• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۲:۱۶
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403022417846
  • خبرنگار : 50188

نخستین مرکز طب کار دولتی جنوب‌شرق در رفسنجان افتتاح شد

نخستین مرکز طب کار دولتی جنوب‌شرق در رفسنجان افتتاح شد

ایسنا/کرمان نخستین مرکز طب کار دولتی در راستای تأمین سلامت جسمی و روحی شاغلان در کارگاه‌های زیر ۲۰ نفر در بین دانشگاه‌های جنوب‌شرق کشور در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان به بهره‌برداری رسید.

مراسم افتتاح ۶ طرح بهداشتی و درمانی به مناسبت آغاز هفته جوانی جمعیت، ۲۴ اردیبهشت‌ماه با حضور معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، معاونان این دانشگاه و برخی مسئولان شهرستان برگزار شد.

نخستین مرکز طب کار دولتی در رفسنجان یکی از این طرح‌ها بود که به گفته حمیدرضا نقی زاده معاون اجرایی حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در سال گذشته با همفکری مسئولان این دانشگاه قصد انجام یک اقدام مفید و موثر در راستای پیشگیری از بروز بیماری‌های جسمی و روحی برای افراد در کارگاه‌های زیر ۲۰ نفر شاغل داشتیم که خوشبختانه در این راستا مرکز طب کار دولتی با اعتبار پنچ میلیارد ریال در بهداشت شماره یک شهری رفسنجان دایر شد.

دکتر محمدی‌شاهرخی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نیز گفت: مرکز طب کار دولتی در راستای حفظ سلامت جسمی و روحی و نیز شأن منزلت کارگران و شاغلان است و امیدواریم مرکز طب کار دولتی در رفسنجان الگویی برای سایر دانشگاه های جنوب‌شرق کشور باشد.

 در ادامه این برنامه مرکز مشاوره قبل ازدواج هم با اعتبار ۵ میلیارد ریال در این محل افتتاح شد.

مرکز مردمی نفس و تجهیز کلینیک شیردهی مادران هم در این حوزه بهداشتی با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید و به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. چنانچه کارشناسان مراکز بهداشتی در سطح شهرستان مادران بارداری شناسایی کنند که به صورت عمد قصد از بین بردن جنین‌شان را دارند به این مرکز ارجاع می‌دهند تا با انجام مشاوره‌ها از نابودی جنین جلوگیری کنند. در این مرکز با انجام مشاوره های سال قبل، ۱۱ جنین از نابودی نجات یافتند.

بهسازی مرکز برست(سرطان پستان) دیگر طرحی بود که با اعتبار یک میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید، این مرکز از سال ۹۰ در مرکز شماره یک شهری رفسنجان شروع به کار کرده و تا کنون نیز ۲۳ هزار نفر از بانوان رفسنجان با مراجعه به این مرکز غربالگری شدند که خوشبختانه ۹۰ درصد از این آمار تست ماموگرافی آن ها منفی شد.

در حال حاضر این مرکز توسعه یافته و تجهیزات پزشکی و زیرساختی هم در آن اضافه شد لذا تأکید پزشکان این مرکز به بانوان بالای ۴۰ سال این بود که حتما در این سن به بعد برای انجام معاینات و ماموگرافی مراجعه کنند که پیشگیری بهتر از درمان است.

همچنین تجهیز کلینک سلامت خانواده برای ارتقاء کیفیت خدمات بهداشتی در راستای طرح سلامت خانواده شهری با هزینه پنج میلیارد ریال در مرکز خدمات جامع سلامت امام علی (علیه السلام) به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha