: در واقع حمایت‌های اروپایی از جمله آلمان و آمریکا و بقیه کشورهای غربی چه به صورت حمایت‌های مادی و یا معنوی به رژیم صهیونیستی قطع شده اما با این وجود اسرائیل نتوانست به دستاوردی دست یابد زیرا مقاومت قادر به پایداری، مقاومت و ایستادگی است. 

وی تصریح کرد: همین عامل ایستادگی آن ها باعث حیرت طرف غربی شده است آن‌ها به  دنبال این هستند مقاومت را شکست دهند، طی این ‌ماه‌ها نتوانستند به چنین دستاوردی دست پیدا کنند اما در پایان مجبور خواهند بود بر سر آن‌چه مقاومت مطرح کرده موافقت کنند آن‌ها نگران هستند شکست و ناکامی آن‌ها نمایان شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha