• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۹:۴۴
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403022417787
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

اختصاص ۲۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن یاسوج

اختصاص ۲۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن یاسوج

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیر کل راه شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد از تامین۲۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در توافق با بخش خصوصی در مرکز استان خبر داد.

محمد راستا روز دوشنبه، ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اقدامات انجام شده هم اکنون ۲۰ هکتار از  زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مرکز استان از طریق توافق با بخش خصوصی تامین شده و در اختیار این طرح قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: شاید نخستین و مهمترین گام در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان ما تامین زمین مورد نیاز بود که این کار به ویژه در شهر یاسوج با توجه به کمبود زمین و بالا بودن قیمت زمین با دشواری هایی به مراتب بیشتر از شهرهای دیگر استان همراه بود.

مدیرکل راه شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با وجود همه مشکلات و موانع، متولیان امر موفق شدند که در استان ۷۳ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین کنند که بخشی از این زمین ها در قالب توافق با مالکان بخش خصوصی و دولتی تامین شد و در اختیار طرح نهضت ملی مسکن استان قرار گرفت.

راستا تاکید کرد: تعهد استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب طرح نهضت ملی مسکن طی چهارسال ۴۸ هزار واحد مسکونی است و با آغاز فرایند نام‌نویسی در ۱۹ شهر استان، ۷۳ هزار۶۱۱ نفر متقاضی مسکن ملی اقدام به نام نویسی کردند که در نهایت پس از پالایش، تقاضای ۲۷ هزار ۶۱۱ نفر به تایید نهایی رسید.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: هم اکنون تعداد پنج هزار ۶۵۰  واحد مسکونی در حال ساخت داریم که از این تعداد یک هزار و ۳۲۳ واحد بصورت ویلایی و بقیه واحدها به صورت آپارتمانی در حال ساخت هستند.

عمده کمبود زمین در طرح نهضت ملی مسکن در استان کهگیلویه و بویراحمد مربوط به یاسوج، مرکز این استان بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha