• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۳:۰۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403022417858
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل پست گیلان خبر داد

نصب پلاک های هوشمند در روستای بازکیاگوراب

نصب پلاک های هوشمند در روستای بازکیاگوراب

ایسنا/گیلان مدیرکل پست گیلان، از آغاز نصب پلاک های هوشمند برای ۶۰۰۰ ملک در روستای بازکیاگوراب شهرستان لاهیجان خبر داد و گفت: بازکیاگوراب اولین روستا در شرق گیلان است که عملیات به هنگام سازی اطلاعات اماکن آن به اتمام رسیده است.

محمدحسین هوشنگی امروز، ۲۴ اردیبهشت ماه در آیین نصب پلاک‌های کد پستی هوشمند در بازکیاگوراب شهرستان لاهیجان، ضمن تشریح الزامات قانونی پروژه جی.نف اظهار کرد: قانون استفاده از کد پستی و تشکیل پایگاه داده املاک در سال ۷۶ تصویب شده که اجرای پروژه ملی جی.نف در راستای اجرای این قانون و تحقق منویات مقام معظم رهبری پیرامون زیرساخت های اقتصاد مقاوتی است.

وی با اشاره به اینکه روستای بازکیاگوراب اولین روستای الگویی است که عملیات به هنگام سازی اطلاعات اماکن آن به اتمام رسیده و همزمان پروژه نصب پلاک های کد پستی هوشمند آن آغاز خواهد شد، اضافه کرد: با اجرای این طرح بالغ بر ۶۰۰۰ ملک اعم از زمین و ساختمان با کاربری های متفاوت شناسایی شده که این امر سبب خواهد شد بودجه ریزی و توزیع منابع در این روستا با بهره گیری از این اطلاعات صورت پذیرد.

مدیرکل پست گیلان ارائه خدمات برخط، بسترسازی دولت الکترونیک، هوشمندسازی ارائه خدمات برای دستگاه هایی که به صورت مکان محور به ارائه خدمت می پردازند، برنامه ریزی های توسعه ای مبتنی بر موجودیت فعلی اماکن و ایجاد مراکز ورزشی و تفریحی با مد نظر قرار دادن گستره توزیع جمعیتی را از مصادیق مهم اجرای پروژه ملی جی.نف در استان دانست.

هوشنگی اجرای نظام نشانی استاندارد در سطح شهرها و روستاها را در دستور کار دولت و استاندار گیلان دانست و خاطرنشان کرد: شهروندان با نصب پلاک هوشمند صاحب نشانی استاندارد می شوند.

سلمان زارع، منتخب مردم شهرستان‌های سیاهکل و لاهیجان در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز، با بیان اینکه سال جدید به شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است، کفت: طرح جی.نف مشارکت فعالانه مردم در توسعه اقتصادی را همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: درصدد هستیم در راستای تحقق شعار سال و با مشارکت پست استان نسبت به برگزاری اولین نمایشگاه دائمی صنایع دستی در لاهیجان و سیاهکل با هدف ایجاد اشتغال پایدار اقدام کنیم.

روح الله بخشی نژاد، فرماندار لاهیجان نیز در ادامه، با اشاره به اینکه ایجاد دولت الکترونیک و ارائه خدمات برخط به شهرها و روستاها نیازمند زیرساخت است، تاکید کرد: پروژه ملی جی.نف یک زیرساخت اساسی است و لذا باید اجرای این طرح در سراسر شهرستان تسریع شود.

به گزارش ایسنا، در این مراسم به طور نمادین از اولین پلاک کد پستی هوشمند در روستای بازکیاگوراب رونمایی شد.

نصب پلاک های هوشمند در روستای بازکیاگوراب

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha