• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۲:۴۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403022417853
  • خبرنگار : 50163

جلیلی:

برخورداری از اقتصاد سالم در گرو داشتن انضباط مالی است

برخورداری از اقتصاد سالم در گرو داشتن انضباط مالی است

ایسنا/زنجان نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: یکی از مسائل مهم جامعه امروز ما عرصه اقتصادی است چرا که برخورداری از اقتصاد سالم در گرو داشتن انضباط مالی است.

سعید جلیلی امروز (دوشنبه، ۲۴ اردیبهشت ماه) در جمع دانشجویان دانشگاه زنجان با بیان اینکه حرکت آگاهانه و با بصیرت مانع خسران در طی مسیر می‌شود و یکی از راه‌های رسیدن به هدف است، اظهار کرد: دانشگاه و علم این کار مهم را برعهده دارد تا حرکت‌ها را واقعی کند و جامعه را به جایی برساند که سراب نباشد.

وی با تاکید بر ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: با توجه به اینکه برای داشتن حرکت واقعی و مفید به همه آگاهی‌ها نیاز داریم، وحدت حوزه و دانشگاه گامی در راستای بهره‌گیری از همه منابع و معارف برای رسیدن به اهداف است.

جلیلی با توضیح اینکه حرکتی که بر مبانی علمی و معرفتی انجام می‌شود و بر پایه سنت‌های الهی است به نتیجه منجر می‌شود، تاکید کرد: زمان رسیدن به این نتیجه ممکن است متفاوت باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: رسالت، ماموریت، حق و وظیفه دانشگاه زیر نظر گرفتن امور و تقویت مسیر موفقیت و رفع موانع و البته اصلاح خطاهای احتمالی است.

وی در ادامه با اشاره به ترور دانشمندان ایرانی برای ایجاد مانع در مسیر پیشرفت علمی کشور که نمونه بارز آن ترور شهید مجید شهریاری از دانشمندان زنجانی کشورمان است، گفت: دشمنان ما از این موضوع غافل هستند که راه‌ رسیدن به قله برای فرزندان ایران زمین در سایه ایمان و تلاش محقق می‌شود.

او پیشگامی و شناخت مسیر را یکی از افتخارات ملت ایران و مایه نگرانی دشمنان کشورمان عنوان کرد و افزود: این موضوع از همان روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی جریان داشته و مسیر آن نیز در سایه همین شناخت برای دیگران نیز هموار شده است.

جلیلی در ادامه گریزی به مسئله زنان و شعار زن، زندگی، آزادی دشمنان زد و عنوان کرد: طی ۲ سال گذشته دیدیم همان کسانی که ادعای شعار زن، زندگی، آزادی داشتند در مقابل هزاران زن که به بدترین شکل در غزه کشته شده‌اند، سکوت کرده‌اند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با یادآوری این مطلب که ملت ایران از آغاز پیروزی انقلاب فریاد دفاع از مظلوم را سر داده و همچنان حامی مظلومان خواهد بود، یادآور شد: مردم کشورمان هیچ وقت فریب بزک استکبار در این مسیر را نمی‌خورد.

وی با بیان اینکه افرادی مانند بایدن و مکرون در غزه عکس یادگاری می‌گیرند و علاوه بر سکوت در قبال جنایاتی که در غزه رخ داده است به رژیم صهیوتیستی از لحاظ مالی نیز کمک می‌کنند، توضیح داد: ملت ایران موجب برافتادن بزک آزادی‌طلبی جریان غرب در جهان نیز شده است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه شکست مفتضحانه رژیم صهیونیستی در جنگ هشت ماهه علیه مردم مظلوم غزه، حاکی از اندیشه و تفکر مقاومت است، عنوان کرد: بی‌تردید اندیشه و تفکر مقاومت در این جنگ نابرابر برگرفته از انقلاب اسلامی ایران است که توانست این پیروزی ارزشمند را برای ملت مظلوم فلسطین به ارمغان آورد.

او با اشاره به مانع‌تراشی غربی‌ها در حوزه هسته‌ای برای ایران، تصریح کرد: مانع‌تراشی غربی‌ها در حوزه هسته‌ای را به عینه شاهد هستیم به طوری که آن‌ها پا را فراتر گذاشته و خواستار تعیین حوزه پژوهش و تحقیقات برای کشورمان بودند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای علی امنیت ملی با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد با بهانه‌های مختلف جلوی پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف گرفته شود، اذعان کرد: یکی از این عرصه‌ها مربوط به پیشرفت‌های هسته‌ای است که به هیچ وجه اجازه ندادیم طرف مقابل با بهانه‌تراشی از ما زمان خریده و جلوی پیشرفت ما را بگیرد.

وی تصریح کرد: امروز پیشرفت برای ایران اسلامی به خاطر مسیر درستی که در آن قرار گرفته، فراهم است، به همین خاطر باید برای تحقق این امر از همه ظرفیت‌ها استفاده کرده و در برداشتن موانع کوشا باشیم.

جلیلی با بیان اینکه دانشگاه باید این روندها را زیر نظر داشته باشد و کمک کند تا مانع رسیدن به قله رفع شود، اذعان کرد: محیط دانشگاهی می‌تواند با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد، مسیر درست و غلط را در جنگ روایت‌ها مدیریت کند، به همین دلیل موضوع گفتمان تفکر و بررسی مسیرها نیز یکی از از طرح‌های دولت سیزدهم در همین راستا است.

او با توضیح اینکه در حوزه اقتصادی کشور ما ظرفیت‌ها و امکانات خوبی در حوزه‌های مختلف از جمله منابع متعدد و نیروی انسانی دارد، اذعان کرد: یکی از مسائل مهم جامعه امروز ما عرصه اقتصادی است که برخورداری از اقتصاد سالم در گرو داشتن انضباط مالی است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه آینده روشنی را برای کشور متصور هستیم، تصریح کرد: تحقق این آینده روشن نیز به برنامه‌ریزی خود ما بستگی دارد.

او یکی از نتایج منفی شدن رشد اقتصادی در دهه ۹۰ را محصول حرکت‌هایی چون توافق برجام عنوان کرد و ادامه داد: هر چند معتقدیم داشتن روابط گسترده برای رشد اقتصادی لازم است اما نباید این موضوع را فراموش کنیم که داشتن روابط با سایر کشورها به این معنی نیست که دنیا فقط در چند کشور خلاصه می‌شود.

وی با یادآوری اینکه برای داشتن روابط اقتصادی خوب علاوه بر استفاده از همه ظرفیت‌ها و فرصت‌ها نباید روابط کشورمان را محدود به چند کشور کنیم، اذعان کرد: اگر در این حوزه اولویت‌های کشور خود را مدنظر قرار ندهیم جز آسیب چیزی عاید ما نخواهد شد لذا مباحث در این زمینه باید به صورت واقعی و جدی مطرح شود.

جلیلی افزود: در چند سال گذشته با تقویت روابط با دیگر کشورها که در مقابل تحریم‌های ثانویه آمریکا مقاومت کردند، ایران موفق به صادرات نفت شد؛ بنابراین باید از فرصت‌ها در کنار حفظ هوشمندی برای پیشبرد اهداف استفاده بهینه کرد و همان‌طور که به کشورهای غربی چندین بار فرصت داده شد، به دیگر کشورها هم فرصت داد.

او در ادامه گریزی به مسائل فرهنگی زد و با تاکید بر اهمیت رویکرد و نگاه فرهنگی در زمینه‌سازی برای رشد و پیشرفت، گفت: موفقیت‌ها در حوزه‌های مختلف بیش از آنکه مرهون حمایت‌های مالی باشد مرهون تربیت درست است.

وی از صدا و سیما و رسانه‌ها به عنوان مولفه‌های تاثیرگذار در حرکت فرهنگی جامعه اشاره کرد و افزود: موضوعاتی وجود در جامعه دارد که نسبت به آن غفلت شده که از جمله این موضوع‌ها می‌توان به برجسته کردن نقاط امید در جامعه و تقویت آنها اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha