• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403022417756
  • خبرنگار : 50649

اخبار کوتاه پلیس استان فارس

بازداشت تخریب‌کنندگان محیط زیست توسط پلیس استهبان

بازداشت تخریب‌کنندگان محیط زیست توسط پلیس استهبان

ایسنا/فارس فرمانده انتظامی استهبان گفت: دو نفر از افراد سودجو که در بخش رونیز روستای ماهفرخان اقدام به تخریب درختان گز کرده بودند، دستگیر و روانه دادسرا شدند.

حسین اکبرپور بیان کرد: پس از گزارش واصله مبنی بر اینکه سرنشین‌های یک دستگاه وانت پیکان در منطقه سواحل دریاچه بختگان اقدام به بریدن درختان گز می‌کنند، ماموران انتظامی به محل اعزام شدند. آنها افرادی را دیدند و ضمن هماهنگی قضایی آنها را دستگیر و یک دستگاه وانت پیکان را که حامل چوب‌های بریده شده بود، توقیف کردند.

وی افزود: پرونده قضایی تشکیل شد و متهمان همراه اموال مکشوفه برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

پرونده‌سازی برای راننده کامیون ناکام ماند

جانشین انتظامی شهرستان فسا گفت: دو نفر که قصد داشتند با جاسازی شیشه برای راننده کامیون پرونده‌سازی کنند، توسط پلیس دستگیر شدند.

محمد رضایی اظهار کرد: درپی وصول گزارشی مبنی بر حمل مقداری مواد مخدر در کامیونی با مشخصات معلوم، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت. ماموران پس از شناسایی محل توقف کامیون و بازرسی از آن، ۲۳ گرم مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه را که جاسازی شده بود، کشف، ضبط و راننده را دستگیر کردند.

او ادامه داد: افسران پلیس با اقدامات فنی، ضمن تحقیقات تکمیلی دقیق مطلع شدند دو نفر از نزدیکان راننده، مواد مخدر را جاسازی کرده‌اند و قصد داشتند برای او پرونده‌سازی کنند که در یک عملیات، متهمان اصلی دستگیر شدند. متهمان علت این کار را اختلاف شخصی عنوان کردند. راننده و کامیون رها شدند و متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

کشف ۲۰۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق از خودروهای شوتی در داراب

فرمانده انتظامی داراب گفت: با توقیف خودروهای شوتی ۲۰۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد و دو نفر قاچاقچی دستگیر شدند.

علیرضا نوشاد بیان کرد: مأموران انتظامی داراب هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به دو سواری پژو ۴۰۵ شوتی مشکوک شدند و دستور ایست دادند، اما رانندگان اقدام به فرار کردند. پس از تعقیب و گریز، مأموران با هماهنگی قضایی موفق شدند با اقدامات فنی هر دو خودرو را توقیف کنند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودروها ۲۰۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی کشف شد، گفت: دو نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

۸۴ میلیارد موتورسیکلت قاچاق در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از کشف پنج دستگاه موتور سنگین قاچاق به ارزش ۸۴ میلیارد ریال خبر داد و گفت: در راستای طرح برخورد با قاچاق، روز گذشته ماموران کلانتری ۱۱محمدیه با اقدامات فنی از نگهداری موتورسیکلت‌های قاچاق در یک خانه مسکونی مطلع شدند و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

بیژن بارسالاری ادامه داد: ماموران انتظامی پس از هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از خانه موفق شدند پنج دستگاه موتور سنگین قاچاق را کشف کنند.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت‌های قاچاق را ۸۴ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این زمینه یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha