• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۷:۵۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403022417751
  • خبرنگار : 71579

نصرالله: بازدارندگی اسرائیل بعد از عملیات «وعده صادق» کاهش یافته است

نصرالله: بازدارندگی اسرائیل بعد از عملیات «وعده صادق» کاهش یافته است

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت بازدارندگی اسرائیل به‌ویژه بعد از عملیات «وعده صادق» کاهش یافته و ژنرال‌های این رژیم درباره تنگنایی که به آن رسیدند، صحبت می‌کنند.

 به گزارش ایسنا، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسمی که این جنبش به مناسبت هشتمین سالگرد شهادت فرمانده شهید مصطفی بدرالدین «سید ذوالفقار» برگزار کرده است، سخنرانی کرد. این مراسم در سالن شهید «سید محمد باقر صدر» واقع در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار می‌َود.

سید حسن نصرالله ضمن تبریک و تسلیت مجدد شهادت سید ذوالفقار گفت: شهید سید ذوالفقار شایسته نشان انسان مبارز و مجاهد و نشان جانباز اسیر و فرمانده و نشان انسان حماسه آفرین را داشت و خداوند متعال نشان شهادت را به وی اعطا کرد. چهره این شهید و دیگر شهدا به‌ویژه فرماندهان در تمام میدان‌ها حاضر است و صدای آن‌ها به گوش می‌رسد و ما امروز شاهد ثمره خون پاک شهدا هستیم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین با اشاره به عملیات‌های ضدصهیونیستی این جنبش در شمال فلسطین گفت: با پرتاب هر پهپاد هجومی و یا شناسایی شهید فرمانده، حاج حسان اللقیس را به یاد می‌آوریم. در هر میدان نبردی شهید فرمانده حاج قاسم سلیمانی، شهید زاهدی و شهید حجازی که از ما حمایت کردند و عمر خود را در راستای پشتیبانی از ما سپری کردند، به یاد می‌آوریم. مقاومتی که امروز در حال مبارزه است نتیجه اقدامات گذشتگان، حاضرین و آیندگان است.

نصرالله: مقاومت امروز، نتیجه اقدامات گذشتگان، حاضران و آیندگان است
سخنرانی سید حسن نصرالله

یکی از دلایل ورود ما به سوریه این بود که این کشور در محور مقاومت باقی بماند

او به تلاش همه‌جانبه اردوگاه غرب برای سرنگونی دولت سوریه اشاره کرد و گفت: می‌خواستند که سوریه تسلیم آمریکا شود اما سوریه در جنگ پیروز شد. به‌رغم محاصره و اوضاع دشوار در سوریه، این کشور همچنان بر موضع محکم و ثابت خود در حمایت از مسئله فلسطین پایبند است.

سید حسن نصرالله درباره دلایل حضور حزب‌الله در سوریه و نبرد با تروریست‌های تکفری نیز گفت: خون شهید بدرالدین و تمام شهدای دیگر نتیجه مطلوب را داد زیرا یکی از دلایل ورود ما به سوریه این بود که این کشور در محور مقاومت باقی بماند. گفتیم که یکی از اهداف مقاومت فلسطین و محور مقاومت، زنده کردن مسئله فلسطین و به یاد آوردن فلسطین فراموش شده و حقوق ملت آن است.

نصرالله: مقاومت امروز، نتیجه اقدامات گذشتگان، حاضران و آیندگان است
تصویر السنوار در دست نماینده رژیم صهیونیستی، در حالی که سازمان ملل را به حمایت از حماس متهم می‌کرد

مهم‌ترین صحنه پیروزی مقاومت، بالا بردن تصویر السنوار توسط نماینده اسرائیل بود

دبیرکل حزب‌الله با بیان اینکه «حکام عرب می‌خواستند در توافقات عادی‌سازی روابط برگه‌های مرگ مسئله فلسطین را امضا کنند و این امر طی چند ماه انجام می‌شد»، گفت: برخی نظام‌ها و شبکه‌های عربی این موضوع را ترویج می‌دادند که اسرائیل تنها دولت دموکراتیک در منطقه است. امروز و بعد از عملیات طوفان الاقصی مسئله فلسطین بر تمام زبان‌ها افتاده و در تمام کشورهای جهان و سازمان ملل حاضر است تا جایی که اغلب کشورها خواهان آتش‌بس هستند.

سید حسن نصرالله اعتراضات دانشجویی در کشورهای مختلف جهان را از نتایج هفتم اکتبر و حماسه‌های بعد از آن برشمرد و افزود: این اعتراضات نتانیاهو و بایدن را خشمگین کرده است. رای سازمان ملل در مورد عضویت کامل فلسطین نماینده دشمن صهیونیستی را به خشم آورد و او به کشورهای عضو سازمان ملل اهانت کرد، در حالی که آن‌ها در رای خود آزاد هستند. مهم‌ترین صحنه رسانه‌ای و سیاسی که نشان دهنده پیروزی مقاومت بود، بالا بردن تصویر فرمانده مجاهد «یحیی السنوار» در سازمان ملل توسط نماینده اسرائیل است، درحالی که ناامیدی در چهره‌اش پیدا بود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره عملیات مقاومت فلسطین و حملات رژیم صهیونیستی به غزه خاطرنشان کرد: طوفان الاقصی و مقاومت و خون زنان و کودکان در غزه و جنوب لبنان و تمام منطقه چهره واقعی اسرائیل را نشان داد. اگر بخواهیم نتایج واقعی را ارزیابی کنیم، باید ابتدا به میدان و جهان واقعی برویم و به سمت دنیای مجازی و روایت‌های دشمن نرویم.

هم‌پیمانان نتانیاهو، او را به سخره می‌گیرند

سید حسن نصرالله با بیان اینکه «امروز در داخل اسرائیل نیز این اجماع نظر وجود دارد که آن‌ها شکست خورده‌اند»ف تصریح کرد: نتانیاهو می‌گوید که یک گام با پیروزی فاصله دارد و حتی هم‌پیمانانش به خاطر این اظهارات او را به سخره می‌گیرند. مساله تنها محدود به شکست اسرائیل در تحقق اهداف اعلامی نیست بلکه از نظر راهبردی نیز این رژیم متحمل خسارت‌های زیادی شده است.

او توضیح داد: از مهم‌ترین نتایج این است که رژیم صهیونیستی خودش اعتراف می‌کند که پیروزی محقق نکرده است و ۷۰درصد اسرائیلی‌ها خواهان برکناری رئیس ستاد ارتش این رژیم هستند. دستاورد واقعی این است که اسرائیل به‌رغم حمایت غربی‌ها، از بازگرداندن اسرای خود و تحقق پیروزی عاجز است. دستاورد حقیقی این است که اسرائیل توان محافظت از کشتی‌هایش در مقابل موشک‌ها را ندارد؛ موشک‌هایی که از فاصله هزاران کیلومتری شلیک می‌شود. دستاورد واقعی این است که اسرائیل توان بازدارندگی در مقابل فلسطینی‌ها، لبنانی‌ها، یمنی‌ها و سوری‌ها را ندارد.

بازدارندگی اسرائیل به‌ویژه بعد از عملیات وعده صادق کاهش یافته است

دبیرکل حزب‌الله در ادامه به عملیات پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در پاسخ به حمله تروریستی به سفارت ایران در دمشق پرداخت و گفت: بازدارندگی اسرائیل به‌ویژه بعد از عملیات وعده صادق کاهش یافته است و ژنرال‌های این رژیم اکنون در مورد تنگنایی که به آن رسیدند، صحبت می‌کنند.

دبیرکل مقاومت اسلامی لبنان تصریح کرد: ژنرال‌های ارشد اسرائیل می‌گویند نتانیاهو با پافشاری و اصرار به جنگ ما را به سمت پرتگاه می‌کشاند. اسرائیلی‌ها امروز در مورد فرسایش روزانه در غزه و جبهه‌های پشتیبانی و همچنین فرسایش اقتصادی صحبت می‌کنند. اسرائیلی‌ها از مسئله خروج از غزه ترس و هراس دارند زیرا این امر به معنای شکست این رژیم و فاجعه‌ای برای آن است.

نصرالله: بازدارندگی اسرائیل بعد از عملیات «وعده صادق» کاهش یافته است
سخنرانی سید حسن نصرالله

آمریکا در کنار اسرائیل ایستاده است

سید حسن نصرالله توضیح داد: شما تصور کنید که رهبری یک دولت هیچ برنامه‌ای برای روز بعد از جنگ ندارد. اسرائیل به بن‌بست خورده و به دنبال یافتن تصویر پیروزی است. نتانیاهو برای اینکه از این وضعیت شکست خارج شود می‌خواهد وارد رفح شود. نمایش‌هایی که این روزها شاهد آن هستیم نباید هیچ‌کس را فریب دهد؛ آمریکا در کنار اسرائیل ایستاده است. پیشنهاد واسطه‌ها که جنبش حماس با آن موافقت کرد، نتانیاهو را غافلگیر کرد زیرا این امر به معنای شکست نتانیاهو و پیروزی حماس است. آنچه در سازمان ملل و دیوان بین المللی دادگستری رخ داد ثابت می‌کند که آمریکا حامی اسرائیل بوده و موضعش تغییر نکرده است.

وی در ادامه تاکید کرد: عملیات طوفان‌الاقصی دروغ و فریب غربی‌ها را رسوا کرد. برآورد ما این است که دشمن ۲ گزینه پیش‌رو دارد؛ بازگشت به پیشنهاد واسطه‌ها که به معنای شکست آن است و یا تداوم در جنگ فرسایشی. امروز تلفات هر چقدر زیاد باشد اما این نبرد تاریخی بود و دستاورد تاریخی و واقعی به بار می‌آورد.

هدف جبهه لبنان فشار برای توقف جنگ غزه است

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: جبهه پشتیبانی لبنان از نظر کمی و کیفی ادامه دارد و معادلات جدیدی ایجاد خواهد کرد و ارتباط با جبهه غزه امری قطعی است. هدف جبهه لبنان فشار برای توقف جنگ غزه است. از ساکنان شمال سرزمین های اشغالی بپرسید تا بدانید در این جبهه چه چیزی رخ می دهد.

نصرالله: بازدارندگی اسرائیل بعد از عملیات «وعده صادق» کاهش یافته است

مانع پیش‌روی حل مسئله پناهدگان سوری، اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها هستند

دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت: درباره حل مساله پناهندگان سوری در لبنان، اجماع نظر وجود دارد. جلسه نمایندگان پارلمان در چهارشنبه آینده فرصتی برای دادن پیشنهادات عملی درمورد پناهندگان سوری است. پیش «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه رفتم و نسبت به بازگشت پناهندگان به منطقه «القصیر» او را تشویق کردم اما برخی نهادهای مورد حمایت اروپا مانع این کار می‌شدند. همه طرف‌ها به استثنای چند سازمان خواهان بازگشت پناهندگان سوری هستند بنابراین مانع پیش روی این امر اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها هستند.

او همچنین گفت: در مساله تماس با دولت سوریه و بحث در مورد مساله پناهندگان هیچ راه فراری وجود ندارد و باید یک هیات برای سفر به کشورهایی مانند آمریکا و قانع کردن آن‌ها مبنی بر لزوم بازگشت پناهندگان تشکیل شود. اگر تحریم‌های سوریه برداشته شود این کشور قادر است طی چند سال اوضاع خود را بهبود بخشد. درخواست این را دارم که یک موضع ملی لبنانی اتخاذ شود و دریا بر روی پناهنگان سوری برای ترک داوطلبانه لبنان به سمت اروپا باز شود، اگر چنین اقدامی انجام شود تمام غربی‌ها و اروپایی‌ها به لبنان خواهند آمد و به جای یک میلیارد، ۲۰ میلیارد پرداخت خواهند کرد. زمانی که رئیس خود باشیم نه برده دیگران و عناصر قدرت را در اختیار داشته باشیم، آن زمان می‌توانیم شروط خود را به دشمن تحمیل کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha