• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۸:۳۷
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403022417766
  • خبرنگار : 71342

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

انتشار گزارشی از عملکرد تماشاخانه ایرانشهر و آغاز پیش فروش نمایش «آرت» به کارگردانی علیرضا کوشک‌جلالی و نمایش فیلم «بیدار شو آرزو» کیانوش عیاری از تازه‌ترین خبرهای دریافتی سینما و تئاتر است.

به گزارش ایسنا،روابط عمومی تماشاخانه ایرانشهر، گزارش مصوری‌ از عملکرد این تماشاخانه در سال ۱۴۰۲‌ در قالب کاتالوگی در ۷۲ صفحه‌ منتشر کرد.

 این کاتالوگ دربردارنده گزارش مصوری از کلیه‌ی نمایش‌های اجرا شده در سالن‌های استاد سمندریان‌ و ناظرزاده‌ی کرمانی همراه با اطلاعات مربوط به معرفی گروه‌های نمایشی و آمار مخاطبان هر کدام از اجراها است که نسخه‌ی دیجیتالی آن منتشر می‌شود.

بر اساس این گزارش مصور، تماشاخانه‌ی ایران‌شهر در سال ۱۴۰۲ میزبان ۲۹ گروه‌ نمایشی و بیش از ۱۱۰ هزار مخاطب بوده‌ است.

 ساخت و تجهیز پلاتوی تمرین‌ ایران‌شهر، بازسازی دفتر روابط عمومی و تعریف جایگاه ویژه‌ی مهمانان‌ تماشاخانه، اصلاح ساختار اداری و توسعه‌ی امکانات فنی سالن‌ها از دیگر اقدامات مدیریت تماشاخانه‌ی ایران‌شهر در سال ۱۴۰۲ به‌ حساب می‌آید.

فایل این کاتالوگ در اینجا قابل مشاهده است.

آغاز پیش‌فروش و معرفی بازیگران نمایش «آرت»

علیرضا کوشک‌جلالی همزمان با آغاز پیش فروش نمایش «آرت» بازیگران نمایشش را معرفی کرد.

به گزارش روابط‌عمومی گروه، از ساعت ۱۰صبح امروز دوشنبه، پیش فروش نمایش «آرت»، نوشته یاسمینا رضا، با ترجمه و کارگردانی علیرضا کوشک‌جلالی و تهیه‌کنندگی آرش رهبری، در سایت تیوال آغاز شده است.

در این نمایش ۸۰دقیقه‌ای که به روزهای پایانی تمرینات خود نزدیک شده و از ساعت ۱۸:۳۰ روز پنجشنبه، ۲۷اردیبهشت ماه، اجراهای عموم خود را در سالن استاد فرهاد ناظرزاده‌کرمانی تماشاخانه ایرانشهر آغاز می‌کند، بازیگرانی همچون (به ترتیب ورود به صحنه): سام کبودوند، آرمین رحیمیان و محمد صدیقی‌مهر ایفای نقش می‌کنند.

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

تم اصلی نمایشنامه «آرت» خودفریبی و دروغ است.

یاسمینا رضا در مصاحبه‌ای با گاردین درباره این نمایشنامه گفته است: «خودفریبی و دروغ گفتن به دیگران عنصر مسلط نهاد بشری است. این دروغ گویی و خودفریبی ناشی از احساس غرور، حسادت، ترس و درآمیختن با دیگران است. خودفریبی و دروغ امروزه حکومت می کند».

عوامل این نمایش به شرح زیر هستند:(مجری طرح: امیر ‌پارسائیان‌مهر)، (منشی‌صحنه و دستیار اول کارگردان: آذین ‌پورزندی)، (طراح گرافیک و تیزر: محمدصادق ‌زرجویان(کت ‌استودیو))، (طراح صحنه: آرین کشیش‌زاده)، (طراح لباس: آیلین بخشعلیان)، (طراح نور: حمیدرضا جلالی)، (انتخاب موسیقی: امیر ‌عظیمی)، (دستیار دوم کارگردان: حمید عباسی و طاهره سلیمانی‌دهکردی)، (مدیر صحنه و دستیار تولید: بهرنگ کامیار)، (دستیار صحنه: حسین سینجلی)، (دستیار لباس: پریناز رضایی، سارا بخشعلیان)، (مجری گریم: مریم صفری)، (موشن گرافی: مصطفی ‌سلیمانی(کت ‌استودیو)، (عکاس: پرتو ‌جغتایی)، (تبلیغات مجازی: پارسا ‌اسماعیلی)، (مدیر روابط‌عمومی و رسانه: امیر پارسائیان‌مهر).

نقد و بررسی «بیدارشو آرزو» با حضور شرکا،  غفارزاده و گبرلو در موزه سینما

نسخه اصلاح و مرمت شده فیلم سینمایی «بیدارشو آرزو» ساخته کیانوش عیاری در موزه سینما نمایش داده می‌شود.
به گزارش روابط عمومی موزه سینما، موزه سینما با همکاری فیلمخانه ملی ایران نسخه اصلاح و مرمت شده فیلم سینمایی «بیدارشو آرزو» را نمایش می‌دهد.
این فیلم ساعت ۱۷ روز  ۲۵ اردیبهشت در سالن فردوس موزه سینما نمایش داده می شود و بعد از نمایش فیلم جلسه نقد و بررسی این اثر با حضور آنتونیا شرکا، مهرداد غفارزاده و محمود گبرلو ( مدیر نشست) برگزار می‌شود.
بهناز جعفری، مهران رجبی، مهدی جعفری، محمدحسین اکبری و ... در این فیلم نقش آفرینی داشته اند.
«بیدارشو آرزو» داستان آموزگار جوان روستایی در حاشیه شهر بم را روایت می کند که پس از بیرون آمدن از زیر آوار پی می برد همکارش جان سپرده است. او به سوی شهر راه می‌افتد تا برای اهالی کمک بیاورد، اما...
ورود در این برنامه برای علاقمندان آزاد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha