• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۳:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403022417859
  • خبرنگار : 30147

فرماندار کلات خبر داد

خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی باران و تگرگ به زیرساخت‌های کلات

خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی باران و تگرگ به زیرساخت‌های کلات

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار کلات گفت: باران و تگرگ اخیر ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌های عمرانی و راه‌های ارتباطی کلات وارد شده است.

علی صلاحی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: باران بهاری ۲۰۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌های عمرانی و خدماتی سطح شهرستان کلات در حوزه‌های مختلف کشاورزی و باغی، راه، برق، آب شرب، معابر شهری و روستایی خسارت زد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اخطار هواشناسی در خصوص شرایط بحرانی و باران‌های سیل‌آسا که از چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه تا جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ماه همزمان با برگزاری انتخابات ادامه داشت، جلسه ستاد مدیریت بحران با قید فوریت تشکیل و همزمان با شروع باد، طوفان، باران‌های سیل‌آسا و تگرگ شدید در این شهرستان دستگاه‌های امدادی و خدماتی در قالب گروه‌های عملیاتی اقدام کردند.

فرماندار کلات گفت: بارندگی بیش از ۶۰ میلی‌متری منجر به بروز خسارت در شبکه‌های برق و خاموشی در چندین نقطه این شهرستان شد، از جمله این نقاط محدوده بابا خان و آسیا قشقه که علاوه بر رانش زمین و قطعی برق، پنج پایه برق و یک ترانس در مسیر سیلاب دچار خسارت شد و سایت همراه اول هم به صورت برق اضطراری کار می‌کند که کارکنان اداره برق برای نصب ترانس و پایداری برق در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه بارندگی و بالا آمدن آب مسیل‌ها سبب شده تا بخشی از لوله‌های آب‌رسانی و خطوط انتقال آب در صالح‌آباد، مؤمن آباد، امیرآباد، گرو، خشت، سیرزار و پساکوه دچار آسیب و خسارت شود، افزود: این خسارت منجر به قطع آب شرب شد که با تلاش شبانه‌روزی نیروهای عملیاتی امور آبفای کلات مجدداً ترمیم و آب شرب وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

صلاحی با اشاره به اینکه تانکرهای آب سیار آماده آب‌رسانی به مشترکان روستاهای فاقد آب هستند، گفت: با توجه به شدت بارش‌های سیل‌آسا و برخورد سیل به دیواره کنار جاده‌ها و رانش زمین، در حوزه راهداری به راه و ابنیه فنی در محدوده شهر چنار بخشی از جاده تخریب، محدوده روستای کالو دچار آب شستگی، ابنیه محور سنگانه در روستای کالشور کاملاً تخریب، روستای سنگ دیوار به دلیل عبور عرضی و تردد از بستر رودخانه که وجود دارد آب‌گرفتگی تردد را با برخی مشکلات روبرو کرده است.

وی در همین خصوص گفت: با تلاش‌های صورت گرفته توسط نیروهای اداره راهداری تردد در چندین نقطه که دچار مشکل بودند نظیر مسیرهای سنگ دیوار، کریم‌آباد به سمت سنگ دیوار، رباط تا روستاهای چهارراه، خاکستر و بابا رمضان با استقرار ماشین‌آلات بازگشایی موقت انجام شده است و همچنان نیروهای راهداری در حال بازگشایی مسیرهای مسدود هستند.

فرماندار کلات همچنین خسارت وارده به محصولات کشاورزی، اراضی باغی و منابع طبیعی و شیلات شهرستان کلات در پی بارش باران و وقوع سیل را بیش از ۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha