• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۰:۰۵
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403022417793
  • خبرنگار : 50567

استاندار هرمزگان:

احداث پل خلیج‌فارس ضرورتِ توسعه در جزیره قشم است 

احداث پل خلیج‌فارس ضرورتِ توسعه در جزیره قشم است 

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان احداث پل خلیج‌فارس را مادر توسعه‌ی جزیره قشم دانست و تکمیل آن را به عنوان جزوی از کریدور شمال به جنوب مهم برشمرد.

مهدی دوستی در نشست ویدئو کنفرانسی که عصر امروز دوشنبه (۲۴ اردیبهشت ماه)، با مدیران اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی داشت. ضمن تبیین راهبردهای استان در توسعه دریا محور، به موارد مطرح شده در خصوص جزایر پاسخ داده و اظهار کرد: شورای برنامه‌ریزی استان‌ها لازم است اختیاراتی برای مدیریت یکپارچه در سواحل و جزایر داشته باشد و سازمان‌های دیگر مانند مناطق آزاد مسائل اقتصادی و توسعه را دنبال کنند.

وی با اشاره به هدفگذاری‌های صحیح مقام معظم رهبری بویژه درحوزه مکران گفت: ایجاد ساختارهای موازی با حکمرانی محلی آسیبی در توسعه مناطق ساحلی است و سرعت توسعه در سواحل را  کند می‌کند و از دیدگاه منافع ملی، معتقدم باید سر مناطق آزاد خلوت شود تا روی مسائل سرمایه‌گذاری، اقتصادی و توسعه جزایر تمرکز داشته باشند در غیر این صورت مدیرعامل منطقه آزاد یک فرماندار بزرگتر برای رسیدگی به امور خواهد بود.

وی هماهنگ‌سازی را یکی از موضوعات مهم در توسعه دریامحور دانسته و ادامه داد:اگر این اصل در اقتصاد دریا به درستی پیاده شود ما می‌توانیم بدون ایجاد بنادر جدید از همین بنادر موجود بیشترین بهره‌برداری را داشته باشیم؛ نمونه واضح آن نیز بالفعل نشدن کامل ظرفیت بندر شهید رجایی است.

استاندار هرمزگان احداث پل خلیج‌فارس را مادر توسعه‌ جزیره قشم دانست و گفت: نظر ما این است که پل خلیج‌فارس به عنوان جزوی از کریدور شمال به جنوب توسط دولت تکمیل شود چرا که احداث این پل، قشم را به رقیب جدی امارات تبدیل خواهد کرد و همین دلیل برای کارشکنی‌های شبکه نفوذ در فرآیند اجرایی پل خلیج‌فارس کافی است.

استاندار هرمزگان در خصوص بانکرینگ نیز گفت: ما نیاز به پلتفرمی داریم که بتوانیم در کنار تامین سوخت سایر نیازهای کشتی‌های خارجی را نیز تأمین کنیم و از این طریق سایر بخش‌ها را نیز رونق دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha