• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۸:۳۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403022417767
  • خبرنگار : 71592

اعتراض صهیونیست‌ها هنگام سخنرانی نتانیاهو

اعتراض صهیونیست‌ها هنگام سخنرانی نتانیاهو

صهیونیست‌های معترض به سیاست‌های کابینه رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، در مراسم یادبود سربازان کشته شده از سال ۱۹۴۸، علیه کابینه و در راس آن نخست وزیر رژیم صهیونیستی شعار سر دادند.

به گزارش ایسنا، این مراسم در چندین گورستان برگزار شد که مهم‌ترین آنها گورستان نظامی در کوه «هرتزل» در قدس غربی بود که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم سخنرانی خود را در آنجا ایراد کرد.

روزنامه «هاآرتص» امروز دوشنبه نوشت تعدادی از صهیونیست‌های حاضر در اعتراض به محتوای سخنرانی نتانیاهو، محل را ترک کردند.

نتانیاهو در سخنرانی خود به جنگ علیه غزه اشاره کرد و مدعی شد «ما مصمم هستیم در نبرد پیروز شویم».

وی در ادامه به شعار پوچ خود پرداخت و گفت: ما به اهداف پیروزی دست خواهیم یافت که در راس آن بازگشت همه گروگان‌ها قرار دارد اما بهایی که می‌پردازیم بسیار بالاست.

در همین زمینه، وب‌سایت خبری عبری «تایمز اسرائیل» گزارش کرد در یکی از کلیپ‌های ضبط‌شده از سخنرانی نتانیاهو، صدای فردی شنیده می‌شود که کلمه «سطل زباله» را فریاد می‌زند. در کلیپ دیگری نیز به نظر می‌رسد که مرد میان‌سالی فریاد می زند «او فرزندانم را گرفت»؛ که هر ۲ خطاب به نتانیاهو هستند.

این وب‌سایت عبری همچنین گزارش کرد در گورستان نظامی در «رحووت» واقع در مرکز فلسطین اشغالی تظاهرکنندگان هنگام سخنرانی وزیر مسکن، شعارهایی همچون «شرم» و دیگر شعارها را سر دادند.

«تایمز اسرائیل» گزارش کرد در گورستان نظامی در «حولون» واقع در مرکز اراضی اشغالی، یک زن میان‌سال دیده شد که با عصبانیت بر سر وزیر حمل و نقل رژیم صهیونیستی فریاد می‌زد و او را «پلید» توصیف می‌کرد.

وزیر حمل و نقل رژیم صهیونیستی هم  سعی کرد شعارهای صهیونیست‌ها علیه خود را در گورستان تقلیل دهد و به تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: احتمالا فریاد یکی دو نفر در میان خیل جمعیت است.

روزنامه «تایمز اسرائیل» همچنین گزارش داد به هنگام سخنرانی «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، صهیونیست‌ها در قبرستان «کریات شائول» در تل‌آویو پلاکادهای کوچکی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «خونشان بر دستان شماست».

اعتراض صهیونیست‌ها هنگام سخنرانی نتانیاهو
یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی

در اشدود هم صهیونیست‌ها هنگام سخنرانی «ایتامار بن گویر» وزیر داخلی رژیم صهیونیستی در مراسم یادبود سربازان کشته شده صهیونیستی از زمان استقرار این رژیم در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، شعار می‌دادند: «برو جنایت‌کار».

در همین زمینه، هاآرتص گزارش کرد، «وقتی بن گویر وارد شد، شعارهایی از قبیل «برو جنایتکار» در گورستان شنیده شد و طرفداران او سعی کردند با گفتن: «چپ‌های خائن»، شعارها را ساکت کنند که یک زن صهیونیستی در پاسخ گفت: من از خانواده سربازان کشته شده هستم.

همچنین تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش کرد در جریان سخنرانی بن گویر بین هواداران و مخالفان وی نیز درگیری فیزیکی رخ داد.

هاآرتص هم گزارش کرد حدود ۱۰ نفر قبل از ورود «بتسلئیل اسموتریچ»، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی، در ورودی گورستان نظامی در شهر اوفاکیم در جنوب فلسطین اشغالی تظاهرات کردند.

اسموتریچ در این مراسم با اشاره به حملات حماس در ۷ اکتبر، اذعان کرد: «ما شکست خوردیم و من مسئولیت رویدادهای گذشته و آینده را برعهده می‌گیرم».

هفتم اکتبر جنبش حماس فلسطین در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین و مقدسات آنها، مخصوصا  مسجدالاقصی به پایگاه‌های نظامی و شهرک‌های صهیونیستی اطراف غزه حمله کرد. رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به این حمله حماس، به نوار غزه حمله کرد و ماه‌هاست که این باریکه را بمباران می‌کند.

مخالفان، معترضان و خانواده‌های گروگان‌های صهیونیستی، نتانیاهو را به ناتوانی در دستیابی به اهداف اصلی اعلام شده جنگ، یعنی به اصطلاح نابودی حماس و بازگشت اسرای صهیونیستی از غزه متهم می‌کنند.

مخالفان رژیم صهیونیستی همچنین وزرای کابینه نتانیاهو به ویژه بن گویر و اسمورتیچ را مسئول عدم انعقاد توافق با حماس درباره تبادل اسرا و آتش‌بس می‌دانند زیرا آن‌ها تهدید کردند که در صورت انعقاد چنین توافقی از کابینه خارج می‌شوند که به معنای سرنگونی کابینه است.

با میانجیگری مصر و قطر و مشارکت آمریکا، رژیم صهیونیستی و حماس ماه‌هاست که مذاکرات غیرمستقیم را برای دستیابی به توافق تبادل اسرا و آتش‌بس در نوار تحت محاصره غزه انجام می‌دهند که همچنان بی‌نتیجه است.

جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه تاکنون علاوه بر تخریب گسترده و مفقود شدن هزاران فلسطینی، بیش از ۱۱۳ هزار شهید و زخمی برجای گذاشته است که بیشتر آنها زن و کودک هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha