• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۰:۴۵
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403022417809
  • خبرنگار : 50126

در یک کارگاه عنوان شد

جهاد تبیین و امیدآفرینی دو رسالت مهم اصحاب رسانه

جهاد تبیین و امیدآفرینی دو رسالت مهم اصحاب رسانه

ایسنا/ایلام کارگاه آموزشی اخلاق حرفه‌ای در فضای رسانه‌ای با حضور عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، رییس دانشگاه ایلام، معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از اصحاب رسانه، در دانشگاه ایلام برگزار شد. 

«طاهر علی‌محمدی» رئیس دانشگاه ایلام در جریان برگزاری این کارگاه با اشاره به نقش موثر رسانه‌ها در تبیین حقایق موجود در جامعه اظهار کرد: نباید از ظرفیت رسانه‌ها در بیان واقعیات موجود در جامعه غافل شد و برنامه‎‌ریزی در این حوزه حائز اهمیت است. 

وی افزود: رسانه‌ها بازوی موثر و همراه با دولت سیزدهم و دستگاه‌های اجرایی هستند و می‌توانند در امیدآفرینی و مقابله با موج گسترش ناامیدی و یاس در جامعه موثر باشند. 

رئیس دانشگاه ایلام با اشاره  به رسالت دانشگاه درحوزه آموزش، برگزاری چنین کارگاه‌هایی را با هدف تقویت بیشتر علم رسانه‌ای و افزایش سطح کیفی تولیدات رسانه‌ مثبت ارزیابی کرد. 

علی‌محمدی تصریح کرد: با توجه به بیانات رهبرانقلاب در رابطه با وظایف دانشگاه در رابطه با تولید علم و عالم، در مجموعه آموزشی دانشگاه ایلام تمام تلاش خود را جهت تحقق این مهم به کار بستیم. 
وی با بیان اینکه وجود ارتباط میان رسانه و دانشگاه یک اصل است که با پیشرفت تکنولوژی و افزایش سرعت اطلاع رسانی رسانه ها می توانند نقش تأثیرگذاری در ثبت به موقع وقایع و آگاهی رسانی صحیح داشته باشند،  بر لزوم شناسایی و مقابله با اتاق فکر دشمن توسط رسانه ها گفت: خبرنگاران با جهت دهی به علم و با توجه به ظرفیتی که دارند می‌توانند نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند. 

رئیس دانشگاه ایلام جهاد تبیین و امیدآفرینی را دو رسالت مهم اصحاب رسانه دانست و بیان کرد: رسانه پایه و اساس یک جامعه است و رسالت آن جهت دهی، مراقبت و امید آفرینی است. 

علی‌محمدی تصریح کرد: امروز که دشمنان به دنبال تغییر ساختارها و واقعیت هستند، نقش رسانه‌ها در بیان و صیانت از حقیقت بسیار مهم است‌. 

 «شاهو صبار» عضو هیات علمی دانشگاه تهران و مدرس این کارگاه آموزشی گفت: بی‌شک رسانه‌ها جزو لاینفک زندگی افرادی شده است که در عصر ارتباطات زندگی می‌کنند. 

وی افزود: گستردگی و نفوذ روزافزون رسانه‌های جمعی مدرن و محصولات آن به عنوان برجسته‏ ترین دستاوردهای جهان صنعتی و فناوری های فرهنگی و ارتباطی پرنفوذ، همه پدیده‌‏ها و عناصر فرهنگی را به گونه‏‌های مختلف پوشش داده است. 

این استادیار  دانشگاه تهران اظهار کرد: رسانه‌ها می‌توانند در ارائه تفکر و تشویق مردم به سبک زندگی خاصی تاثیرگذار باشند و می‌توان از آن ها برای تقویت ایدئولوژی و فرهنگ ایرانی و اسلامی بهره ببریم. 

وی هدف از برگزاری این کارگاه را افزایش سطح کیفی تولیدات رسانه‌ای در قالب‌های چون وظایف خبری و آموزشی وظایف راهنمایی و رهبری، وظایف تفریحی و تبلیغی و نیز وظایف سازمان یافته سیاسی عنوان کرد. 

منصورمحبی، معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نیز با اشاره به اینکه رسانه‌ها نقش بالقوه معناداری در شکل گیری ادراک و افکار افراد و آحاد جامعه بازی می‌کند، گفت: در سیاست گذاری‌های کشور می‌توان با اتخاذ استراتژی‌های مناسب از ظرفیت رسانه‌ها به نحو احسن استفاده کرد. 

وی گفت: برگزاری چنین کارگاه‌هایی می‌تواند به افزایش سواد رسانه‌ای و بالابردن سطح کیفی تولیدات رسانه‌ای منجر شود. 

سجاد صیدی، رییس خانه مطبوعات استان ایلام نیز با اشاره به اهمیت رسانه‌ها در هدایت افکار عمومی گفت: رسانه‌ها از یکسو خود متأثر از بافت اجتماعی و بستر فرهنگی جامعه هستند و از سوی دیگر، در عصر اطلاعات، به عنوان بازیگری فعال و روشنگر می‌توانند از فرهنگ در شکل دهی راهبردهای کنشی بهره‌ای وافر ببرند و تأثیری شگرف بر افکار عمومی داشته باشند. 

وی با تاکید بر نقش روشنگری اصحاب رسانه در جامعه امروز خاطرنشان کرد: رسانه ها می توانند در ایــجاد فضاهای مناسب برای گفتگو و برخورد سالم و سازنده نظرات بسیار موثر باشند و با تبیین علایق و منافع اجتماعی، به فرهنگ سازی مبادرت ورزند چرا که در جامعه آزاد حق انتقاد وجود دارد و در این راستا آگاهسازی مردم باید توسط خبرنگاران و اصحاب رسانه در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha